Jeśli wśród naszych czytelników znajdują się miłośnicy twórczości Leopolda Tyrmanda, to mamy dla Was świetne wieści. Podczas konferencji prasowej w Warszawie deweloperzy z RedDeer.Games zapowiedzieli grę Zły - Człowiek białego spojrzenia na podstawie kultowego kryminału „Zły” wspomnianego pisarza. Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 5 i zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Twórcy nie wykluczają jednak, że tytuł pojawi się również na innych platformach. Niestety nie poznaliśmy nawet przybliżonej daty premiery.
„Zły jest często nazywany polskim batmanem – to porównanie już pokazało drzemiący w powieści potencjał. Tyrmand zadedykował swoją książkę miastu Warszawie i my również zamierzamy pokazać miasto, które wznosi się z ruin. Dla międzynarodowego odbiorcy będzie nazywało się Bad City i często będzie wspominane jako Miasto przez duże M” – mówi Michał Maciej Lisiecki, współtwórca i prezes zarządu RedDeer.Games.
„Fani powieści nie mają się czego bać – na pewno oddamy niepowtarzalny klimat półświatka, ulic, bram i budynków stolicy, a równocześnie zadbamy o przystępność dla graczy spoza Polski. Jestem dumny z Zespołu, który wyobraził sobie na wczesnym etapie jak w czasie dynamicznie rozwijającej się technologii i powstających nowych pól eksploatacji, możemy zbudować nie tylko grę, ale cały świat, który nazywamy »multiwersum«. Będziemy przybliżać i ujawniać go w kolejnych krokach” – dodaje Lisiecki.
Zły - Człowiek białego spojrzenia ma być izometryczną, przygodową grą akcji, która przeniesie graczy do „odbudowującego się po wojnie miasta, pełnego jazzu, swingu, romansu i zbrodni”. Zgodnie z zapowiedziami tytuł ma dostarczyć od 7 do 10 godzin zabawy, w których trakcie użytkownicy rozwiążą około 50 zadań i odwiedzą 6 lokacji. W rozwoju projektu udział biorą również deweloperzy ze studia Destructive Creations, którzy na swoim koncie mają m.in. takie tytuły jak War Mongrels czy Ancestors Legacy.
„Nasi partnerzy z Destructive Creations pokazali, że umieją oddać przeszłe czasy, a równocześnie nadać im odpowiedni ton i klimat – tak jak miało to miejsce np. w War Mongrels. Właśnie tej cechy szukamy w złym – świat Tyrmanda to nie tylko historia, ale również rozpoznawalna od razu atmosfera. Doświadczenie Destructive Creations daje nam pewność, że Miasto będzie idealnie odzwierciedlało naszą wizję i przeżycia Tyrmanda” – komentuje prezes zarządu RedDeer.Games.
„Materiał źródłowy przedstawia mroczną i niepokojącą wizję powojennego Miasta, którego wciągająca atmosfera jest bardzo bliska naszej twórczości. Dlatego też cieszymy się z możliwości pracy nad tytułem o tak charakterystycznym klimacie noir i nietuzinkowej fabule” – dodaje Marcin Stanek z Destructive Creations.
Warto zwrócić uwagę, że ekipa RedDeer.Games pozyskała 20-letnią, nowoczesną licencję na adaptację prozy Leopolda Tyrmanda i budowę świata inspirowanego „Złym”. Wspomniane przez Lisieckiego „multiwersum” ma składać się nie tylko z gier wideo. Studio już teraz zaprasza fanów na konkurs, w którym zainteresowani mogą nadsyłać swoje pomysły na komiks oraz grę planszową na podstawie prozy Leopolda Tyrmanda. Zwycięzcy mogą liczyć na publikację swoich prac, a także nagrodę pieniężną.
Na więcej informacji na temat gry Zły - Człowiek białego spojrzenia przyjdzie nam z pewnością nieco poczekać. Zainteresowanych zachęcamy do śledzenia poczynań twórców na portalach społecznościowych Twitter oraz Facebook, a także do odwiedzenia oficjalnej strony gry pod tym adresem.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!