Netflix od około roku prowadzi działania, które mają skłonić użytkowników platformy do założenia własnych kont i opłacaniu abonamentu. Niedawno serwis wprowadził funkcję transferu profilu na nowe konto, aby zachować całą historię oglądania, rekomendacje, czy zapisane save’y w grach. Niedługo później Netflix udostępnił swoim klientom możliwość usuwania dostępu do poszczególnych urządzeń. Jasnym jest, że w 2023 roku firma chce jeszcze bardziej utrudnić korzystanie z platformy tym widzom, którzy nie są właścicielami kont. Ale jednocześnie zdają sobie sprawę, że przekonać ich do wykupienia własnej subskrypcji nie będzie łatwym zadaniem.
Według szacunków około 100 milionów widzów na całym świecie korzysta z udostępnionego konta, do którego hasło pożyczyli od rodziny lub znajomych. Gdyby zdecydowali się wykupić własny abonament, Netflix mógłby liczyć nawet na 721 mln dolarów przychodów w samej Ameryce, gdzie użytkowników dzielących się hasłem jest 30 milionów.
Analitycy jednak nie maja wątpliwości, że szacunki platformy mogą być zawyżone. Netflixowi trudno będzie przekonać widzów, aby zapłacili więcej za usługę. Rozwiązaniem tego problemu miało być wprowadzenie tańszego planu z reklamami, który w tym momencie okazał się niewypałem firmy, z którego niewiele osób chce skorzystać.
GramTV przedstawia:
Netflix już na początku 2023 roku chce przeprowadzić testy w Stanach Zjednoczonych i utrudnić osobom korzystającym ze współdzielonych kont użytkowanie platformy. Jedna z form będzie polegała na blokowaniu dostępu do konta, które będzie można odblokować wpisując kod weryfikacyjny wysłany na numer telefonu podanego podczas rejestracji. Użytkownik będzie miał 15 minut na wpisanie kodu.
Drugim utrudnieniem będzie pojawiająca się plansza z komunikatem informującym o zapłaceniu dodatkowej opłaty za każdy profil, z którego korzysta osoba spoza gospodarstwa domowego właściciela konta. Zarówno plansza, jak i potrzeba wpisywania kodu weryfikacyjnego, będą pojawiać się regularnie do czasu uiszczenia stosownej opłaty za dodatkowe profile. Netflix chce sprawdzić, jak strategia zadziała w USA i po testach zdecydują, czy wdrożą ją w tej formie do pozostałych krajów.