Wiedźmin 3 z nowym patchem na PC i konsolach. Sporo poprawek i nowy mod

Radosław Krajewski
2023/05/11 14:18
4
0

CD Projekt RED ujawnił szczegóły nowej aktualizacji do Wiedźmina 3: Dziki Gon.

Deweloper nie ustaje w wysiłkach, aby dopracować Wiedźmina 3 w wersji dla konsol nowej generacji oraz komputerów osobistych. Jeszcze dzisiaj najnowsza aktualizacja oznaczona numerem 4.03 będzie dostępna do pobrania na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Wiedźmin 3 z nowym patchem na PC i konsolach. Sporo poprawek i nowy mod

Oprócz poprawy wielu błędów, CD Projekt RED w najnowszym patchu dodało również kolejną fanowską modyfikację do swojej gry. Mowa o Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur. Poniżej znajdziecie pełną listę zmian.

Wiedźmin 3 – lista zmian w aktualizacji 4.03

PC

  • Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
  • Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
  • Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
  • Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.

KONSOLE

  • Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
  • Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.

GramTV przedstawia:

EFEKTY WIZUALNE – PC i konsole nowej generacji

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
  • Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
  • Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.

ZADANIA I ROZGRYWKA – PC i konsole nowej generacji

  • Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.

ZADANIA I ROZGRYWKA – dostępne na wszystkich platformach

  • W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
  • Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
  • Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.

Uwaga: wypisano tu jedynie najbardziej zauważalne zmiany. Aktualizacja zawiera inne drobne poprawki, które nie znalazły się na tej liście.

Komentarze
4
Erill
Gość
22/08/2023 21:35
Headbangerr napisał:

"Wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane"

Ale wyciągnięcie z sakwy i wypicie otwartego kufla piwa w trakcie walki jest już OK.

Dokładnie... Ewentualnie noszenie w plecaku gulaszu już nałożonego na talerz.Wszak wszyscy wiedzą, że wcześniej spotkają bazyliszka lpub gościa czarującego ręką niż człowieka jedzącego pod wodą :D

Erill93
Gość
22/08/2023 21:31

"wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane"Bo rzucanie czarów, potwory i cały świat gry są z pewnością bardziej "rzeczywiste" niż chęć zjedzenia czegoś pod wodą...

Yosar
Gramowicz
11/05/2023 21:45

Czyżby rzeczywiście naprawili w końcu te cienie w RT. Prawie bym sprawdził ale mam za dużo modów zainstalowane. Ten NextGen Script Fixes zresztą też. Będzie można usunąć z czasem.

A różowa mgła to była nie tylko w tamtej lokacji. Często po nocy jest. Może ogólnie poprawili.

Tak czy owak milo ze widza problem i cos tam robia, a sama gre dalej udoskonalaja chociazby tymi olejami (aczkolwiek to dla mnie za duze ulatwienie, no ale widzialem taki mod wiec moze komus to potrzebne).




Trwa Wczytywanie