Kujmy karty póki gorące!
Cztery kolory
Czerwony (Fire) – Zdecydowanie najbardziej ofensywna talia w grze, nastawiona na szybki i miażdżący przeciwnika atak. Większość zaklęć opartych na żywiole ognia zadaje bezpośrednie obrażenia jednostkom wroga, a własne oddziały charakteryzują się wysokimi parametrami ataku. Niebieski (Frost) – Całkowite przeciwieństwo Ognia: wysokie parametry obronne, duża żywotność i powszechna zdolność zamrażania czyni z jednostek Mrozu świetną armię defensywną. Dodatkowo linie obrony wzmocnić możemy licznymi i różnorodnymi budynkami z kilkoma typami wież obronnych na czele. Zielony (Nature) – Czerpiące swą siłę z potęgi przyrody siły Natury to bardzo uniwersalna armia, o bardzo wyrównanych parametrach. Tym co ją wyróżnia jest największe spośród pozostałych sił zdolności regeneracji i leczenia. Sporą rolę odgrywają też możliwości przejmowania kontroli nad wrogimi oddziałami. Fioletowy (Shadow) – Najtańsze, ale również relatywnie najsłabsze jednostki w grze rekompensuje tu możliwość ich poświęcania dla znacznego wzmocnienia możliwości innych oddziałów. Po opracowaniu odpowiedniej taktyki, ta armia nieumarłych może okazać się niezwykle trudnym do zatrzymania przeciwnikiem zdolnym wyssać siły witalne z najpotężniejszych jednostek wroga.
Każda z map posiada trzy stopnie trudności, kolejne stają się dostępne po zaliczeniu poprzedniego, zaś motywacją do ich zaliczenia mogą być zarówno punkty doświadczenia, jak i nagrody w postaci upgrade’ów dla naszych kart. Tutaj warto wspomnieć o tym niezwykle istotnym elemencie zabawy. Dzięki specjalnym kartom otrzymywanym jako nagrody za ukończone scenariusze mamy bowiem możliwość polepszenia statystyk karty czy zwiększenia liczby bardzo ważnych „szybkich przyzwań”, które szczególnie w trybie PvP mogą niejednokrotnie zadecydować o naszym zwycięstwie. Podczas wspomnianych walk PvP toczymy natomiast pojedynki lub bierzemy udział w bitwach dwóch na dwóch, za co zdobywamy zupełnie oddzielne punkty doświadczenia oraz specjalne tokeny, również pozwalające nam na ulepszanie posiadanych kart. O ile jednak w przypadku PvE otrzymujemy niejako gotowe ich wzory, za pomocą tokenów możemy tworzyć je samodzielnie, w zależności od naszych potrzeb. Sama rozgrywka taktyczna to typowa, dynamiczna gra RTS, w której w oparciu o posiadany deck oraz kontrolowane na mapie kule mana (orbs) i źródła energii przywołujemy jednostki, rzucamy zaklęcia oraz stawiamy specjalne budowle. Aby wykorzystać jakąkolwiek z posiadanych kart musimy być w posiadaniu przynajmniej jednej (i posiadającej odpowiedni kolor) kuli mana oraz punktu generującego energię magiczną. Liczba i kolor kul mana warunkuje wykorzystanie konkretnych wzorów kart, zaś energia magiczna to koszt jednorazowego użycia karty odejmowany z wygenerowanej w czasie gry puli. Każda z kart wymaga kontroli nad jedną do czterech kul – oczywiście im potężniejsze przyzwanie, tym więcej kul w danym kolorze musimy mieć w swoim posiadaniu. Podstawowymi i najczęściej wykorzystywanymi kartami są oczywiście przyzwania jednostek, które natychmiast pojawiają się w wyznaczonym przez nas miejscu i pozostają na mapie do zakończenia walki lub ewentualnej śmierci. Większość oddziałów i potworów dysponuje szeregiem zdolności specjalnych, które znacznie zwiększają ich możliwości, najczęściej wymagają jednak manualnej aktywacji. Oprócz tych klasycznych „summonów” mamy do dyspozycji również kilka zaklęć, które mogą zarówno osłabiać jednostki wroga, jak i wzmacniać, czy na przykład leczyć nasze oddziały. Podobną rolę odgrywają różnorodne budynki, których rola zbliżona jest do zaklęć z tą jednak różnicą, iż pozostają one na polu walki do czasu, kiedy nie zostaną zniszczone przez wroga. Przydają się one przede wszystkim przy akcjach defensywnych, czy też jako ochrona dla przejętych przez nas na mapie punktów strategicznych.Oczywiście powyższe informacje to tylko bardzo ogólne przedstawienie podstawowych cech gry. Bardziej szczegółowe opisanie wszystkich zasad, reguł i możliwości oferowanych nam przez BattleForge musiałoby przybrać formę całkiem pokaźnego poradnika. Obiecujemy wszakże, iż w ciągu najbliższych czterech dni przyjrzymy się nieco bliżej temu, co chyba w grze najważniejsze i najciekawsze – czterem frakcjom i przykładowym kartom oraz oferowanym przez nie możliwościom. Zapraszamy zatem na nasze jutrzejsze spotkanie z niszczycielską potęgą Ognia.
Jak w każdej szanującej się karciance, również w BattleForge mamy wyraźny podział kart ze względu na powszechność występowania.
Common – Najbardziej pospolite karty, reprezentujące podstawowe jednostki i zaklęcia Uncommon – Nieco rzadsze, lecz wciąż często spotykane, niektóre wyróżniają się ciekawymi i przydatnymi cechami Rare – Karty posiadające często nawet kilka interesujących bonusów, niezwykle przydatne i często bardzo uniwersalne Ultra rare – Unikaty, których znalezienie lub zakup może znacznie wzmocnić naszą talię. Często wąską specjalizację rekompensują potężne bonusy i ciekawe zdolności.