V Rising łapie zadyszkę? Twórcy opowiadają o najbliższych planach

Smolak
2022/05/31 08:00
1
0

Przygotujcie się na mniej aktualizacji, ale to wcale nie oznacza, że twórcom nie zależy.

V Rising okazał się być niezależnym hitem, który rozkochał w sobie graczy. Niedawno deweloperzy poinformowali, że zaledwie tydzień od debiutu tytuł znalazł ponad milion nabywców. Z takim sukcesem wiąże się ogromna odpowiedzialność. Wszyscy dobrze wiem, jacy potrafią być fani. Ekipa Stunlock Studios za pośrednictwem bloga wydała specjalne oświadczenie, w którym opowiada o swoich planach.

V Rising łapie zadyszkę? Twórcy opowiadają o najbliższych planach

Powinniśmy zdawać sobie sprawę z tego, że tak ogromny sukces mógł nieco przytłoczyć deweloperów z małego studia. W związku z tym z pewnością musieli przeorganizować swoje plany względem finalnej wersji gry. W najbliższym czasie twórcy chcą skupić się przede wszystkim na eliminowaniu bugów, poprawkach w balansie, usprawnianiu działania serwerów i ogólnych ulepszeń.

W dalszych tygodniach twórcy zamierzają skupić się na raportach i informacjach, które napłynęły do nich od czasu debiutu gry w Early Access. Dzięki temu dodadzą do gry nową, bardziej złożoną zawartość, co spowoduje, że V Rising wraz z premierą wersji 1.0 osiągnie swój pełny potencjał. Twórcy zaznaczają, że na tym etapie kluczowa jest dla nich opinia graczy i to na niej będą bazować w dalszych pracach nad grą.

Deweloperzy zaznaczają również, że w najbliższym czasie powinniśmy spodziewać się mniejszej ilości aktualizacji, gdyż potrzebują czasu na przeorganizowanie, dziękując tym samym za wsparcie i prosząc fanów o wyrozumiałość.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
31/05/2022 11:27

Kupiłem, spędziłem kilka godzin i ogólnie jestem pod wrażeniem. Przynajmniej jeżeli chodzi o pierwsze godziny. Nie dziwie się że tytuł zebrał sympatyków. Dodatkowo na 100% pomogło to że pojawili się na liście bestsellerów co tylko dało im kopa jeżeli chodzi o sprzedaż. 

Sama gra nie wygląda na early access. Obstawiam że problemy i braki pojawią się później ale pierwsze godziny były naprawdę świetne. Zero błędów i spora ilość zabawy.

Więc OCB z tą grą? Zaczynasz jako wampir który się obudził gdzieś w grobowcu czy coś. Na około zombiaki i szkielety. Wychodzisz z cmentarza a tam las, zwierzęta, ludzie, głównie obozy a przynajmniej na południu. 

No i zaczyna się zabawa. Gra ma cykl dobowy który trwa 20 minut. 20 minut dnia, 20 minut nocy. W ciągu dnia po prostu zginiesz jeżeli będziesz stał w słońcu. Ale nie wszystko stracone bo wystarczy że staniesz w cieniu drzewa żeby wszystko wróciło do normy. Problem zaczyna się kiedy bandyci, wilki czy niedźwiedź wpadną na pomysł żeby Cię zabić. Walka w słońcu stanowi problem więc często będziesz próbował np przemieścić się pod skały tak by walczyć w cieniu.

Dodatkowo gra jest "online". Tzn można grać w co-opie i solo ale niestety jak na razie gra nie pozwala wrzucić pauzy. Co stanowi problem bo jak utkniesz w środku polany pod jakimś krzakiem zbyt daleko do najbliższego cienia to czeka Cię 20 minut siedzenia w cieniu aż słońce zajdzie.

Ale nie wszystko stracone i nie musisz co 20 minut iść na kawę czy coś. Gra pozwala Ci budować na siatce zamek. Najpierw zwykłe palisady żeby mieć schronienie przed błąkającymi się zwierzętami i łowcami ale później możesz zbudować kamienny zamek z pokojami, sufitem itp. Też możesz palić kości które mocno dymią i tworzą Cień na około paleniska co pozwala Ci operować w Twoim obozie nawet w ciągu dnia. Później też nauczysz się jak tworzyć np pancerz który Cię lepiej pokrywa i przez to chroni bardziej przed słońcem dając Ci większą swobodę w ciągu dnia.

Wszystko to robisz za pomocą "magii". A ta magia jest napędzana krwią. Jak zabijasz przeciwników to dostajesz esencję (takie czerwone kropki). Esencja pozwala Ci zasilać Twój zamek, rozszerzać jego terytorium itp. Dodatkowo sam możesz posilić się przeciwnikami. Co daje Ci krew którą możesz wydać na umiejętności takie jak leczenie, przemiana w wilka, ataki itp.

Do tego masz sporo broni. Fajne jest to że nie musisz używać np topora do zbierania drzewa. Dowolna broń a nawet Twoje ręce pozwalają Ci na zbieranie surowca. Tyle że topór lepiej się sprawdzi przy atakowaniu drzew. Obuchy lepiej się sprawdzą przy zbieraniu rudy. Miecz lepiej sprawdza się w walce. A kusza czy włócznia lepiej nadają się do polowania. 

Gra na 100% wymaga rozbudowania itp ale generalnie jak na początek jest bardzo fajna. Tylko ostrzegam że grałem tylko parę godzin i nie wiem ile jest zawartości później. Jak na razie głównie skupiałem się na zdobywaniu umiejętności, planów do budowy i rozbudowie zamku.