„Zły” Leopolda Tyrmanda doczeka się gry wideo. Poznaliśmy pierwsze szczegóły

Mikołaj Ciesielski
2022/06/30 12:35
0
0

Za adaptację kultowego kryminału odpowiada RedDeer.Games oraz deweloperzy ze studia Destructive Creations.

„Zły” Leopolda Tyrmanda doczeka się gry wideo. Poznaliśmy pierwsze szczegóły

Jeśli wśród naszych czytelników znajdują się miłośnicy twórczości Leopolda Tyrmanda, to mamy dla Was świetne wieści. Podczas konferencji prasowej w Warszawie deweloperzy z RedDeer.Games zapowiedzieli grę Zły - Człowiek białego spojrzenia na podstawie kultowego kryminału „Zły” wspomnianego pisarza. Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 5 i zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Twórcy nie wykluczają jednak, że tytuł pojawi się również na innych platformach. Niestety nie poznaliśmy nawet przybliżonej daty premiery.

Zły jest często nazywany polskim batmanem – to porównanie już pokazało drzemiący w powieści potencjał. Tyrmand zadedykował swoją książkę miastu Warszawie i my również zamierzamy pokazać miasto, które wznosi się z ruin. Dla międzynarodowego odbiorcy będzie nazywało się Bad City i często będzie wspominane jako Miasto przez duże M” – mówi Michał Maciej Lisiecki, współtwórca i prezes zarządu RedDeer.Games.

Fani powieści nie mają się czego bać – na pewno oddamy niepowtarzalny klimat półświatka, ulic, bram i budynków stolicy, a równocześnie zadbamy o przystępność dla graczy spoza Polski. Jestem dumny z Zespołu, który wyobraził sobie na wczesnym etapie jak w czasie dynamicznie rozwijającej się technologii i powstających nowych pól eksploatacji, możemy zbudować nie tylko grę, ale cały świat, który nazywamy »multiwersum«. Będziemy przybliżać i ujawniać go w kolejnych krokach” – dodaje Lisiecki.

Zły - Człowiek białego spojrzenia ma być izometryczną, przygodową grą akcji, która przeniesie graczy do „odbudowującego się po wojnie miasta, pełnego jazzu, swingu, romansu i zbrodni”. Zgodnie z zapowiedziami tytuł ma dostarczyć od 7 do 10 godzin zabawy, w których trakcie użytkownicy rozwiążą około 50 zadań i odwiedzą 6 lokacji. W rozwoju projektu udział biorą również deweloperzy ze studia Destructive Creations, którzy na swoim koncie mają m.in. takie tytuły jak War Mongrels czy Ancestors Legacy.

Nasi partnerzy z Destructive Creations pokazali, że umieją oddać przeszłe czasy, a równocześnie nadać im odpowiedni ton i klimat – tak jak miało to miejsce np. w War Mongrels. Właśnie tej cechy szukamy w złym – świat Tyrmanda to nie tylko historia, ale również rozpoznawalna od razu atmosfera. Doświadczenie Destructive Creations daje nam pewność, że Miasto będzie idealnie odzwierciedlało naszą wizję i przeżycia Tyrmanda” – komentuje prezes zarządu RedDeer.Games.

Materiał źródłowy przedstawia mroczną i niepokojącą wizję powojennego Miasta, którego wciągająca atmosfera jest bardzo bliska naszej twórczości. Dlatego też cieszymy się z możliwości pracy nad tytułem o tak charakterystycznym klimacie noir i nietuzinkowej fabule” – dodaje Marcin Stanek z Destructive Creations.

Warto zwrócić uwagę, że ekipa RedDeer.Games pozyskała 20-letnią, nowoczesną licencję na adaptację prozy Leopolda Tyrmanda i budowę świata inspirowanego „Złym”. Wspomniane przez Lisieckiego „multiwersum” ma składać się nie tylko z gier wideo. Studio już teraz zaprasza fanów na konkurs, w którym zainteresowani mogą nadsyłać swoje pomysły na komiks oraz grę planszową na podstawie prozy Leopolda Tyrmanda. Zwycięzcy mogą liczyć na publikację swoich prac, a także nagrodę pieniężną.

Na więcej informacji na temat gry Zły - Człowiek białego spojrzenia przyjdzie nam z pewnością nieco poczekać. Zainteresowanych zachęcamy do śledzenia poczynań twórców na portalach społecznościowych Twitter oraz Facebook, a także do odwiedzenia oficjalnej strony gry pod tym adresem.

Wczytywanie ramki mediów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!