Wrogowie w Horizon Forbidden West będą stanowić wyzwanie. Twórcy o AI i walce

Mikołaj Ciesielski
2021/12/07 11:30
1
0

Deweloperzy z Guerrilla Games dzielą się kolejnymi informacjami na temat kontynuacji przygód Aloy.

Wrogowie w Horizon Forbidden West będą stanowić wyzwanie. Twórcy o AI i walce

Na początku miesiąca Horizon Forbidden West doczekało się klasyfikacji wiekowej w Australii, a nieco wcześniej twórcy przybliżyli nieco informacji na temat świata gry i postaci niezależnych. Wczoraj natomiast na oficjalnym blogu PlayStation pojawił się kolejny wpis poświęcony kontynuacji przygód Aloy. Tym razem deweloperzy ze studia Guerrilla Games postanowili skupić się na sztucznej inteligencji oraz walce.

Twórcy podkreślają, że jednym z ich głównych celów była ewolucja systemu walki znanego z Horizon Zero Dawn, a także danie graczom znacznie większej swobody w wyborze stylu gry. Deweloperzy zaznaczają, że Aloy jest „sprytną i zwinną wojowniczką”, a narzędzia, którymi będzie dysponować w trakcie swojej przygody, pozwolą jej skutecznie rozprawiać się z dużo silniejszymi przeciwnikami zarówno w postaci ogromnych maszyn, jak i w pełni opancerzonych ludzi.

Nasze zmiany w projektowaniu systemu walki pozostały wierne tożsamości Aloy. Po pierwsze, chcieliśmy nadać rozgrywce dodatkową głębię i zwiększyć limit umiejętności gracza, dzięki zdolnościom takim jak kombinacje w zwarciu i przypływ męstwa. Gracze, którzy spędzą trochę czasu na doskonaleniu swoich umiejętności bojowych, znajdą skuteczne i efektowne sposoby na pozbycie się wrogów” – mówi Charles Perain, projektant walki.

Po drugie, chcieliśmy dostosować się do różnych stylów gry i naprawdę skupić się na wolności wyboru. Dzięki nowej broni i strojom, które można ulepszyć w warsztacie, użytkownicy będą mogli dostosować swoją taktykę. Na koniec chcieliśmy zaprojektować wymagających przeciwników, którzy zachęcą użytkowników do wykorzystywania wszystkich swoich zdolności i umiejętności. Całkowicie nowy zestaw maszyn, a także zaawansowani ludzcy oponenci utrzymają graczy w napięciu przez całą rozgrywkę” – dodaje deweloper.

Guerrilla Games zaznacza, że dużą rolę w ulepszeniu systemu walki w Horizon Forbidden West odegrał również zespół odpowiedzialny za sztuczną inteligencję. Twórcom zależało, aby wrogowie byli nie tylko bardziej wymagający, ale także bardziej autentyczni. Ludzcy oponenci będą m.in. reagować na lądującą nieopodal ich strzałę oraz reagować na pokonane przez gracza maszyny. Po zgubieniu bohaterki podejmą natomiast zorganizowane poszukiwania i zaczną dokładnie przeczesywać teren.

Deweloperzy zapowiadają, że wrogów nie powstrzyma nierówny teren. Przeciwnicy będą wskakiwać i wspinać się na trudno dostępne miejsca, dlatego Aloy w trakcie konfrontacji nigdzie nie będzie mogła czuć się w pełni bezpiecznie. Wrogowie będą też szukać różnego rodzaju skrótów i alternatywnych ścieżek, by wykorzystać ukształtowanie terenu na własną korzyść.

Twórcy informują również, że w Horizon Forbidden West znacznie więcej maszyn będzie potrafiło pływać, a nawet nurkować, dlatego gracze powinni przygotować się podwodne starcia z mechanicznymi bestiami. Niektóre kreatury będą również wyskakiwać z wody i atakować bohaterkę już na lądzie, więc w przypadku konfrontacji z niektórymi robotami wyjście na ląd nie zakończy starcia.

Studio Guerrilla Games zadbało także o masę nowych animacji, które pomogą graczom odróżnić rodzaje poszczególnych ataków. Maszyny tuż przed wykonaniem konkretnej akcji będą również wydawać unikalne sygnały dźwiękowe, co może okazać się przydatne zwłaszcza podczas walki, w której będziemy musieli mierzyć się z kilkoma bestiami w jednym momencie.

GramTV przedstawia:

Na koniec przypomnijmy, że Horizon Forbidden West zmierza na konsole PlayStation 4 i PlayStation 5. Gra ma zadebiutować na rynku 18 lutego 2022 roku. Deweloperzy ze studia Guerrilla Games zapewniają, że produkcja zapewni takie same wrażenia na konsoli ósmej generacji, co na najnowszym sprzęcie firmy Sony.

Komentarze
1
Sanders-sama
Gramowicz
07/12/2021 11:55

Normalnie jakbym widział rebootowaną Larę w wersji anime.