Wolność, Monolit czy Ward? Nowe szczegóły o Stalker 2: Heart of Chernobyl

LM
2021/12/09 14:10
3
0

Premiera wyczekiwanego Stalker 2 coraz bliżej. Twórcy uraczyli nas kolejnymi screenami i niuansami postapokaliptycznego świata gry.

W najnowszym numerze miesięcznika pojawił się artykuł poświęcony najnowszej grze studia GSC Game World. Dzięki temu otrzymaliśmy nie tylko nowe screeny ze Stalker 2: Heart of Chernobyl, ale też poznaliśmy kilka dodatkowych szczegółów. Możecie już powoli zacierać ręce na interakcje z nowymi frakcjami w Zonie – obok Wolności i Monolitu pojawi się Ward, czyli tamtejsi stróże prawa. Wiele zmian czeka również świat gry – jak wyjaśnili twórcy, akcja Stalker 2 dzieje się wiele lat później, więc niech nie zdziwią Was znane miejscówki, które popadły w całkowitą ruinę.

Wolność, Monolit czy Ward? Nowe szczegóły o Stalker 2: Heart of Chernobyl

GramTV przedstawia:

Wybór frakcji będzie jedną z najistotniejszych decyzji w grze, a rozegranie Stalkera 2 na każdy możliwy sposób, to zajęcie na jakieś sto godzin. Podczas nich będziemy musieli dbać nie tylko o pożywienie, ale regularny sen. Wypoczynek się przyda, szczególnie że mierząca 64 kilometry kwadratowe Zona do przyjaznych nie należy. W materiale PC Gamera wspomniano m.in. O zmutowanym jeleniu, który zaatakuje nas siłą psioniczną. Gdy PvE nie wystarczy, to już po premierze pobawimy się w modułach sieciowych. Jednym słowem będzie wiele powodów, żeby pozostać z grą na długi czas.

Stalker 2: Heart of Chernobyl zadebiutuje 28 kwietnia na PC i Xbox Series.

Komentarze
3
Yarod
Gramowicz
10/12/2021 09:54
Yosar napisał:

Bez jaj. 70% modów ingerujących w mechanikę gry psuje je na amen. Może to i podoba się jakiejś garstce ludzi/fanatyków, ale grywalne w szerszym aspekcie to nie jest. Chociażby z tego powodu że nie jest to w ogóle testowane. A rozwiązania są implementowane bo autor miał taką fantazję.

Cokolwiek tam sobie moderzy dłubią niech sobie dłubią na zdrowie (ich czas ich rozrywka), ale od normalnej gry przeważnie wara z ich pomysłami.

Yarod napisał:

No jak dla mnie to must have.Ale się obawiam. Podstawowe STALKERy to były dość proste shootery, z kupą błędów i świetnym klimatem. Jednakże przez te 12 lat od wydania Call o the Pripyat scena moderska totalnie namieszała w uniwersum, wyszły takie wielkie modyfikacje jak Misery, Dead Air czy świetne Anomaly a które postawiły poprzeczkę cholernie wysoko, chociażby w aspektach survivalu czy klimatu. Sporo starych fanów (w tym ja) może się więć odbić, jeżeli mechaniki będą za bardzo uproszczone (trailer ze strzelaniem mnie zaniepokoił, wyskoczenie tak na żywioł bez krycia się za osłonami w takim Misery to trup na miejscu...). Z drugiej strony klimat wygląda na gęsty...Oby twórcy byli świadomi tego co się wydarzyło ostatnio w świecie STALKERa i tak zbalansowali klimat vs mechanki żeby było to choć zbliżone temu co mamy teraz...

Ewidentnie nie grałeś w żadnego z wymienionego przez mnie overhaula (bo pewnie mody są "złe"). W przypadku Misery jeżeli dobrze pamiętam jednym z twórców, był facet zaangażowany w tworzenie poprzednich części także ten... co do testowania to wszystkie trzy Mody były stabilniejsze od samej gry, dwa z nich stoją na podrasowanym silniku oryginałów. Pomijam że Misery było "Mod of the Year  2012". To tyle na temat "grupki fanatyków" itp. Ewidentnie mało wiesz na temat środowiska fanów stalkera, no ale cóż, nie jest to w końcu wymóg

Tak czy inaczej przyjmij do wiadomości, że nie każdy lubi nawalać w casual shootery pokroju Batllefieldów czy innych CODów i niektórzy (a raczej z tego co wiem spora grupa fanów) oczekują od stalkera że będzie survival horrorem (w tym ja). Spore liczbie ludzi frajdę sprawia też nie tyle modowanie samej gry co i aplikowanie tychże modów. Spójrz chociażby na Skyrima czy fallouta, i popularność stron takich jak nexusOgólnie liczę, że po zapowiedziach że protagonista będzie potrzebował jedzenia i snu - przynajmniej niektóre elementy będą wdrożone a dla ludzi którzy się od tego "odbiją" będzie możliwość wyłączenia opcji survivalowych. Wtedy i Ty będziesz zadowolony i ja. Tak jak np. w wyżej wymienionym przeze mnie Anomaly...

Yosar
Gramowicz
09/12/2021 22:04
Yarod napisał:

No jak dla mnie to must have.Ale się obawiam. Podstawowe STALKERy to były dość proste shootery, z kupą błędów i świetnym klimatem. Jednakże przez te 12 lat od wydania Call o the Pripyat scena moderska totalnie namieszała w uniwersum, wyszły takie wielkie modyfikacje jak Misery, Dead Air czy świetne Anomaly a które postawiły poprzeczkę cholernie wysoko, chociażby w aspektach survivalu czy klimatu. Sporo starych fanów (w tym ja) może się więć odbić, jeżeli mechaniki będą za bardzo uproszczone (trailer ze strzelaniem mnie zaniepokoił, wyskoczenie tak na żywioł bez krycia się za osłonami w takim Misery to trup na miejscu...). Z drugiej strony klimat wygląda na gęsty...Oby twórcy byli świadomi tego co się wydarzyło ostatnio w świecie STALKERa i tak zbalansowali klimat vs mechanki żeby było to choć zbliżone temu co mamy teraz...

Bez jaj. 70% modów ingerujących w mechanikę gry psuje je na amen. Może to i podoba się jakiejś garstce ludzi/fanatyków, ale grywalne w szerszym aspekcie to nie jest. Chociażby z tego powodu że nie jest to w ogóle testowane. A rozwiązania są implementowane bo autor miał taką fantazję.

Cokolwiek tam sobie moderzy dłubią niech sobie dłubią na zdrowie (ich czas ich rozrywka), ale od normalnej gry przeważnie wara z ich pomysłami.

Yarod
Gramowicz
09/12/2021 15:47

No jak dla mnie to must have.Ale się obawiam. Podstawowe STALKERy to były dość proste shootery, z kupą błędów i świetnym klimatem. Jednakże przez te 12 lat od wydania Call o the Pripyat scena moderska totalnie namieszała w uniwersum, wyszły takie wielkie modyfikacje jak Misery, Dead Air czy świetne Anomaly a które postawiły poprzeczkę cholernie wysoko, chociażby w aspektach survivalu czy klimatu. Sporo starych fanów (w tym ja) może się więć odbić, jeżeli mechaniki będą za bardzo uproszczone (trailer ze strzelaniem mnie zaniepokoił, wyskoczenie tak na żywioł bez krycia się za osłonami w takim Misery to trup na miejscu...). Z drugiej strony klimat wygląda na gęsty...Oby twórcy byli świadomi tego co się wydarzyło ostatnio w świecie STALKERa i tak zbalansowali klimat vs mechanki żeby było to choć zbliżone temu co mamy teraz...




Trwa Wczytywanie