Deweloper zajął stanowisko w sprawie problematycznego moda do next-genowej wersji Wiedźmina 3.
W next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon gracze odkryli, że niektóre z kobiecych potworów posiadają realistycznie wyglądające genitalia. Szybko okazało się, że za zmianę w teksturach odpowiada jeden z zaimplementowanych przez CD Projekt RED fanowskich modów. Studio obiecało, że przyjrzy się sprawie i usunie niepożądaną zawartość. Niedługo później stanowisko zabrał twórca moda „Vaginas for Everyone”, którego praca miała rzekomo znaleźć się w grze. Zarzucił RED-om, że wykorzystali modyfikację bez jego zgody i domagał się wyjaśnień. Na te również nie trzeba było długo czekać i CD Projekt RED wydało oświadczenie, w którym potwierdzili, że problem dotyczy zupełnie innego moda.
CD Projekt RED wydało oświadczenie w sprawie niechcianych tekstur
Studio przyznało, że po zbadaniu sytuacji z modami odkryli, że za „realistyczne waginy” odpowiada mod „HD Monsters Reworked”. W oświadczeniu napisali, że z twórcą tej modyfikacji podpisali umowę w 2021 roku i najwidoczniej jeszcze wtedy praca nie zawierała ulepszeń kobiecych genitaliów. RED-zi jednocześnie potwierdzili, że tekstury zostaną usunięte z gry, a decyzja nie jest spowodowana „sprzeciwem wobec nagości” ale zachowaniem wizualnej spójności.
Według wiedzy CD Projekt RED tekstury wagin, o których była mowa, były częścią moda „HD Monsters Reworked” (HDMR), a nie „Vaginas for Everyone”.
W 2021 roku, w momencie podpisywania umowy przeniesienia praw autorskich, autor moda HDMR potwierdził CDPR, że jest wyłącznym autorem omawianej modyfikacji. Autor moda HDMR przyznał CD Projekt RED prawa do korzystania z moda, otrzymując wynagrodzenie za swoją pracę i został wymieniony w napisach końcowych gry. Skontaktowaliśmy się z autorem moda HDMR z pytaniami w celu wyjaśnienia.
Niezależnie od ostatnich zmian, pozostajemy zaangażowani w usuwanie tych tekstur z gry, tak jak wcześniej potwierdziliśmy.
Chcemy również dodać, że usunięcie tych elementów nie jest sprzeciwem wobec nagości lub dojrzalszych tematów, ale raczej próbą zachowania spójności wizualnej we wszystkich modelach postaci – włączenie tych tekstur do gry nie było czymś, co planowaliśmy od początku.
GramTV przedstawia:
W tej chwili nie wiadomo, kiedy CD Projekt RED wypuści nową aktualizację, która usunie zawartość z gry, której nigdy nie miało w niej być. Studio obecnie pracuje nad kolejnym dużym patchem, który usunie wiele problemów, również tych z działaniem gry. Wczoraj posiadacze pecetowej wersji gry mogli pobrać nowy hotfix, który naprawia wydajność Wiedźmina 3.
Boli ich bo coś było bardziej realisyczne to po co ulepszać śilniki gry bo za parę lat będą musialy być takie gry gdzie serio będą tak z fajną grafiką że będzie jak w realu