Dzisiaj dowiedzieliśmy się o zamknięciu przez Ubisoft projektu XDefiant. Przy tej okazji francuska firma postanowiła również zakończyć działalność dwóch oddziały znajdujących się w San Francisco oraz Osace. Po tym wydarzeniu dyrektor naczelny postanowił wydać oświadczenie, w którym został wyjaśniony powód takich decyzji. Zobaczyliśmy również wypowiedź wiceprezes zajmującej się działaniami zespołu odpowiedzialnego za XDefiant odnośnie do zwolnionych pracowników.
Oświadczenie Yves Guillemet oraz Marie-Sophie de Waubert
Witam wszystkich,
Minęło trochę czasu od mojej ostatniej rozmowy z wami i przepraszam za tę ciszę, zwłaszcza że ostatnie miesiące były trudne i niepokojące dla Ubisoftu i prawdopodobnie dla każdego z was.
Ogłoszenie Marie-Sophie dotyczące zaprzestania produkcji XDefiant, zamknięcia studiów w San Francisco i Osace oraz zmniejszenia produkcji w Sydney jest jedną z trudnych decyzji, które musieliśmy podjąć.
Chcę skorzystać z okazji, aby wyrazić uznanie dla ogromnej pracy wykonanej przez zespoły XDefiant. Ich celem było rzucenie wyzwania najlepszej strzelance na rynku, ale pomimo intensywności ich wysiłków, to nie wystarczyło.
Wszystkim, którzy opuszczają Ubisoft, pragnę wyrazić moją najgłębszą wdzięczność za wykonaną pracę i wkład, jaki wnieśliście. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić wam jak najlepsze wsparcie podczas tej fazy przejściowej.
Chcieliśmy podjąć stanowczą i jasną decyzję, aby umożliwić nam skoncentrowanie naszych inwestycji i sił na bardziej dochodowych projektach.
Doskonale zdaję sobie sprawę, że w obecnej sytuacji takie zapowiedzi mogą niepokoić i jest to zrozumiałe. Cała branża stoi przed podobnymi trudnymi decyzjami, jednak często skala ich wpływu jest znacznie większa. Nasza organizacja pozwoliła nam ograniczyć wpływ tego rodzaju decyzji i przeprowadzić bardziej ukierunkowane restrukturyzacje, a wszystkie nasze wysiłki koncentrują się na próbie utrzymania tego kursu i filozofii. Będziemy nadal pracować nad ewolucją naszej organizacji, aby dostosować ją do zmian rynkowych, mając na uwadze długoterminową perspektywę.
W ciągu ostatnich kilku tygodni miałem okazję zapoznać się z wynikami ankiety Ubisoft XP 2024. Zdecydowana większość z was wzięła w niej udział: wskaźnik odpowiedzi wyniósł ponad 86%, a swoimi pytaniami i obawami dotyczącymi przyszłości Ubisoftu podzieliliście się za pośrednictwem ponad 55 000 komentarzy.
Chciałbym szczerze podziękować za zaangażowanie, jakość opinii i zbiorową inteligencję. To imponujące. Jesteśmy zmuszeni wziąć sobie do serca waszą krytykę, spełnić wasze oczekiwania i być odpowiedzialnymi wobec was i waszych potrzeb.
Chcę, abyście wiedzieli, że cała moja energia skupia się na znalezieniu sposobu na przeprowadzenie Ubisoftu przez te burzliwe czasy. Pracuję niestrudzenie z moim zespołem, aby zidentyfikować najlepsze rozwiązania, abyśmy mogli zachować kontrolę nad naszym przeznaczeniem.
Ta firma - niesamowity klejnot, który wspólnie zbudowaliśmy przez ostatnie 38 lat - znaczy dla mnie wszystko. Jest częścią tego, kim jestem, jest w moim sercu.
Robię wszystko, co w mojej mocy, aby pomóc nam odzyskać rozpęd, abyśmy mogli nadal czynić Ubisoft kluczowym graczem w naszej branży, twórcą znanym z unikalnych i wyjątkowych gier wideo”.
W najbliższych dniach niektórzy członkowie Komitetu Wykonawczego skontaktują się z wami. Cécile Russeil podzieli się nowymi inicjatywami mającymi na celu odpowiedź na niektóre z pytań postawionych przez Ubisoft XP. Marie-Sophie de Waubert przedstawi inicjatywy mające na celu przywrócenie codziennego skupienia na tworzeniu, zapewniając mniej niepotrzebnych procesów i więcej czasu poświęconego na to, co naprawdę ważne dla każdego z nas: tworzenie najlepszych możliwych gier. Alain Corre przedstawi aktualne informacje na temat premiery Assassin's Creed Shadows, postępów poczynionych w umacnianiu naszych relacji z graczami, w szczególności w odniesieniu do The Crew Motorfest i Star Wars Outlaws.
Serdecznie dziękuję za codzienne zaangażowanie i jakość pracy. Największą siłą Ubisoft są ludzie. Tą siłą jesteście Wy. Dziękuję.
Yves