Rynek gier kopiuje od platform streamingowych. Takie subskrypcje jak Xbox Game Pass, czy PlayStation Plus Extra i Premium prawdopodobnie nie powstałyby w takiej samej formie, jak funkcjonują obecnie, gdyby nie popularność Netflixa. W ubiegłym roku kilka serwisów, w tym właśnie Netflix, czy Disney+, wprowadziły do swojej oferty tańszy abonament z reklamami. Użytkownicy wykupując taką subskrypcję, muszą liczyć się, że w ciągu godziny oglądania treści, będą musieli również obejrzeć kilka minut bloków reklamowych. Ten sam scenariusz na razie nie ziści się dla gier, ale Electronic Arts nie zamierza w ogóle rezygnować z tej dodatkowej formy zarobienia pieniędzy i chcą powrócić do starego pomysłu, oferując w swoich grach reklamy.
Electronic Arts chce wprowadzić reklamy w swoich grach AAA
Prezes Electronic Arts, Andrew Wilson, podczas ujawnienia niedawnego raportu fiskalnego, oznajmił, że firma rozważa wdrożenie dynamicznych reklam w grach AAA. Mają zostać one dopasowane do użytkowników w oparciu o ich zwyczaje, historię i zainteresowania.