Wiedźmin 3 otrzymał wielką aktualizację. Patch 4.04 już dostępny do pobrania

Wincenty Wawrzyniak
2023/07/19 19:00
0
0

Deweloperzy poinformowali o udostępnieniu aktualizacji 4.04 dla wszystkich platform sprzętowych – w tym, wreszcie, Nintendo Switch.

Przedstawiciele polskiego studia CD Projekt RED poinformowali o udostępnieniu aktualizacji 4.04 do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na wszystkich platformach sprzętowych – w tym także (i wreszcie) na Nintendo Switch. Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, użytkownicy przenośnej konsoli Nintendo doczekali się szeregu ważnych nowości oraz zmian. Poniżej znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje dotyczące wszystkich platform.

Wiedźmin 3 otrzymał wielką aktualizację. Patch 4.04 już dostępny do pobrania

Wiedźmin 3: Dziki Gon – aktualizacja 4.04

Aktualizacja 4.04 dla Wiedźmina 3: Dziki Gon jest już dostępna na wszystkich platformach, w tym na Xbox, PlayStation, PC i wreszcie także na Nintendo Switch! Wersja gry na Nintendo Switch zostanie wzbogacona o część zawartości dodatkowej z patcha 4.0 oraz poprawek, które na innych platformach były dostępne już wcześniej. Do wersji gry na Switcha wprowadziliśmy między innymi poprawki błędów, usprawnienia, zmiany ułatwiające rozgrywkę, a także dodatkową zawartość inspirowaną serialem Wiedźmin Netflixa. Aktualizacja skupia się także na aktualnych poprawkach, które dotyczą wszystkich platform.

Lista nowości/zmian na PC:

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego osiągniecia na GOG-u odblokowywały się w podstawowej wersji gry zamiast w Edycji Kompletnej.
  • Maksymalna liczba klatek na sekundę będzie teraz poprawnie obliczana przy włączonej opcji generowania klatek DLSS.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w niektórych przypadkach włosy postaci mogły być zbyt jasne przy włączonym ray tracingu.
  • Łysa Góra – naprawiono awarię, która pojawiała się, gdy ray tracing był włączone, ale wszystkie inne opcje ray tracingu były wyłączone.
  • Bestia z Białego Sadu – naprawiono błąd, w wyniku którego wczytywanie niektórych zapisów z punktów kontrolnych mogło powodować zawieszanie się gry przy włączonym ray tracingu.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra uruchamiała się bez REDlaunchera i otwierała kartę w przeglądarce z prośbą o pozwolenie na „Korzystanie z Cyberpunka 2077 za pośrednictwem konta Epic Games”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przyciski na kontrolerze nadal mogły być aktywne mimo wstrzymania rozgrywki.
  • Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie drugiego kursora o wysokiej czułości w menu głównym, gdy opcja „Sprzętowy kursor” była wyłączona.

Lista zmian/nowości na konsolach

  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre fryzury z dodatkowego „Zestawu Bród i Fryzur” przenikały przez nilfgaardzki hełm na konsolach starej generacji.
  • Naprawiono błąd z migającymi teksturami, który pojawiał się podczas rozgrywki w Gwinta na konsolach nowej generacji.
  • Mysia wieża – naprawiono błąd, który powodował, że na konsolach poprzedniej generacji rozmowa z Keirą czasami się nie aktywowała po walce z Morową dziewicą.
  • Kabaret – naprawiono usterki graficzne z modelem Jaskra, które pojawiały się na konsolach starej generacji przed inscenizowaną walką oraz w jej trakcie.
  • Ostatnie Życzenie i Po omacku – naprawiono błąd, w wyniku którego podczas wykonywania tych zadań gra mogła się zawieszać na PlayStation 5.
  • Poprawiono stabilność gry podczas wczytywania plików zapisu oraz po ich wczytaniu – dotyczy zapisów z długich rozgrywek z włączonym ray tracingiem.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy włączonej funkcji postępów międzyplatformowych statusy zapisów w chmurze widoczne w interfejsie nie aktualizowały się poprawnie na Xbox Series X.

Efekty wizualne (PC i konsole nowej generacji)

  • Naprawiono błąd, który powodował, że mgła w niektórych miejscach mogła wyglądać, jakby była wygenerowana w 2D.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonym ray tracingu odbicie nieba na tafli wody mogło być wybrakowane w miejscach takich jak Biały Sad, Velen i Toussaint.
  • Kolizja z trawą działa teraz poprawnie.
  • Dodano opcję kalibracji HDR.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego góry w Kaer Morhen mogły znikać, gdy zmieniało się kąt kamery podczas przebywania pod wodą.
  • Dorwać Juniora – usunięto niepotrzebny zbiornik wodny z oxenfurckich kanałów.
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się ekranu ładowania, gdy ray tracing był włączony.

Zadania i rozgrywka

  • Dodano opcję zmieniania eliksirów i nakładania olejów z poziomu kołowego menu.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego zdrowie Geralta gwałtownie spadało podczas nurkowania.
  • Ostatnia Próba – naprawiono błąd, w wyniku którego opuszczenie obszaru zadania i powrócenie mogło powodować, że Lambert stał w wodzie, zamiast siedzieć na łódce, co blokowało postępy.

Inne

  • Naprawiono błędy z wczytywaniem zapisów podczas korzystania z funkcji postępów międzyplatformowych na wielu komputerach z tym samym kontem GOG-a.

Funkcje online (Nintendo Switch)

GramTV przedstawia:

Dodano funkcję postępów międzyplatformowych, która zastąpi dotychczasową integrację plików zapisu wprowadzoną na Nintendo Switch w aktualizacji 3.6. Twoje ostatnie zapisy zostaną automatycznie przesłane do chmury, co umożliwi kontynuowanie gry na innych platformach. Postępy międzyplatformowe działają dla każdego typu zapisu. Funkcja będzie dostępna po zalogowaniu na konto. Niezależnie od wybranej platformy wymagane jest posiadanie konta GOG.

Zawartość dodatkowa (Nintendo Switch)

  • Dodano nowe zadanie w Velen – W cieniu Wiecznego Ognia. Nagrody są inspirowane serialem Wiedźmin Netflixa.
  • Dodano alternatywny wygląd Jaskra inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
  • Dodano alternatywny wygląd nilfgaardzkiej zbroi inspirowany serialem Wiedźmin Netflixa. Możesz go włączyć, wchodząc w Opcje → Rozgrywka.
  • Dodano dubbing koreański i chiński uproszczony. Dostępność jest uzależniona od regionu.

Zmiany ułatwiające rozgrywkę (Nintendo Switch)

  • Dodano opcję szybkiego rzucania znaków. Pozwala zmieniać znaki oraz rzucać je bez konieczności otwierania menu kołowego. Aby ją znaleźć, należy wejść w Opcje → Rozgrywka.
  • Dostosowano minimalną wysokość dla obrażeń od upadku, umożliwiając graczowi przeżycie upadków z większych wysokości.
  • Zioła można teraz zbierać za pomocą jednej interakcji – bez dodatkowego okna łupów.
  • Dodano opcje, które dynamicznie ukrywają minimapę i cele zadań, gdy nie trwa walka lub gdy gracz nie korzysta z wiedźmińskich zmysłów. Należy wejść w Opcje → Wideo → Konfiguracja interfejsu → Ukryj minimapę podczas eksploracji oraz Ukryj cele podczas eksploracji.
  • Dodano opcję wolnego marszu na kontrolerze. Geralt będzie szedł wolniej po delikatnym przesunięciu lewej gałki w przód.
  • Dodano alternatywny tryb sprintu na kontrolerze. Geralt zacznie biec po wciśnięciu lewej gałki. Aby znaleźć ten tryb, należy wejść w Opcje → Ustawienia sterowania.
  • Dodano opcję, dzięki której odwrócenie kamery nie będzie miało wpływu na namierzanie celu. Aby ją znaleźć, należy wejść w Opcje → Ustawienia sterowania.
  • Ulepszono menu kołowe, dzięki czemu bomby, bełty i inne przedmioty można teraz automatycznie przełączać bez otwierania ekwipunku.
  • Dodano opcję skalowania rozmiaru czcionki napisów, rozmów NPC-ów i wyborów dialogowych. Aby ją dostosować należy wejść w Opcje → Wideo → Konfiguracja interfejsu.
  • Wprowadzono pomniejsze poprawki, ulepszenia i zmiany ułatwiające rozgrywkę, w tym kilka sekretów do odkrycia przez graczy.
  • Dodano opcję zmieniania eliksirów i nakładania olejów z poziomu kołowego menu.
  • Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
  • Dodano nowy domyślny filtr mapy. Ukrywa on niektóre ikony, takie jak znaki zapytania czy ikony łodzi, aby zwiększyć przejrzystość mapy. Ikony można ponownie włączyć, przełączając tryb mapy na „Wszystko”.

Rozgrywka (Nintendo Switch)

  • Dodano mod Full Combat Rebalance 3 autorstwa Flash_in_the_flesh, który zawiera zmiany w balansie, a także poprawki związane z rozgrywką. Pochyliliśmy się nad jego zawartością – pewne elementy zostały ulepszone w stosunku do domyślnej wersji moda, podczas gdy inne zostały pominięte.
  • Rynsztunek Szkoły Wilka – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było otworzyć skrzyni w wieży sygnałowej.
  • Z dalekiego Ofiru – naprawiono błąd, w wyniku którego w skrzyni znajdującej się w kryjówce bandytów mogło brakować schematu.
  • Złe wieści – naprawiono błąd, w wyniku którego Geralt nie mógł porozmawiać z kowalem lub przekazać mu listu.
  • Echa przeszłości – naprawiono błąd, w wyniku którego po pokonaniu mglaków zadanie się zawieszało, uniemożliwiając rozmowę z Yennefer.
  • Awantura o wino – naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie nie mogło zostać zaliczone, jeśli podczas eksplorowania gracz zniszczył gniazda potwora wymagane do zadania.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Arcymistrzowski rynsztunek wilka z Kaer Morhen nie wymagał mistrzowskich przedmiotów.
  • Różne drobne poprawki w zadaniach i przerywnikach filmowych.

Przypomnijmy jeszcze, że pierwotnie gra Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutowała na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One w maju 2015 roku (nieco później na Nintendo Switch).

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!