W trakcie tegorocznej konferencji Xbox & Bethesda Games Showcase mieliśmy okazję zobaczyć sporo rozgrywki z Redfall. Kilka dni później dowiedzieliśmy się również, że deweloperzy z Arkane Austin postawili na dość kontrowersyjne rozwiązanie w trybie współpracy. Tymczasem na oficjalnej stronie firmy Bethesda pojawił się wpis poświęcony wspomnianej produkcji, w którym twórcy m.in. informują, że mimo swojego kooperacyjnego charakteru, Redfall w trybie solo zapewni „prawdziwe jednoosobowe doświadczenie”.
Okazuje się, że gracze, którzy zdecydują się na zabawę w pojedynkę, będą musieli samodzielnie stawić czoła wyzwaniom czekającym na tytułowej wyspie. Deweloperzy poinformowali bowiem, że w trybie solo pozostali członkowie drużyny nie będą sterowani przez sztuczną inteligencję, a to oznacza, że użytkownicy będą samotnie odkrywać tajemnice Redfall.
„Redfall kładzie duży nacisk na grę solo, co wynika z pasji członków zespołu Arkane. Wszystkie nasze gry pokrywają się ze sobą na wiele kreatywnych sposobów, choć żadna z nich nie jest dokładnie taka sama. Redfall to tytuł z otwartym światem, lecz można ukończyć go solo dowolnym bohaterem. Wtedy rozgrywka skupia się bardziej na eksploracji: można korzystać z narzędzi zwiadu oraz ukrywania się, by przygotowywać się do starć, unikać wrogów lub zdobywać nad nimi przewagę” – informuje dyrektor kreatywny i dyrektor studia Harvey Smith.
Jak wspomnieliśmy wyżej, Redfall zostało opracowane z myślą o zabawie w trybie kooperacji. Deweloperzy podkreślają, że zebranie zespołu „pozwoli na łączenie atutów graczy i wypróbowywanie strategii dostępnych tylko w drużynie”. Użytkownicy nie muszą również obawiać się, że ktoś sprzątnie im ich ulubionego bohatera sprzed nosa. Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, by kilka osób sterowało jednocześnie tymi samymi postaciami.
„Głównym filarem gry jest zażyłość. Nasi bohaterowie wraz z czasem będą budować więzi. Można to zobaczyć w zwiastunie, a gra naprawdę to podkreśla dzięki systemom, które rozwijają więzi między postaciami w trakcie wspólnej gry. Nasze podejście do trybu wieloosobowego naprawdę to podkreśla, zachęcając graczy do gry z przyjaciółmi lub znajomymi. Naszym celem jest, by możliwość zaproszenia znajomych do wspólnej przygody wzmocniła to doświadczenie, pozwalając wam dzielić je razem i podchodzić do wszystkiego w zupełnie nowy sposób” – tłumaczy główny producent Aaron Carter.
Na koniec przypomnijmy, że Redfall powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. Produkcja Arkane Austin ma zadebiutować na wymienionych platformach w pierwszej połowie 2023 roku. Na ten moment nie znamy jednak dokładnej daty premiery gry. Warto również pamiętać, że tytuł w dniu swojego debiutu trafi również do usługi Xbox Game Pass.