Właśnie to medium streamingowe jest obecnie bezapelacyjnym liderem. Subskrybentów przybyło, akcje wzrosły

Jakub Piwoński
2025/04/15 07:30
0
0

Oferta jest szeroka, ale jest jeden wyraźny lider streamingu.

Rynek mediów strumieniowych jest dziś bardzo szeroki i obejmuje takie platformy jak Netflix, Max, Disney +, Amazon Prime Video, SkyShowtime, czy Apple TV+. Podczas gdy niektóre media musiały w ostatnich latach zaciskać pasa i szukać oszczędności, jedno medium urosło wyraźnie w siłę. Artykuł z The Hollywood Reporter jasno wskazuje zwycięzce tego wyścigu. Analitycy zgodnie wskazują, że aktualnie liderem jest Netflix, co jest wynikiem kilku istotnych zmiennych.

Netflix
Netflix

Netflix liderem wśród mediów strumieniowych

Akcje Netflixa wzrosły o 3%, osiągając 457 dolarów, co jest najwyższym wynikiem od lutego 2022 roku. Okazuje się, że firma skutecznie ograniczyła współdzielenie haseł i wdrożyła plan z reklamami. Według analityków mogło przynieść to nawet 9 mld dolarów dodatkowego przychodu do 2025 roku.

Netflixowi nie były groźne nawet kryzysy lat ubiegłych. Paradoksalnie, strajki scenarzystów i aktorów w Hollywood w 2023 roku (dotyczące m.in. wynagrodzeń i ochrony przed AI) wzmocniły pozycję Netflixa. Platforma, dzięki rozbudowanej globalnej sieci produkcyjnej, była mniej zależna od amerykańskich treści niż konkurencja, która musiała wstrzymać wiele projektów.

GramTV przedstawia:

W trzecim kwartale 2023 roku serwis zyskał 9 mln nowych subskrybentów, osiągając łącznie 247 mln użytkowników. To największy kwartalny wzrost od początku pandemii COVID-19. Plan z reklamami (niedostępny jeszcze w Polsce) ma do 2030 roku odpowiadać za 35% subskrypcji i generować 6 mld dolarów rocznego przychodu.

Co ciekawe, Netflix dalej planuje powiększać swoją bibliotekę unikalnymi treściami. Gigant medialny chce utrzymać wydatki na treści na poziomie 17 mld dolarów w 2024 roku. Ale to nie wszystko. Okazuje się, że dodatkowym atutem jest umiejętne promowanie starszych tytułów na licencji – jak serial Yellowstone, czy W garniturach, które po dodaniu do biblioteki biły rekordy oglądalności. Analitycy zgodnie twierdzą: Netflix wygrywa wojnę streamingową, gdy konkurenci walczą o przetrwanie.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!