Oficjalna zapowiedź gry Warcraft: Arclight Rumble. Zwiastun i szczegóły

Wincenty Wawrzyniak
2022/05/03 19:30

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Blizzard Entertainment zapowiedziało nową grę na urządzenia mobilne w uniwersum Warcraft.

Przedstawiciele studia Blizzard Entertainment oficjalnie zapowiedzieli grę mobilną pod tytułem Warcraft: Arclight Rumble. Otrzymaliśmy pierwszy pełnoprawny zwiastun, zapowiedź rozgrywki (oba materiały znajdują się niżej), garść szczegółów oraz informacje o zapisach do beta-testów. Uruchomiono już specjalną stronę internetową, gdzie znajdziecie wszystkie najważniejsze konkrety. Zamieściliśmy je także poniżej.

Dołączcie do nas w tej nowej, lekkiej i przyjemnej zabawie, w której to wy dowodzicie. Łatwa do nauczenia, ale trudna do mistrzowskiego opanowania gra Warcraft® Arclight Rumble sprawdza wasze zdolności do tworzenia miniaturowych armii i skutecznego pokonywania wyjątkowych wyzwań w każdej misji.

Dowiedzieliśmy się, że produkcja zaoferuje kilka trybów, w tym m.in. kampanię dla pojedynczego gracza składającą się z ponad 70 misji, tryb kooperacji oraz starcia w trybie PvP. Data premiery nie została podana, ale ujawniono, iż gra zadebiutuje na urządzeniach mobilnych z systemami iOS oraz Android – posiadacze smartfonów z drugim systemem mogą już teraz zapisać się do beta-testów.

Warcraft Arclight Rumble to olśniewająca nowość, która podbija karczmy i tawerny w całej fantastycznej Azeroth – ten cudowny automat do gier napędzany przez szaloną magię gnomiej inżynierii pozwala największym bohaterom i najbardziej przerażającym złoczyńcom Azeroth ożyć w miniaturowych wersjach i toczyć bitwy.

Najważniejsze zasady rozgrywki:

  • Rozstawiaj. Gromadź zasoby i rozstawiaj mini. Wykorzystuj zgromadzone złoto, by strategicznie rozstawiać mini na polu bitwy. Zdobywaj zasoby pasywnie z upływem czasu, poprzez wydobycie lub znajduj je w skrzyniach ze skarbami.
  • Przejmuj. Zdominuj pole walki. Przejmuj obiekty, takie jak wieże strażnicze i kamienie spotkania, a następnie wykorzystuj je do rozstawiania mini bliżej celu. Kontrola nad mapą to klucz do zwycięstwa!
  • Twórz synergie. Dostosuj strategię do sytuacji. Mini zapewniają podczas walki rozmaite korzyści. Oddziały latające dobrze kontrują jednostki zwarcia, oddziały oblężnicze zadają dodatkowe obrażenia wieżom strażniczym itd. Opanuj zdolności swoich mini, by sięgnąć po zwycięstwo. Mądrze wybieraj ich talenty, by stały się jeszcze silniejsze!
  • Podbijaj. Pokonaj wrogiego bossa. Twoje mini będą napierać na wrogich przywódców, by ich wyeliminować. Wspieraj mini rozstawione na polu bitwy potężnymi zaklęciami i poprowadź je ku zwycięstwu.

Twórzcie armie z własnych kolekcji mini, zaczynając od przywódców, w tym tak istotnych postaci z sagi Warcraft jak wódz Wojennej Pieśni Grommasz Piekłorycz i arcymagini Jaina Proudmore, i wspomagajcie ich zwykłymi oddziałami mini i potężnymi zaklęciami. Każda misja dla jednego gracza stanowi inną strategiczną zagadkę, a do pokonania tych szalonych wyzwań konieczne jest dostosowywanie taktyki w czasie rzeczywistym.

  • Zbierzcie ponad 60 postaci z całego uniwersum Warcraft, ożywionych jako pięknie wyrzeźbione, planszowe miniaturki.
  • Zatriumfujcie w epickiej kampanii dla jednego gracza, obejmującej ponad 70 misji.
  • Grajcie w trybie współpracy ze swoimi znajomymi lub poddajcie próbie ich armie w trybie gracz kontra gracz.
  • Weźcie udział w wyprawach do podziemi lub w wymagających rajdach w trybie współpracy.
  • Dołączcie do gildii, bierzcie udział w starciach między graczami i w wielu innych atrakcjach.

GramTV przedstawia:

Komentarze
13
wolff01
Gramowicz
04/05/2022 20:58
Muradin_07 napisał:

Natomiast co do reszty, to tak - ogólnie wtedy już było widać, że chociażby w przypadku SC2 nie styka za mocno, z WoWem też zaczęły być problemy, a Diablo było tak jakby porzucone i dorzucano opału tylko tyle, aby było. Ewentualnie można dołożyć to, że Heroes of the Storm, mimo naprawdę dobrego konceptu na mobę też zaczynało być porzucane przez Blizza.

Moim zdaniem jakościowo SC2 był bardzo dobrą grą, jednym z ostatnich RTS-ów które naprawdę mnie wciągnęły (wszystkie 3 kampanie przeszedłem dwa razy), mimo kontrowersyjnego modelu sprzedaży oraz widocznego już "rozmiękczania" mrocznego klimatu "jedynki" na rzecz cringe i patosu. Niechęci do Diablo 3 nigdy nie rozumiałem, ale gra ma chyba typowy syndrom "zbyt dużych butów w jakie musiała wejść" po Diablo 2 i myślę że inni mają więcej do powiedzenia w tej sprawie. HotS podobał mi się najbardziej z wszystkich popularnych MOBA jakie grałem, ale to jest porażka PR-owa Blizzarda której szczytem było nagłe wycofanie się ze wsparcia gry, łącznie z wystawieniem do wiatru e-sportowców - prawdopodobnie za powodu zbyt niewielu zer w sprawozdaniach kwartalnych. Decyzja może z biznesowego punktu widzenia sensowna, ale z perspektywy czasu - dobitny przykład kształtowania ich nowych "priorytetów".

Nie chce się wgłębiać w szczegóły i też na tyle nie pamiętam wszystkiego, ale przeczytałem kilka artykułów na temat "w Blizzardzie dzieje się źle" i to jeszcze przed czasem gdy zaczęły się te największe burze ze skandalami o warunkach pracy: było po drodze naprawdę sporo różnego rodzaju przesłanek wskazujących na powolny rozkład tej marki. Dla mnie momentem przełomowym był Warcraft 3 Reforged - wtedy ostatecznie porzuciłem nadzieję co do tej firmy, straciłem zaufanie i wydałem ostatniego grosza na jakąkolwiek ich grę...

wolff01 napisał:

Owszem, wersja mobile wyszła jakiś rok po premierze PC, ale doskonale pamiętam że Hearthstone było wtedy powszechnie krytykowane (wtedy reputacja Blizzarda jeszcze coś znaczyła) przez hardkorowców, którzy mieli za złe że Blizzard idzie w takie "głupie gierki". Mimo że już wtedy dostrzegano pęknięcia (D3 czy Starcraft 2). Później wielu posypywało głowę popiołem bo Hearthstone mimo "lekkiego" konceptu wciąż miało 'tę jakość". Ale teraz mamy zupełnie inną sytuację, bo chyba nawet w najczarniejszych scenariuszach po przejęciu przez Activision nie spodziewano się że Anno Domini 2022 będzie aż tak źle...

Pewnie że pamiętam, choć nigdy tego hardkorowego gadania nie rozumiałem, bo jeśli ktoś chce złożonych bardziej karcianek to idzie w kierunku innych tytułów. To normalne. 

Natomiast co do reszty, to tak - ogólnie wtedy już było widać, że chociażby w przypadku SC2 nie styka za mocno, z WoWem też zaczęły być problemy, a Diablo było tak jakby porzucone i dorzucano opału tylko tyle, aby było. Ewentualnie można dołożyć to, że Heroes of the Storm, mimo naprawdę dobrego konceptu na mobę też zaczynało być porzucane przez Blizza.

wolff01
Gramowicz
04/05/2022 17:15
Muradin_07 napisał:

Nie no, bez przesady - Hearthstone zaczynał jako gra na PC, a potem poszedł w stronę mobile i to był imo dobry ruch. Tak jak w przypadku każdej karcianki, bo podobnie MTG Arena na mobilkach to dobry pomysł, bo to całkiem dobre środowisko dla takich gier bez względu na platformę.

Owszem, wersja mobile wyszła jakiś rok po premierze PC, ale doskonale pamiętam że Hearthstone było wtedy powszechnie krytykowane (wtedy reputacja Blizzarda jeszcze coś znaczyła) przez hardkorowców, którzy mieli za złe że Blizzard idzie w takie "głupie gierki". Mimo że już wtedy dostrzegano pęknięcia (D3 czy Starcraft 2). Później wielu posypywało głowę popiołem bo Hearthstone mimo "lekkiego" konceptu wciąż miało 'tę jakość". Ale teraz mamy zupełnie inną sytuację, bo chyba nawet w najczarniejszych scenariuszach po przejęciu przez Activision nie spodziewano się że Anno Domini 2022 będzie aż tak źle...




Trwa Wczytywanie