Monolith Productions przestało istnieć, a wraz z nim dwa inne studia należące do Warner Bros.
Zwolnień w branży gier ciąg dalszy. Tym razem przykry koniec spotkał Monolith Productions oraz dwa inne zespoły deweloperskie Warner Bros. Jeszcze na początku tego miesiąca podano, że w ubiegłym roku produkcja gry o słynnej Amazonce została zrestartowana, ale deweloperzy nadal pracują nad tym tytułem. Wonder Woman doczekała się nowego reżysera, który miał stworzyć wysokiej jakości produkt. Pomimo tego Warner Bros. zdecydowało się, że gra, która pochłonęła już 100 milionów dolarów nie rokuje i postanowili skasować ten projekt.
Wonder Woman
Wonder Woman skasowana, a Monolith Productions zamknięte – Warner Bros. podjęło decyzję
Miało to swoje poważne reperkusje w postaci zamknięcia Monolith Productions. Wraz ze studiem, które odpowiedzialne było za Śródziemie: Cień Mordoru, Śródziemie: Cień Wojny oraz dwie pierwsze części serii F.E.A.R., rozwiązano także zespoły Player First Games, które tworzyło MultiVersus (serwery gry zostaną wyłączone już 30 maja), jak również WB Games San Diego.
Jako pierwszy o anulowaniu prac nad Wonder Woman i zamknięciu trzech studiów poinformował dziennikarz Jason Schreier z Bloomberga. Złe wieści przekazał na platformie Bluesky.
Warner Bros. Games zamyka Monolith Productions, Player First Games i WB San Diego - donoszą źródła Bloomberg News.
Warner Bros. anuluje również grę Wonder Woman.
Post Jasona Schreiera w serwisie Bluesky
GramTV przedstawia:
Rzecznik Warner Bros. Games potwierdził doniesienia dziennikarza, dodając, że jest to szersza restrukturyzacja firmy. Dodał, że chcą zapewniać graczom i fanom najwyższej jakości doświadczenia związane z kultowymi postaciami.
Naszą nadzieją było zapewnienie graczom i fanom jak najwyższej jakości doświadczenia związanego z tą kultową postacią, jednak niestety nie jest to już możliwe w ramach naszych strategicznych priorytetów. To kolejna trudna decyzja, ponieważ doceniamy bogatą historię Monolith w dostarczaniu epickich doświadczeń fanom poprzez niesamowite gry.
Jest to strategiczna zmiana kierunku, a nie odzwierciedlenie pracy tych zespołów ani talentu, który w nich drzemie. Bardzo podziwiamy pasję tych trzech zespołów i dziękujemy każdemu pracownikowi za jego wkład. Choć dzisiejszy dzień jest trudny, pozostajemy skoncentrowani i podekscytowani powrotem do produkcji wysokiej jakości gier dla naszych oddanych fanów, tworzonych przez nasze światowej klasy studia, oraz na odbudowie rentowności i wzrostu naszego działu gier w 2025 roku i później.
Wonder Woman została ogłoszona podczas The Game Awards 2021. W grze miał znaleźć się odświeżony system Nemezis, znany z dwóch gier osadzonych w świecie Władcy Pierścieni.
Warto dodać, że obecnie DC Studios rozwija nowe superbohaterskie uniwersum, gdzie oprócz filmów i seriali, ważnym elementem mają być gry. Dopiero co pojawiły się doniesienia, że James Gunn i Peter Safran, współprezesi studia, spotkali się z przedstawicielami Rocksteady Games i NetherRealm Studios, aby skonsultować się w sprawie produkcji różnych gier z uniwersum. Tym samym Warner Bros. może w przyszłych latach skupić się na grach, które będą bezpośrednio powiązane z nową superbohaterską serią.
Przykre i jednocześnie śmieszne, bo takie Rocksteady dalej istnieje.Wonder Woman powstawało tylko dlatego bo WB mocno inwestowało w DEI, klepali to tyle czasu a grę widziały jednostki.
Shadow of War był nieco gorszą grą od Shadow of Mordor, a do tego Cień Wojny miał sporo kontrowersji razem z P2W w grze SP.
beetleman1234
Gramowicz
26/02/2025 07:54
A co to się stanęło? Od Cienia Wojny nic nie stworzyli? Utopili się w production hell?
Vansil
Gramowicz
26/02/2025 07:41
No to o Shogo MAD 2 można zapomnieć już na dobre. Szkoda