Jedną z największych niespodzianek wczorajszego pokazu Warhammer Skulls 2024 była zapowiedź Warhammer 40,000: Mechanicus 2, czyli wyczekiwanej przez wielu fanów uniwersum kontynuacji strategii turowej z 2018 roku. Na wspomnianym wydarzeniu mieliśmy okazję zobaczyć pierwszy zwiastun gry. Deweloperzy z Bulwark Studios podzielili się również kilkoma informacjami na temat swojej produkcji.
Warhammer 40,000: Mechanicus 2 zmierza na PC i konsole. Bulwark Studios dzieli się szczegółami
Zgodnie z przekazanymi informacjami Warhammer 40,000: Mechanicus 2 zaoferuje dwie kampanie fabularne. Pierwsza z nich skupi się na frakcji Adeptus Mechanicus, a druga pozwoli poznać perspektywę Nekronów. Deweloperzy zapowiadają, że obie kampanie będą przedstawiać te samą historię, ale z innego punktu widzenia.
Stanowiło to prawdziwe wyzwanie w wielu kwestiach. Najpierw musieliśmy napisać scenariusz kampanii, która byłaby w stanie wytrzymać wielogodzinną rozgrywkę zarówno z perspektywy Adeptus Mechanicus, jak i Nekronów. Każde wydarzenie, które ma miejsce podczas kampanii Adeptus Mechanicus, powinno również być interesującym doświadczeniem mającym wpływ na Nekronów – i vice versa – tłumaczy Emmanuel Monnereau, dyrektor kreatywny gry.
Jedną z nowości w Warhammer 40,000: Mechanicus 2 będzie system osłon. Deweloperzy zdecydowali się na jego wprowadzenie, ponieważ zauważyli, że w pierwszej części wielu graczy starało się osłaniać swoje jednostki, mimo że gra nie brała tego pod uwagę. Dla obu frakcji wspomniany system ma jednak działać zupełnie inaczej.
Mamy żołnierzy Nekronów, którzy bezlitośnie posuwają się naprzód. Nie wyobrażam sobie, by chronili się za osłoną. Osłona będzie zdecydowanie częściej wykorzystywana przez Mechanicus, co zapewnia całkiem interesującą dynamikę rozgrywki. Będą próbować stworzyć osłonę na zniszczalnym terenie, podczas gdy Nekroni będą próbować ją zlikwidować... Zależało nam na tym, by frakcjami grało się zupełnie inaczej – wyjaśnia Tony Cross, menedżer ds. produktów w Kasedo Games.
Drugą najważniejszą nowością w Warhammer 40,000: Mechanicus 2 będą posterunki, które gracze będą mogli budować i ulepszać. Zgodnie z przekazanymi informacjami umieszczenie przywódców na mapie będzie miało znaczenie zarówno pod względem ulepszeń, jak i premii. Natomiast wykorzystanie liderów do utrzymania terenu pod kontrolą sprawi, że nie będzie można skorzystać z ich usług w trakcie walki.
GramTV przedstawia:
W Mechanicus 2 naszym głównym zadaniem było wprowadzenie tych dodatkowych funkcji do rozgrywki, w szczególności dotyczących walki z najwyższej perspektywy, w której mamy coś w rodzaju strategicznego zarządzania zasobami i wydawania pieniędzy, a także przejmowania terytoriów i utrzymywania ichTo z kolei będzie miało wpływ na przebieg potyczek – dodał Cross.
Na koniec warto dodać, że Warhammer 40,000: Mechanicus 2 powstaje z myślą o komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Niestety deweloperzy nie ujawnili, kiedy możemy spodziewać się premiery wspomnianej produkcji. Tymczasem rzućcie okiem na pierwszy zwiastun.
Cześć, jestem Mikołaj i w gram.pl pracuję od 2020 roku. Zajmuję się głównie newsami, ale tworzę też różnego rodzaju quizy oraz zestawienia TOP 10. Prywatnie fan fantastyki i gier z dobrą fabułą.