Zwrot w sprawie „realistycznych wagin” w Wiedźminie 3. CDP RED komentuje sprawę

Radosław Krajewski
2023/02/15 14:15
1
0

Deweloper zajął stanowisko w sprawie problematycznego moda do next-genowej wersji Wiedźmina 3.

W next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon gracze odkryli, że niektóre z kobiecych potworów posiadają realistycznie wyglądające genitalia. Szybko okazało się, że za zmianę w teksturach odpowiada jeden z zaimplementowanych przez CD Projekt RED fanowskich modów. Studio obiecało, że przyjrzy się sprawie i usunie niepożądaną zawartość. Niedługo później stanowisko zabrał twórca moda „Vaginas for Everyone”, którego praca miała rzekomo znaleźć się w grze. Zarzucił RED-om, że wykorzystali modyfikację bez jego zgody i domagał się wyjaśnień. Na te również nie trzeba było długo czekać i CD Projekt RED wydało oświadczenie, w którym potwierdzili, że problem dotyczy zupełnie innego moda.

Zwrot w sprawie „realistycznych wagin” w Wiedźminie 3. CDP RED komentuje sprawę

CD Projekt RED wydało oświadczenie w sprawie niechcianych tekstur

Studio przyznało, że po zbadaniu sytuacji z modami odkryli, że za „realistyczne waginy” odpowiada mod „HD Monsters Reworked”. W oświadczeniu napisali, że z twórcą tej modyfikacji podpisali umowę w 2021 roku i najwidoczniej jeszcze wtedy praca nie zawierała ulepszeń kobiecych genitaliów. RED-zi jednocześnie potwierdzili, że tekstury zostaną usunięte z gry, a decyzja nie jest spowodowana „sprzeciwem wobec nagości” ale zachowaniem wizualnej spójności.

Według wiedzy CD Projekt RED tekstury wagin, o których była mowa, były częścią moda „HD Monsters Reworked” (HDMR), a nie „Vaginas for Everyone”.

W 2021 roku, w momencie podpisywania umowy przeniesienia praw autorskich, autor moda HDMR potwierdził CDPR, że jest wyłącznym autorem omawianej modyfikacji. Autor moda HDMR przyznał CD Projekt RED prawa do korzystania z moda, otrzymując wynagrodzenie za swoją pracę i został wymieniony w napisach końcowych gry. Skontaktowaliśmy się z autorem moda HDMR z pytaniami w celu wyjaśnienia.

Niezależnie od ostatnich zmian, pozostajemy zaangażowani w usuwanie tych tekstur z gry, tak jak wcześniej potwierdziliśmy.

Chcemy również dodać, że usunięcie tych elementów nie jest sprzeciwem wobec nagości lub dojrzalszych tematów, ale raczej próbą zachowania spójności wizualnej we wszystkich modelach postaci – włączenie tych tekstur do gry nie było czymś, co planowaliśmy od początku.

GramTV przedstawia:

W tej chwili nie wiadomo, kiedy CD Projekt RED wypuści nową aktualizację, która usunie zawartość z gry, której nigdy nie miało w niej być. Studio obecnie pracuje nad kolejnym dużym patchem, który usunie wiele problemów, również tych z działaniem gry. Wczoraj posiadacze pecetowej wersji gry mogli pobrać nowy hotfix, który naprawia wydajność Wiedźmina 3.

Komentarze
1
Niakadan
Gramowicz
15/02/2023 14:31

Boli ich bo coś było bardziej realisyczne to po co ulepszać śilniki gry bo za parę lat będą musialy być takie gry gdzie serio będą tak z fajną grafiką że będzie jak w realu