W ostatnim czasie ukazało się sporo wieści ze strony włodarzy Sony. Hiroki Totoki odniósł się między innymi do tematu porażki gry Concord, a także przekazał, że PlayStation 5 Pro to sprzęt dla „hardkorowych” graczy. W niedawnym oświadczeniu szef Sony powiedział również, że wspomniana konsola ma sprzedawać się lepiej niż PS4 Pro w tym samym okresie, w 2016 roku.
PS5 Pro ze sprzedażą lepszą niż PS4 Pro w analogicznym okresie
Jak zauważył serwis Insider Gaming, Hiroki Totoki odniósł się do tematu sprzedaży najnowszej wersji konsoli PlayStation. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez szefa Sony, PS5 Pro ma „radzić sobie nieco lepiej niż zamówienia przedpremierowe PS4 Pro w tym samym okresie”. Totoki powiedział jednak, że to jest jego „wrażenie”.
Jest to produkt z wyższej półki skierowany do kluczowych klientów, więc na początku nie zakładaliśmy dużego planu sprzedaży. Mam wrażenie, że produkt radzi sobie nieco lepiej niż zamówienia przedpremierowe PS4 Pro w tym samym okresie, więc nie sądzę, by miało to negatywny wpływ na plan sprzedaży produktu.
GramTV przedstawia:
Przy okazji przypomnijmy, że Sony udostępniło najnowszy raport finansowy, z którego wynika, że sprzedaż PlayStation 5 osiągnęła poziom 65,6 miliona sztuk. W ostatnim kwartale rozeszło się 3,8 miliona egzemplarzy, co oznacza wzrost o 1,1 miliona względem poprzedniego roku. Dowiedzieliśmy się również, że gra Astro Bot sprzedała się w liczbie ponad 1,5 miliona egzemplarzy w niecałe dwa miesiące od momentu premiery platformówki na rynku.
Konsola PlayStation 5 Pro jest dostępna na rynku od 7 listopada 2024 roku. Cena sprzętu wynosi w Polsce 3499 zł.
Nie no na PS4 Pro wiele gier się chwaliło lepszą grafiką. Nie oszukujmy się rynek VR to plankton który mimo miliardowych inwestycji to się zwija a nie rozwija. Co do PS5 to to co opisałeś wygląda nawet gorzej niż PS4 Pro. Nic dziwnego że tym razem MS nie planuje takie upgradu szczególnie że to by w ogóle uczyniło xboxa s niewspieralnym.
dariuszp napisał:
Czy lepiej to nie wiem.
PS5 daje lepszy framerate. Problem jest taki że dużo osób po prostu nie wie nawet co to jest. Marketing mało kiedy o tym mówi. Zresztą nawet nie zawsze mamy lepszy framerate bo już Spiderman 2 ma tryb "pro" który ulepsza raytracing ale znowu ogranicza grę do 30fps.
Nie pomaga że Sony kompletnie nie przemyślało wersji graficznej Pro więc... każde studio nazywa to po swojemu co jest wręcz zabawne.
PS4 Pro miało konkretny cel i zastosowanie. VR. W VR potrzebujesz minimum 90 klatek by było dobrze. A podstawowe PS4 miało problem tyle dać na sensownej rozdzielczości nawet w podstawowych grach. Dlatego zrobiono Pro. I generalnie nie robiono nic w grach pod Pro. To było specyficznie pod VR.
Jedyne co Pro dawało to to że jak była gra co miała problemy z wydajnością i nie miała stabilnych 30fps to na Pro miała spadki.
Tak zresztą też jest z PS5 Pro. Gry które nie były stabilne z powodu GPU są już stabilne.
ALE... z uwagi na to że CPU jest niewiele lepszy niż w podstawce, jak gra miała spadki z powodu CPU jak np. Cyberpunk 2077 to nadal będzie miała ten problem.
No właśnie Microsoft ogranicza ten tani Xbox. Już teraz ten gniot robi problemy bo przez niego nie mieli na premierę Baldura trójki.
Niektóre studia w ogóle nie wspierały szrota i wolały nie dawać gry na Xbox który i tak ma mały udział w rynku. Wspierali tylko PC i PlayStation.
Microsoft w ogóle rozesłał do studiów ankietę z pytaniem czego ich platformy nie wspierają jakby to nie było oczywiste XD.
Też pojawił się już precedens. Baldur mógł wyjść nie oferując tego samego na Series S. A oryginalnie mogłeś wydać grę na Xbox tylko wspierając Series S.
ZubenPL
Gramowicz
Ostatni poniedziałek
dariuszp napisał:
Czy lepiej to nie wiem.
PS5 daje lepszy framerate. Problem jest taki że dużo osób po prostu nie wie nawet co to jest. Marketing mało kiedy o tym mówi. Zresztą nawet nie zawsze mamy lepszy framerate bo już Spiderman 2 ma tryb "pro" który ulepsza raytracing ale znowu ogranicza grę do 30fps.
Nie pomaga że Sony kompletnie nie przemyślało wersji graficznej Pro więc... każde studio nazywa to po swojemu co jest wręcz zabawne.
PS4 Pro miało konkretny cel i zastosowanie. VR. W VR potrzebujesz minimum 90 klatek by było dobrze. A podstawowe PS4 miało problem tyle dać na sensownej rozdzielczości nawet w podstawowych grach. Dlatego zrobiono Pro. I generalnie nie robiono nic w grach pod Pro. To było specyficznie pod VR.
Jedyne co Pro dawało to to że jak była gra co miała problemy z wydajnością i nie miała stabilnych 30fps to na Pro miała spadki.
Tak zresztą też jest z PS5 Pro. Gry które nie były stabilne z powodu GPU są już stabilne.
ALE... z uwagi na to że CPU jest niewiele lepszy niż w podstawce, jak gra miała spadki z powodu CPU jak np. Cyberpunk 2077 to nadal będzie miała ten problem.
Nie no na PS4 Pro wiele gier się chwaliło lepszą grafiką. Nie oszukujmy się rynek VR to plankton który mimo miliardowych inwestycji to się zwija a nie rozwija. Co do PS5 to to co opisałeś wygląda nawet gorzej niż PS4 Pro. Nic dziwnego że tym razem MS nie planuje takie upgradu szczególnie że to by w ogóle uczyniło xboxa s niewspieralnym.
dariuszp
Gramowicz
Ostatni poniedziałek
Czy lepiej to nie wiem.
PS5 daje lepszy framerate. Problem jest taki że dużo osób po prostu nie wie nawet co to jest. Marketing mało kiedy o tym mówi. Zresztą nawet nie zawsze mamy lepszy framerate bo już Spiderman 2 ma tryb "pro" który ulepsza raytracing ale znowu ogranicza grę do 30fps.
Nie pomaga że Sony kompletnie nie przemyślało wersji graficznej Pro więc... każde studio nazywa to po swojemu co jest wręcz zabawne.
PS4 Pro miało konkretny cel i zastosowanie. VR. W VR potrzebujesz minimum 90 klatek by było dobrze. A podstawowe PS4 miało problem tyle dać na sensownej rozdzielczości nawet w podstawowych grach. Dlatego zrobiono Pro. I generalnie nie robiono nic w grach pod Pro. To było specyficznie pod VR.
Jedyne co Pro dawało to to że jak była gra co miała problemy z wydajnością i nie miała stabilnych 30fps to na Pro miała spadki.
Tak zresztą też jest z PS5 Pro. Gry które nie były stabilne z powodu GPU są już stabilne.
ALE... z uwagi na to że CPU jest niewiele lepszy niż w podstawce, jak gra miała spadki z powodu CPU jak np. Cyberpunk 2077 to nadal będzie miała ten problem.