Ubisoft chwali się nowymi możliwościami NPC-ów stworzonych przy pomocy AI

Patrycja Pietrowska
2024/03/20 13:45
1
0

Francuski wydawca współpracuje z Nvidią i Inworld AI nad projektem NEO NPC.

Podczas konferencji GDC 2024 twórcy kontrowersyjnego systemu Denuvo zaprezentowali nową technologię o nazwie TraceMark. To jednak nie koniec interesujących wieści związanych ze wspomnianym wydarzeniem. Ubisoft pochwalił się bowiem nowym projektem – NEO NPC – który powstaje we współpracy z firmami Nvidia i Inworld AI.

Ubisoft chwali się nowymi możliwościami NPC-ów stworzonych przy pomocy AI

Ubisoft przedstawia NEO NPC – nowy projekt wykorzystujący możliwości sztucznej inteligencji

Projekt NEO NPC powstaje we współpracy Ubisoftu z firmami takimi jak Nvidia oraz Inworld AI. Podczas wspomnianej wyżej konferencji GDC 2024, jak przekazuje Gamesindustry.biz, francuski wydawca zaprezentował trzy testowe scenariusze, które koncentrowały się na zachowaniu postaci niezależnych oraz budowaniu z nimi relacji. Dzięki zastosowaniu generatywnej sztucznej inteligencji NPC potrafią odpowiednio i spontanicznie zareagować na wydarzenia dziejące się w czasie rzeczywistym, a także na decyzje podejmowane przez gracza.
Co istotne, postacie niezależne nie są losowo generowane. NEO NPC mają własny charakter, historię i cele, które uprzednio przygotował scenarzysta. Postacie nie mają zatem być „bezduszne”, a ich rolą będzie zachowywanie się w sposób, który będzie wpisywał się w ramy fabuły i narracji danej gry. Jak opisuje wspomniany wyżej portal, podczas jednego z eksperymentów, gdy gracz próbuje kwestionować proponowane przez NPC podejście do misji włamania się do budynku i odchodzi od tematu, postać niezależna kieruje z powrotem do bieżącego zadania.
To może być początek fantastycznej zmiany paradygmatu. Po raz pierwszy świat gry faktycznie słucha graczy i dynamicznie reaguje. Interakcje społeczne i umiejętności stają się częścią rozgrywki. Inteligentniejsi NPC, tacy jak nasi NEO NPC, mają potencjał, aby stać się przełomowym dodatkiem do tradycyjnych postaci niezależnych, które widzimy obecnie w grach. Zapewniają możliwość tworzenia jeszcze bardziej wciągających światów i nowych historii. – przekazuje Xavier Manzanares, dyrektor projektu.
Na ten moment NEO NPC są jedynie prototypem, a projekt został zaprezentowany na zamkniętych pokazach. Zatem zanim zobaczymy prawdziwe możliwości narzędzia w akcji, minie jeszcze zapewne całkiem sporo czasu.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
sc
Gramowicz
20/03/2024 14:49

To już są podstawy dla Ubisoftu do ochrzczenia tego typu gier jakością 5 x A.