Aktualizacja: Ubisoft wyjaśnia wszelkie wątpliwości.
Aktualizacja: Ubisoft postanowił uspokoić zaniepokojonych graczy i dokładnie wyjaśnić proces usuwania nieaktywnych kont. Francuska firma w oświadczeniu przesłanym redakcji IGN poinformowała, że wspomniana procedura jest konieczna ze względu Ogólne rozporządzenie o ochronie danych. Wydawca zapewnił jednak, że nigdy nie usunął konta, które było aktywne przez mniej niż 4 lata. Podkreślono także, że konta, na których znajdują się zakupione gry „nie kwalifikują się do usunięcia”.
Podczas procesu usuwania kont Ubisoft bierze pod uwagę kilka kryteriów. Firma informuje, że analizuje aktywność konta w grach od momentu jego utworzenia, czas nieaktywności konta, a także istnienie aktywnej subskrypcji powiązanej kontem.
Ubisoft kasuje nieaktywne konta. Gracze mogą stracić dostęp do kupionych produkcji
Użytkownik portalu społecznościowego Twitter posługujący się pseudonimem „PC_enjoyer” udostępnił treść wiadomości, którą otrzymał od Ubisoftu. We wspomnianym mailu francuska firma poinformowała gracza, że jego konto jest tymczasowo zawieszone ze względu na brak aktywności. Zainteresowany otrzymał 30 dni na podjęcie działania i zalogowanie się na swój profil. W przypadku braku jakiekolwiek reakcji jego konto – wraz ze wszystkimi grami – zostałoby skasowane i nie dałoby się go odzyskać.
Wpis zyskał na popularności, a użytkownicy portalu Twitter nie kryli swojego oburzenia. Nic więc dziwnego, że na całą sytuację postanowił zareagować sam Ubisoft. „PC_enjoyer” doczekał się bowiem odpowiedzi ze strony oficjalnego profilu pomocy technicznej francuskiej firmy.
GramTV przedstawia:
Chcieliśmy tylko zaznaczyć, że możecie uniknąć zamknięcia konta, logując się na swoje konto w ciągu 30 dni (od otrzymania wiadomości email widocznej na zdjęciu), wybierając link Anuluj Zamknięcie Konta znajdujący się w wiadomości email. Z pewnością nie chcemy, abyście stracili dostęp do swoich gier lub konta, więc jeśli macie jakiekolwiek trudności z zalogowaniem się, utwórzcie zgłoszenie do pomocy technicznej – informuje Ubisoft.
Warunki użytkowania usług Ubisoftu informują, że konto może zostać zawieszone już po 6 miesiącach nieaktywności. W rzeczywistości czas ten ma być znacznie dłuższy, a francuska firma ma kasować wyłącznie konta, które nie były aktywne od co najmniej czterech lat. Nie stanie się to jednak automatycznie, a użytkownik otrzyma stosownego maila z ostrzeżeniem. Mimo wszystko warto jednak pamiętać o regularnym logowaniu i reagowaniu na wiadomości od wspomnianego wydawcy, by uniknąć niepotrzebnych komplikacji i nieprzyjemności.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.