Przedstawiciele polskiego studia CD Projekt RED poinformowali o udostępnieniu aktualizacji 4.04 do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na wszystkich platformach sprzętowych – w tym także (i wreszcie) na Nintendo Switch. Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, użytkownicy przenośnej konsoli Nintendo doczekali się szeregu ważnych nowości oraz zmian. Poniżej znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje dotyczące wszystkich platform.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – aktualizacja 4.04
Aktualizacja 4.04 dla Wiedźmina 3: Dziki Gon jest już dostępna na wszystkich platformach, w tym na Xbox, PlayStation, PC i wreszcie także na Nintendo Switch! Wersja gry na Nintendo Switch zostanie wzbogacona o część zawartości dodatkowej z patcha 4.0 oraz poprawek, które na innych platformach były dostępne już wcześniej. Do wersji gry na Switcha wprowadziliśmy między innymi poprawki błędów, usprawnienia, zmiany ułatwiające rozgrywkę, a także dodatkową zawartość inspirowaną serialem Wiedźmin Netflixa. Aktualizacja skupia się także na aktualnych poprawkach, które dotyczą wszystkich platform.
Lista nowości/zmian na PC:
- Naprawiono błąd, w wyniku którego osiągniecia na GOG-u odblokowywały się w podstawowej wersji gry zamiast w Edycji Kompletnej.
- Maksymalna liczba klatek na sekundę będzie teraz poprawnie obliczana przy włączonej opcji generowania klatek DLSS.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego w niektórych przypadkach włosy postaci mogły być zbyt jasne przy włączonym ray tracingu.
- Łysa Góra – naprawiono awarię, która pojawiała się, gdy ray tracing był włączone, ale wszystkie inne opcje ray tracingu były wyłączone.
- Bestia z Białego Sadu – naprawiono błąd, w wyniku którego wczytywanie niektórych zapisów z punktów kontrolnych mogło powodować zawieszanie się gry przy włączonym ray tracingu.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra uruchamiała się bez REDlaunchera i otwierała kartę w przeglądarce z prośbą o pozwolenie na „Korzystanie z Cyberpunka 2077 za pośrednictwem konta Epic Games”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przyciski na kontrolerze nadal mogły być aktywne mimo wstrzymania rozgrywki.
- Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie drugiego kursora o wysokiej czułości w menu głównym, gdy opcja „Sprzętowy kursor” była wyłączona.
Lista zmian/nowości na konsolach
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre fryzury z dodatkowego „Zestawu Bród i Fryzur” przenikały przez nilfgaardzki hełm na konsolach starej generacji.
- Naprawiono błąd z migającymi teksturami, który pojawiał się podczas rozgrywki w Gwinta na konsolach nowej generacji.
- Mysia wieża – naprawiono błąd, który powodował, że na konsolach poprzedniej generacji rozmowa z Keirą czasami się nie aktywowała po walce z Morową dziewicą.
- Kabaret – naprawiono usterki graficzne z modelem Jaskra, które pojawiały się na konsolach starej generacji przed inscenizowaną walką oraz w jej trakcie.
- Ostatnie Życzenie i Po omacku – naprawiono błąd, w wyniku którego podczas wykonywania tych zadań gra mogła się zawieszać na PlayStation 5.
- Poprawiono stabilność gry podczas wczytywania plików zapisu oraz po ich wczytaniu – dotyczy zapisów z długich rozgrywek z włączonym ray tracingiem.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy włączonej funkcji postępów międzyplatformowych statusy zapisów w chmurze widoczne w interfejsie nie aktualizowały się poprawnie na Xbox Series X.
Efekty wizualne (PC i konsole nowej generacji)
- Naprawiono błąd, który powodował, że mgła w niektórych miejscach mogła wyglądać, jakby była wygenerowana w 2D.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonym ray tracingu odbicie nieba na tafli wody mogło być wybrakowane w miejscach takich jak Biały Sad, Velen i Toussaint.
- Kolizja z trawą działa teraz poprawnie.
- Dodano opcję kalibracji HDR.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego góry w Kaer Morhen mogły znikać, gdy zmieniało się kąt kamery podczas przebywania pod wodą.
- Dorwać Juniora – usunięto niepotrzebny zbiornik wodny z oxenfurckich kanałów.
- Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się ekranu ładowania, gdy ray tracing był włączony.
Zadania i rozgrywka
- Dodano opcję zmieniania eliksirów i nakładania olejów z poziomu kołowego menu.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego zdrowie Geralta gwałtownie spadało podczas nurkowania.
- Ostatnia Próba – naprawiono błąd, w wyniku którego opuszczenie obszaru zadania i powrócenie mogło powodować, że Lambert stał w wodzie, zamiast siedzieć na łódce, co blokowało postępy.
Inne
- Naprawiono błędy z wczytywaniem zapisów podczas korzystania z funkcji postępów międzyplatformowych na wielu komputerach z tym samym kontem GOG-a.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!