Najnowszy raport firmy Newzoo przedstawia interesujące dane.
Firma Newzoo co roku dostarcza statystyk związanych z branżą gier wideo. Tym razem mamy zatem do czynienia z danymi na temat stanu rynku, które obejmują rok 2023. Jak wskazuje najnowszy raport, we wspomnianym okresie gracze chętniej wybierali tytuły, które są już im dobrze znane.
Raport firmy Newzoo na temat branży gier wideo w 2023 roku
Zgodnie z danymi udostępnionymi przez firmę Newzoo w najnowszym raporcie, na rynku gier wideo odnotowano wzrost o 2,6% w zakresie przychodów. Mimo tego zmniejszyła się wartość średniego czasu, jaki gracze poświęcają na wirtualną rozrywkę. Jednak kiedy już miłośnicy gier zasiadają do ulubionych produkcji, najchętniej sięgają po takie, które istnieją na rynku już od kilku lat.
GramTV przedstawia:
Opublikowana przez Newzoo tabela dotycząca najdłużej ogrywanych przez graczy tytułów obejmuje PC, a także konsole PlayStation, Xbox oraz Nintendo Switch. W każdym przypadku na pierwszym miejscu króluje Fortnite. W 2023 roku 80% całkowitego czasu poświęconego na gry przypadało na 66 produkcji, z czego 27% to jedynie pięć gier: wspomniany lider – Fortnite, a do tego Roblox, League of Legends, Minecraft oraz GTA 5.
Pod każdym top 10 znajduje się również informacja mówiąca o tym, jak długo (uśredniając) znajdują się dane gry na rynku. Na PC jest to 9,6 lat, PlayStation i Xbox to kolejno 7,4 i 7,2 lat, natomiast Nintendo Switch – 3,9. W zestawieniu (poza Switchem) znajdziemy tylko jedną grę, która ukazała się w 2023 roku – mowa o Starfield.
Ponadto zgodnie z danymi przekazanymi przez Newzoo 23% czasu, jaki gracze poświęcili na nowe tytuły, przypada na corocznie wydawane serie gier sportowych. Analitycy zauważają, że gry niereprezentujące znanych marek również mają szansę na sukces, jednak „pozyskanie bazy graczy ma być coraz trudniejsze”.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!