Wielkie plany rozwoju Stormgate. Twórcy naprawią sporo elementów gry w planowanych aktualizacjach

Adam "Harpen" Berlik
2024/10/28 14:00
1
0

Nad tytułem pracuje nowy dyrektor - Allen Dilling.

Kilka miesięcy temu na Steamie wystartował wczesny dostęp Stormgate, czyli nowego RTS-a autorstwa Frost Giant Studios, w skład którego wchodzi wiele osób odpowiedzialnych m.in. za Warcraft III: Reign of Chaos i StarCraft II: Wings of Liberty. Niestety tytuł nie zebrał zbyt dobrych opinii na samym początku, lecz twórcy dalej pracują nad grą - poznaliśmy nowy plan rozwoju na najbliższe miesiące.

Stormgate
Stormgate

Stormgate - planowane aktualizacje do darmowego RTS-a

Studio odpowiedzialne za Stormgate udostępniło grafikę z trzema listami nowości, jakie pojawią się w przyszłości. Osoby nie tracą nadziei na sukces projektu i chcą zachęcić fanów do gry obietnicą poprawy wielu elementów produkcji. Udostępniono wpis z planowanymi zmianami:

Aktualizacja 0.1.2 oraz 0.1.3:

  • Ulepszenie wydajności.
  • Ulepszenie terenu na mapie.
  • Zaktualizowanie ekwipunku w trybie współpracy.
  • Znaczniki zasięgu.
  • Test trybu Team Mayhem (tylko z zaproszeniem).
  • Równowaga rozgrywki (tylko patch 0.1.3).

GramTV przedstawia:

Aktualizacja 0.2.0:

  • Kolejne test trybu Team Mayhem.
  • Nowy bohater z frakcji Vanguard.
  • Ulepszenia systemu ekwipunku.
  • Ulepszenie grafik, dźwięku, optymalizacji i sztucznej inteligencji.

Następne aktualizacje:

  • Publiczne testy trybu Team Mayhem.
  • Możliwość pełnej zmiany sterowania i skrótów.
  • Ulepszenie rozdziału 0 w kampanii.
  • Rozdziały 2 i 3 dla frakcji Vanguard.
  • Edytor mapy.
  • Więcej jednostek i trzeci poziom.
  • Więcej bohaterów.
  • Zwiększenie ograniczenia poziomu w trybie współpracy do 20.
  • Kampania ze znajomymi.
  • Oficjalne turnieje.
  • Skrzynie wojenne.
  • Nowe możliwości nauki gry.
  • Więcej usprawnień optymalizacji.

Lista zmian mających się pojawić w Stormgate jest naprawdę długa, a na oficjalnej stronie możemy zobaczyć, na których elementach twórcy skupią się najbardziej. Dowiedzieliśmy się również, że do prac nad grą dołączył Allen Dilling. Wcześniej zajmował się on m.in. rozwojem StarCraft II: Heart of the Swarm, Warcraft III, World of Warcraft, StarCraft: Ghost oraz Heroes of the Storm.

Komentarze
1
wolff01
Gramowicz
28/10/2024 15:34

Jak sprawdzałem grę widziałem dwa problemy:

- w demie brak misji singleplayer, było multi-only. Ja wiem że oni patrzą przez pryzmat multi/e-sport bo tym napędzał się Starcraft, ale jestem niemal pewien że sporo ludzi liczyło na mocny single-player - to co pokochali, zaczynając przygodę ze Starcraftemi i w sumie Warcraftem. Duchowy spadkobierca powinien kłaść na to duży nacisk. Zresztą kampania jest podobno słaba i do tego ma jakiś dziwny (płatny) model co sprawia złe wrażenie i bardzo zniechęca

- stan techniczny gry. Ewidetnie pokpili sprawy techniczne, może za mało pragmatycznie podeszli do tworzenia gier? Skupili się na warstwie "wizualnej" a grę trzeba dobrze zaplanować, mieć dobry backend. Nie dość że jest niestabilna to jeszcze na dzień dobry rzuca w ciebie wątpliwymi praktykami monetyzacyjnymi...

Niestety od tytuły się odbiłem. Byli ludzie z Blizzarda powinni mieć więcej oleju w głowie, a nie powielać złe praktyki...