Rise of Nations: Rise of Legends - frakcja Cuotl

Lucas the Great
2006/06/26 16:00

W ostatniej odsłonie cyklu artykułów o uczestnikach zmagań w Rise of Legends przedstawiamy najbardziej tajemniczą z nacji występujących w grze – Cuotl, którzy są jednocześnie najdalsi standardom fantasy spośród trzech frakcji.

W ostatniej odsłonie cyklu artykułów o uczestnikach zmagań w Rise of Legends przedstawiamy najbardziej tajemniczą z nacji występujących w grze – Cuotl, którzy są jednocześnie najdalsi standardom fantasy spośród trzech frakcji.

Niewiele wiadomo o mieszkańcach dżungli Cuotl, ale już te strzępy informacji sieją popłoch wśród wszystkich ludzi mieszkających dalej na północy: Alinów i Vincich. Po świecie krążą legendy o tym, jak rydwan bogów odwiedził tysiąc lat temu lud Cuotl, tajemnicze i skryte plemię, które ostatnio wyłoniło się z dziczy, rozporządzając mocą przekraczającą wyobrażenia nawet Alińskich mistyków i wynalazców Vinci. Rise of Nations: Rise of Legends - frakcja Cuotl

Ziemie Cuotli porośnięte są parną dżunglą, wypełnioną wysokimi drzewami i zdradzieckimi mokradłami. Podróżni szybko zawracają z drogi w tych niegościnnych terenach, wystraszeni każdym możliwym zagrożeniem, poczynając od żądeł owadów na nieznanych chorobach skończywszy. To pozwoliło tajemniczym przybyszom z innego świata zbudować silne państwo, z dala od wścibskich oczu sąsiadów. Być może mieszkańcy świata Aio byliby w stanie poradzić sobie z intruzami z innego świata, gdyby świadomi zagrożenia zadziałali na czas. Teraz jest już niemal za późno. Cuotl są potęgą – na szczęście rządy Obcych, każących się nazywać bogami, doprowadziły do tego, że mieszkańcy dżungli przyzwyczaili się do pozaplanetarnej technologii – teraz niektórzy chcą wyzwolić się spod jarzma najeźdźców. Tak więc tylko wojna domowa na tych terenach jest szansą dla Aio – a właśnie w najodleglejszych, północnych prowincjach pojawił się silny lokalny przywódca. Na te ziemie dotarła też grupa pościgowa Alinów i Vincich. To właśnie tu i teraz zaczyna się trzecia kampania w grze. To też moment najtrudniejszego wyboru dla gracza… ale nie będziemy uprzedzać faktów, lecz tradycyjnie przejdziemy do szczegółów technicznych, koncentrując się na trybie rozgrywki wieloosobowej.

Cywilizacja Cuotli wykorzystuje tajemniczą moc, której nie jest w stanie zrozumieć. Timonium, podstawowy surowiec potrzebny do funkcjonowania ich maszyn, wydaje się być tak samo ważne jak wiara, zaufanie i siła woli. Moce narodowe Mocą narodową Cuotli jest Gwiezdny Pocisk, odkrywający zaciemnione obszary mapy i pokrywający je dziwną aurą, zadającą obrażenia przeciwnikom. By móc użyć tej mocy, trzeba wydać punkty Nauki na rozwój Boskiej Mocy. Z czym tu mamy do czynienia? Najprawdopodobniej z potężnym orbitalnym miotaczem… skojarzenia z Goa’uld (Stargate) nie są tu zdecydowanie przypadkowe.

Ścieżki rozwoju Ścieżki rozwoju Cuotli są wynikiem ich głębokiej wiary w Fałszywych Bogów i opanowania dziwnych, tajemniczych energii.

Kult: zwiększa punkty zdrowia Świętej Arki oraz ulepsza leczenie innych jednostek i efekty Tunelu Mocy, a także Świątyni. Żarliwość: dostarcza darmowych jednostek Strażników (piechota z miotaczami energetycznymi) w mieście początkowym. Pozwala szybciej tworzyć Strażników i zwiększa siłę ataku jednostek, obelisków i sanktuariów. Osąd: zwiększa dopływ Timonium, ulepsza osłony budynków i regenerację. Zmniejsza też koszt podporządkowania i pozwala na pojmanie jednostek żywcem. Boska moc: pozwala korzystać z Mocy Narodowej – Gwiezdnego Pocisku, a także zwiększa przyrost energii – kluczowej dla tej nacji.

Miasta i dzielnice Miasta Cuotli są majestatyczne, lecz obce i dziwaczne w oczach ludzi. Surowe, niemal sterylne, łączą zaawansowaną technologię z funkcjami niezbędnymi w potężnym imperium teokratycznym. Całe dystrykty podporządkowane są ścisłym i jasnym celom: kontroli nad lokalnymi mieszkańcami i zdławieniu wszelkich wątpliwości co do boskiej natury władców. Energia w nich działająca napędza tu wszystko, począwszy od osłon (tarcz energetycznych), aż po lewitację (napęd antygrawitacyjny). Korytarze i ulice głośne są od pieśni i modlitw kapłanów i wiernych. Budynki pokrywają runy obcego pisma, a architektura zbliżona jest stylem do tej znanej na ziemi z przedkolumbijskich cywilizacji Ameryki Południowej.

Dzielnica wojskowa: zwiększa limit populacji, tworzy Strażników przy rozwoju w Duże/Wielkie miasta i poprawia fortyfikacje obronne. Pozwala też na samonaprawę miasta. Dzielnica ta dodaje jeden punkt Nauki po zbudowaniu. Dzielnica kultu: zwiększa obrażenia Wyniszczenia i poszerzanie granic, a także zapewnia jedną darmową Arkę. Leczy też jednostki na przyjaznym terytorium. Dzielnica ta dodaje jeden punkt Nauki po zbudowaniu. Dzielnica energetyczna: zwiększa poziom zmagazynowanej energii i limit zasobów. Dzielnica ta dodaje jeden punkt Nauki po zbudowaniu. Dzielnica pałacowa: zwiększa rozmiar miasta, zdrowie, wartość handlu i poszerza granice narodowe. Ogólnie wpływa na efektywność innych dzielnic. Dodaje też 2 punkty Nauki po rozbudowie do Dużego miasta i 3 punkty po rozbudowie do Wielkiego miasta.

Bohaterowie Cuotli Bohaterowie Cuotli nie są zwykłymi śmiertelnikami – są bogami, którzy zstąpili na ziemię. Przynajmniej tak każą wierzyć swoim poddanym. W rzeczywistości są pozaplanetarnymi bytami, szykującymi ostateczną fazę inwazji. Poniżej opisani bohaterowie są dostępni w trakcie Potyczki, ale w kampanii są wrogami, z którymi trzeba walczyć za pomocą ich własnej technologii. Walczą za pomocą zaawansowanych technicznie konstruktów bojowych, równie majestatycznych, co śmiercionośnych. W trakcie kampanii dowodzi się buntownikami, którzy zwani są Upadłymi, bo odrzucili boskość swych władców i stanęli do walki przeciwko tyranom. Ponownie, skojarzenia z uniwersum Stargate pojawiają się w sposób nieunikniony – to tacy Jaffa świata Aio.

Czin—Bóg Śmierci

Czin—Bóg Śmierci, Rise of Nations: Rise of Legends - frakcja Cuotl

Przywódca machiny wojennej Cuotli, Czin, jest bezlitosny i nie do powstrzymania. Wydaje się, że posiadł zdolność kontrolowania grawitacji za pomocą dłoni, wykorzystując swą moc do masowego niszczenia wrogów.

Moce Moce Czina działają na wiele celów na raz, zadają też obrażenia długo po tym, jak nastąpił pierwotny atak. Czin zadaje obrażenia Wyniszczenia wrogom na twoim terytorium i ulepsza zdolności ataku Węży i Kul Śmierci.

Wrota śmierci: tworzy studnię grawitacyjną wciągającą przeciwników i uszkadzającą ich. Uścisk śmierci: pozwala Czinowi zamrozić pobliskie jednostki wroga i wyssać z nich życie. Plaga: zadaje długoterminowe obrażenia celowi i rozsiewa się na jednostki wchodzące z nim w kontakt. Palenie dusz: ogłusza przeciwników i blokuje ich zdolności specjalne.

GramTV przedstawia:

Shok—Bogini Burz

Lud Cuotl tradycyjne czci Shok jako panią deszczu i strażniczkę zbiorów, lecz ta sama bogini na polu bitwy zamienia się w destrukcyjną maszynę do zabijania. Shok zwiększa prędkość wszystkich latających jednostek, a także ulepsza tarcze obronne budynków i wojsk.

Moce Shok, panując na mocą chmur, burz i błyskawic, ma na swym podorędziu środki do eliminacji każdego przeciwnika, niezależnie od tego, gdzie ten się ukrył.

Huragan: zakrywa całą mapę, uszkadzając i paraliżując wrogie jednostki latające. Skok błyskawicy: teleportuje Shok wraz z wybranym oddziałem w dowolne miejsce mapy. Uderzenie błyskawicy: tworzy destrukcyjny ładunek elektryczny. Piorun: ogłusza jednostki naziemne, a także usuwa efekty czarów i ulepszeń.

Xil—Bóg Słońca

Xil jest czczony przez lud Cuotl z wiadomego powodu – słońce, wszystkowidzące oko, ma w swym zasięgu każdego. Wrogowie Cuotli szybko dostają tą samą lekcję pokory, gdy spotykają się ze słonecznym gniewem bóstwa.

Moce Moce Xila to potęga zarówno obrony, jak i ataku. Większość jego umiejętności daje efekty na wybranym obszarze. Moc tego boga ulepsza Jaguara, Totem i Działo Słońca, a także zmniejsza czas ładowania Gwiezdnego Pocisku.

Błyszcząca Zbroja: wybrane jednostki sojusznicze zyskują wzmocnienie obrony, a także poczynają jarzyć się niezwykle jasno i oślepiają przeciwnika. Lustrzane odbicie: tworzy kilka mniejszych i słabszych kopii Xila. Gorejące promienie: tworzy promienie palące wszystkich wrogów znajdujących się na ich drodze. Słoneczne uderzenie: ulepsza i tak potężny zwyczajny atak Xila do morderczego poziomu.

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
19/11/2006 22:31

Cuotl to naisiniejsza frakcja w grze mają najlepszych bohaterów, a ich armia opiera się na totemach słońca i świetnej piechocie. Nie do pokonania (jak się umie grać)!!!!!!!!!!!

Usunięty
Usunięty
09/08/2006 22:50

czego nie wiesz???

Usunięty
Usunięty
09/08/2006 12:14

cuotol jeszcze niewiem




Trwa Wczytywanie