Wiedźmin 3 Next-Gen z nową aktualizacją. Zaskakujący rozmiar plików na konsolach (Aktualizacja)

Radosław Krajewski
2023/03/13 15:20
7
0

CD Projekt Red przygotowało nowe poprawki dla next-genowego wydania Wiedźmina 3.

Aktualizacja: Patch jeszcze dzisiaj będzie możliwy do pobrania na wszystkich wspomnianych platformach. Na samym dole znajdziecie oficjalną listę zmian.

Oryginalna wiadomość: Marcin Momot z CD Projekt RED poinformował za pośrednictwem swojego Twittera, że jeszcze dzisiaj Wiedźmin 3: Dziki Gon może otrzymać nową aktualizację. Studio poprzedniego patcha wydało na początku lutego i najwyraźniej deweloperzy zdążyli przygotować już kolejne poprawki do swojej gry, które wyeliminują następne błędy.

Wiedźmin 3 Next-Gen z nową aktualizacją. Zaskakujący rozmiar plików na konsolach (Aktualizacja)

Wiedźmin 3 – nowa aktualizacja zadebiutuje jeszcze dzisiaj

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze dzisiaj powinniśmy wypuścić nową łatkę do Wiedźmina 3: Dziki Gon. Aktualizacja pojawi się na PC/PS5/XSX&S/PS4/XO (około 2 GB na PC i 10-20 GB na konsolach, w zależności od SKU i platformy). Wraz z nią pojawią się informacje o łatce.

Wczytywanie ramki mediów.

Posiadacze konsolowej wersji gry będą musieli więc pobrać od 10 do 20 GB, w zależności od platformy, tym samym możemy oczekiwać, że Wiedźmin 3: Dziki Gon doczeka się wielu zmian i usprawnień na konsolach Sony i Microsoftu. O wiele mniejszy patch otrzymają posiadacze komputerów osobistych, którzy pobiorą jedynie plik ważący około 2 GB. Gdy tylko aktualizacja zawita już na PC i konsolach, bezzwłocznie Was o tym poinformujemy.

Wiedźmin 3 – aktualizacja 4.02 (lista zmian)

PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

KONSOLE

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

GramTV przedstawia:

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

  • Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
  • Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane”.
  • Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

LOKALIZACJA – dostępne na wszystkich platformach

  • Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
  • Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
  • Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.
Komentarze
7
ZubenPL
Gramowicz
14/03/2023 13:25
turmalin napisał:

Dla mnie problemy z wyciekami pamięci na DX12 zniknęły kompletnie od kiedy uruchamiam grę jako administrator (za sugestią supportu REDów). Od tamtego czasu kilkadziesiąt godzin gry i 0 crashy na DX12. Polecam spróbować.

ZubenPL napisał:

Sprawdziłem poprawa wydajności jest znaczna na DX12 zniknęły dziwne spadki fps, jest niezwykle stabilne, shuteringu nie ma. Jednak dalej DX11 na ty samych ustawieniach daje lepszą wydajność więc jest wciąż sporę do naprawy. Oczywiście że znanych od początku problemów wciąż wycieki pamięci na DX12 nienaprawione xD Ray Tracingu nie patrzyłem ale chyba nie ma tu większych zmian(ogólna poprawa rendera pewnie i tu poprawia wydajność). Ogólnie jak na razie to najlepsza wersja choć nadal nie jest idealnie. 

SebekPL2 napisał:

I teraz ryzykować sprawdzenie czy wydajność jest już przynajmniej ok, czy dalej czekać i siedzieć na hotfixie2 4.0  bo 4.01 zepsuło gre jeszcze bardziej choć wydawało się to niemożliwe..

Znaczy ja to umiem sfixować z tym poradnikiem co tam mają podpięty na forum ale to nie zmienia faktu że to nie jest problem który user powinien sam rozwiązywać. 

turmalin
Gramowicz
14/03/2023 01:52
ZubenPL napisał:

Sprawdziłem poprawa wydajności jest znaczna na DX12 zniknęły dziwne spadki fps, jest niezwykle stabilne, shuteringu nie ma. Jednak dalej DX11 na ty samych ustawieniach daje lepszą wydajność więc jest wciąż sporę do naprawy. Oczywiście że znanych od początku problemów wciąż wycieki pamięci na DX12 nienaprawione xD Ray Tracingu nie patrzyłem ale chyba nie ma tu większych zmian(ogólna poprawa rendera pewnie i tu poprawia wydajność). Ogólnie jak na razie to najlepsza wersja choć nadal nie jest idealnie. 

SebekPL2 napisał:

I teraz ryzykować sprawdzenie czy wydajność jest już przynajmniej ok, czy dalej czekać i siedzieć na hotfixie2 4.0  bo 4.01 zepsuło gre jeszcze bardziej choć wydawało się to niemożliwe..

Dla mnie problemy z wyciekami pamięci na DX12 zniknęły kompletnie od kiedy uruchamiam grę jako administrator (za sugestią supportu REDów). Od tamtego czasu kilkadziesiąt godzin gry i 0 crashy na DX12. Polecam spróbować.

ZubenPL
Gramowicz
13/03/2023 18:07
SebekPL2 napisał:

Też sprawdziłem, jest nawet nawet. Wciąż problem z dobiciem stałych 60fps w porównaniu do dx11, dlss dalej nic nie daje na 1080p. Ogólnie jeszcze troche i powinno być dobrze. Teraz jest tylko grywalne.

ZubenPL napisał:

Sprawdziłem poprawa wydajności jest znaczna na DX12 zniknęły dziwne spadki fps, jest niezwykle stabilne, shuteringu nie ma. Jednak dalej DX11 na ty samych ustawieniach daje lepszą wydajność więc jest wciąż sporę do naprawy. Oczywiście że znanych od początku problemów wciąż wycieki pamięci na DX12 nienaprawione xD Ray Tracingu nie patrzyłem ale chyba nie ma tu większych zmian(ogólna poprawa rendera pewnie i tu poprawia wydajność). Ogólnie jak na razie to najlepsza wersja choć nadal nie jest idealnie. 

SebekPL2 napisał:

I teraz ryzykować sprawdzenie czy wydajność jest już przynajmniej ok, czy dalej czekać i siedzieć na hotfixie2 4.0  bo 4.01 zepsuło gre jeszcze bardziej choć wydawało się to niemożliwe..

Jak coś pamiętaj że ustawienia odbić DSRR mimo że są w obu wersjach takie same to w DX11 tak na prawdę nic nie robią, a w DX12 DSRR na wysokie dodaje bardzo dużą liczbę odbić która zmniejsza znacząco wydajność. Więc jak w DX12 masz je na wysokie to ustaw jest na niskie powinna być duża różnica w wydajności. 




Trwa Wczytywanie