CD Projekt RED ujawnił szczegóły nowej aktualizacji do Wiedźmina 3: Dziki Gon.
Deweloper nie ustaje w wysiłkach, aby dopracować Wiedźmina 3 w wersji dla konsol nowej generacji oraz komputerów osobistych. Jeszcze dzisiaj najnowsza aktualizacja oznaczona numerem 4.03 będzie dostępna do pobrania na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Oprócz poprawy wielu błędów, CD Projekt RED w najnowszym patchu dodało również kolejną fanowską modyfikację do swojej gry. Mowa o Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur. Poniżej znajdziecie pełną listę zmian.
Wiedźmin 3 – lista zmian w aktualizacji 4.03
PC
Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.
KONSOLE
Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.
GramTV przedstawia:
EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji
Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.
ZADANIA I ROZGRYWKA – PC i konsole nowej generacji
Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.
ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach
W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.
Uwaga: wypisano tu jedynie najbardziej zauważalne zmiany. Aktualizacja zawiera inne drobne poprawki, które nie znalazły się na tej liście.
"Wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane"
Ale wyciągnięcie z sakwy i wypicie otwartego kufla piwa w trakcie walki jest już OK.
Dokładnie... Ewentualnie noszenie w plecaku gulaszu już nałożonego na talerz.Wszak wszyscy wiedzą, że wcześniej spotkają bazyliszka lpub gościa czarującego ręką niż człowieka jedzącego pod wodą :D
Erill93
Gość
22/08/2023 21:31
"wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane"Bo rzucanie czarów, potwory i cały świat gry są z pewnością bardziej "rzeczywiste" niż chęć zjedzenia czegoś pod wodą...
Yosar
Gramowicz
11/05/2023 21:45
Czyżby rzeczywiście naprawili w końcu te cienie w RT. Prawie bym sprawdził ale mam za dużo modów zainstalowane. Ten NextGen Script Fixes zresztą też. Będzie można usunąć z czasem.
A różowa mgła to była nie tylko w tamtej lokacji. Często po nocy jest. Może ogólnie poprawili.
Tak czy owak milo ze widza problem i cos tam robia, a sama gre dalej udoskonalaja chociazby tymi olejami (aczkolwiek to dla mnie za duze ulatwienie, no ale widzialem taki mod wiec moze komus to potrzebne).