Tydzień z grą BattleForge - dzień czwarty

Michał Myszasty Nowicki
2009/03/26 20:10
9
0

Potęga czerwonej strony mocy

Potęga czerwonej strony mocy

Potęga czerwonej strony mocy, Tydzień z grą BattleForge - dzień czwarty

Zgodnie w wczorajszą obietnicą rozpoczynamy dziś przegląd czterech żywiołów obecnych w świecie Nyn. Cała materia nieożywiona, wszystkie stworzenia i rośliny, dosłownie każde działanie jakie podejmują mieszkańcy tego świata powiązane jest w mniejszym lub większym stopniu z którąś z tych potęg. Przenikają one rzeczywistość na każdej z płaszczyzn, można pokusić się nawet o stwierdzenie, że świat utkany jest z przeplecionych ze sobą nici tych czterech sił. Tylko od naszego wyboru czy przeznaczenia zależy, które z akcentów będą dominować, to zaś oznacza naszą pozycję w tymże świecie.

Jedną z najbardziej potężnych sił obecnych w świecie Nyn jest trudny do opanowania i chimeryczny żywioł ognia. Zarówno stworzenia z nim związane, jak i oparta na ogniu magia, to najbardziej niszczycielskie siły tego uniwersum. Z jednej strony budzi on oczywisty lęk, z drugiej jednak przedstawiciele wszystkich ras doceniają fakt, iż to właśnie on daje ciepło i światło pozwalające przeciwstawić się mrokom przedwiecznych otchłani. Jest jedną z najbardziej chaotycznych sił, bardzo trudną do opanowania i kontrolowania. Dlatego też poświęcają się temu żywiołowi jedynie najbardziej zdeterminowani i silni Skylordowie, zdolni choć przed krótki czas powstrzymać w ryzach dziką potęgę ognia. W zamian wynagradzani są możliwością przyzywania ogarniętych furią zniszczenia i zawsze gotowych do walki stworzeń, czy też czarów, z pomocą których potrafią rozpętać ognistą pożogę zdolną wypalać ziemię do gołej skały.

Podstawowymi cechami wszystkich przyzwań powiązanych z żywiołem ognia jest brutalna siła ataku. Nie ma tutaj miejsca na jakiekolwiek subtelności, czy chwilę zadumy. Grający typowo czerwoną talią stawiają wszystko na jedną kartę – podstawową taktyką jest zniszczenie wroga w jak najkrótszym czasie, najlepiej za pomocą zmasowanego ataku wspomaganego potężnymi zaklęciami ofensywnymi. Wynika to przede wszystkim z charakterystyki przypisanych do tego żywiołu stworzeń, które zazwyczaj nie posiadają zbyt imponującej obrony, rekompensując to sobie nieporównywalną z innymi siłą ataku. Podobnie w przypadku zaklęć, niemalże wszystkie opierają się na zadawaniu bezpośrednich obrażeń, bardzo często posiadając działanie obszarowe. Oprócz dużej siły raniącej, wiele z nich posiada również zdolność odrzucania przeciwników, którą to umiejętność znajdziemy także w przypadku wielu stworzeń należących do tej frakcji.

Eruption

Typ: Zaklęcie Koszt w kulach mana: 1 czerwona (T1) Koszt w energii: 80 Powszechność: Common Ładunki: 5 Opis: Dzięki manipulacji energią ognia, Skylord jest w stanie rozerwać w dowolnym miejscu skorupę planety, doprowadzając tym samym do erupcji drzemiącej pod nią ognistej lawy. Erupcja wyzwala potężną eksplozję, zadającą 250 obrażeń wrogom znajdującym się w promieniu dziesięciu metrów od miejsca rzucenia, maksymalnie do 720. potężny wybuch jest w stanie dodatkowo odrzucić wszystkie małe jednostki. Zaklęcie pozwala na wyzwolenie niemalże reakcji łańcuchowej, dzięki czemu Skylord jest w stanie wywołać do pięciu takich eksplozji bez żadnego ograniczenia czasowego. Morklay Trap

Typ: Budynek (urządzenie) Koszt w kulach mana: 1 czerwona + 1 dowolna (T2) Koszt w energii: 50 Powszechność: Common Obrona: 1200 Specjalne: Explosion Blast – aktywowany manualnie miotacz, wyrzucający z urządzenia stożek ognia zadający 690 obrażeń przeciwnikom znajdującym się w jego polu rażenia mającym zasięg 45 metrów. Maksymalne obrażenia zadane w ten sposób mogą osiągnąć pułap 2100 punktów. Dodatkowo odrzuca małe i średnie jednostki. Detonation – po zniszczeniu urządzenie zamienia się w śmiertelną pułapkę eksplodując z siła zadającą 800 obrażeń wrogim jednostkom znajdującym się w promieniu 10 metrów. Maksymalnie może w ten sposób zadać do 2000 obrażeń, dodatkowo odrzucając małe i średnie oddziały wroga. Opis: Wyposażone w miotacz płomieni mechaniczne urządzenie, wymagające aktywacji przez Skylorda. Przydatne podczas wszelakich przegrupowań lub w razie konieczności zastosowania taktyki defensywnej. Jest w stanie znacznie osłabić i opóźnić zbliżające się siły wroga, dzięki czemu możemy zyskać kilka jakże cennych sekund.

Brannoc

Jeden z największych bohaterów wojen z gigantami. W czasach wielkiej niewoli pracował jako jubiler, jednak w pewnym momencie zbuntował się i odmówił pracy dla swoich ciemiężycieli. Ci rozjuszeni nieugiętą postawą Brannoca wpadli w gniew, którego ofiarą padła żona bohatera. Strata ukochanej nie zmieniła jego poglądów, co więcej, zaprzysiągł on zemstę i stał się jednym z najbardziej zajadłych wrogów gigantów. Właśnie jemu zniewolone rasy Nyn zawdzięczają wynalezienie Giantsbane, niezwykle silnego prochu, którego można było użyć w olbrzymich działach zdolnych ranić gigantów. Potężne lądowe okręty zdolne nosić owe działa to również pomysł Brannoca. Wielu sądzi dziś, iż to właśnie jego gniew zainicjował rebelię, a on sam był przywódcą powstania. Pewnym jest natomiast, iż stał się jednym z pierwszych Skylordów, a następnie przyjął tytuł Mistrza Kuźni stając na czele wszystkich wyróżnionych przez bogów śmiertelników.

Skyfire Drake

Typ: Stworzenie (smoczy żołnierz) Koszt w kulach mana: 1 czerwona + 1 dowolna (T2) Koszt w energii: 110 Powszechność: Uncommon Atak: 1360 M (zasięgowy) Obrona: 390 L Specjalne: Fireball – Co każde trzy sekundy, stworzenie generuje kulę ognia zadającą 150 obrażeń przeciwnikom znajdującym się w promieniu 5 metrów od miejsca trafienia, maksymalnie do 230 dla każdej z ognistych kul. Opis: Skyfire jest klasycznym przedstawicielem swojego gatunku: wyjątkowo silny, miotający ogniste kule i potrafiący latać potomek wielkich smoków, to jedna z najlepszych jednostek żywiołu ognia. Potrafi razić przeciwników bezpiecznie zawieszony nad ich głowami, jednak niska żywotność zmusza do ciągłej kontroli sytuacji. Pojawienie się wrogich jednostek latających lub choćby dobrze wyszkolonych łuczników może stać się dla niego śmiertelnym zagrożeniem. Jednak relatywnie niski koszt przyzwania i bardzo wysoka wartość ataku czynią z niego jedną z najchętniej wzywanych jednostek żywiołu ognia.

Krótka historia Nyn – część I Czas niewoli

GramTV przedstawia:

Nyn to świat, w którym największą rolę odgrywają cztery żywioły: ogień, mróz, natura i cień. Każde stworzenie, każda roślina, każdy byt jest z nimi powiązany i z nich wynika. Tak było zawsze, tak jest teraz i tak będzie, gdy nadejdzie kres czasu. Dziś z potęgi żywiołów korzystają w swoich wojnach potężni Skylordowie, kiedyś śmiertelnicy, dziś istoty obdarzone niemalże boskimi mocami. Nie zawsze jednak świat wyglądał w ten sposób. Przez tysiąclecia Nyn rządzili niepodzielnie potężni giganci, okrutna i bezlitosna rasa, która w krótkim czasie zniewoliła pozostałe ludy. Ludzie, elfy i orki szybko stali się dla nich jedynie darmową siłą roboczą i narzędziami do spełniania wszystkich, nawet najbardziej nieprawdopodobnych zachcianek. Wszelkie próby buntu czy przeciwstawienia się władzy gigantów były natychmiast iż wyjątkowym

okrucieństwem dławione, a odważni nieszczęśnicy kończyli zazwyczaj jako przedmiot perwersyjnych zabaw swoich panów. Pod przywództwem najstarszego ze swej rasy, potężnego Jorne’a, giganci sprawowali nieograniczoną władzę, za nic mając sobie los jakiego doświadczały zniewolone przez nich rasy. Ich przedstawiciele po wielu nieudanych próbach wyzwolenia się z jarzma niewoli z czasem zaczęli tracić nadzieję, coraz rzadziej wpatrując się w nieboskłon i marząc o mogącym ich oswobodzić cudzie. Wtedy, w najmniej spodziewanym momencie, cud o którym nie śmiano już nawet snić, stał się rzeczywistością. Nad Nyn pojawiły się potężne byty, szybko nazwane przez uciemiężonych Bogami i wydały wojnę rasie gigantów. Rozgorzała wojna, w której jednak żadna ze stron nie potrafiła uzyskac przewagi. Bogowie, mimo całej życzliwości i uwielbienia jakimi darzyły ich zniewolone rasy Nyn, nie byli w stanie odnieść decydującego zwycięstwa nad stworzoną przez tysiąclecia potęgą gigantów. Jednak iskra nadziei, która pojawiła się w sercach ludzi, elfów i orków sprawiała, iż rasy te obudziły się z trwającego milenia letargu. Maluczcy przystąpili do wojny...

Earthshaker

Typ: Zaklęcie Koszt w kulach mana: 1 czerwona + 3 dowolne (T4) Koszt w energii: 100 Powszechność: Rare Ładunki: 2 Opis: To rzadkie zaklęcie zostało stworzone z myślą o niszczeniu umocnień i struktur należących do przeciwników. Wywołuje pięć następujących po sobie ruchów tektonicznych, z których każdy zadaje po 475 uszkodzeń wszystkim budynkom w promieniu 15 metrów od epicentrum, maksymalnie osiągając pułap 1400 punktów. Wstrząsy i ruchy tektoniczne jedynie w niewielkim stopniu ranią przebywające na dotkniętym kataklizmem obszarze jednostki, choć są w stanie odrzucać nie tylko małe i średnie ale nawet duże jednostki.

Spitfire

Typ: Stworzenie (artefaktyczny dominator) Koszt w kulach mana: 3 czerwone (T3) Koszt w energii: 300 Powszechność: Ultra rare Atak: 3790 (specjalny) Obrona: 1900 XL Specjalne: Ground Bomb – Co cztery sekundy jednostka zrzuca na ziemię kulę rozpalonej magmy zadającej 270 obrażeń (maksymalnie do 420) wszystkim lądowym jednostkom wroga znajdującym się w promieniu 10 metrów od miejsca trafienia. Dodatkowo odrzuca małe i średnie jednostki. Air Defense – Osiem niezależnych wieżyczek co dwie sekundy ostrzeliwuje wszystkie latające jednostki przeciwnika w promieniu 5 metrów zadając im po 60 obrażeń (maksymalnie do 85). Siege – Obrażenia zadawane wszelkim strukturom i umocnieniom są podwajane. Opis: Ten pradawny latający okręt animowany siłą żywiołu ognia skonstruowany został tak, aby poradzić sobie z każdym typem przeciwnika. Wyposażono go zarówno w systemy walki z siłami lądowymi, jak i broń rażącą jednostki latające. Dzięki zaawansowanej zdolności niszczenia budynków, szczególnie użyteczny jest także przy próbach przełamania obrony przeciwnika.

Zaprezentowane powyżej karty to oczywiście jedynie kilka przykładów mocy i stworzeń, jakie przyzwać może na pole walki Skylord, który poświęcił się podążaniu ścieżką ognia. Jednak nawet one powinny unaocznić wszystkim całą prawdę o tym żywiole – jest wyjątkowo niszczycielski, choć jednocześnie trudny do okiełznania. Podążanie tą drogą wymaga umiejętności podejmowania szybkich decyzji i bezkompromisowości. Jest to armia stworzona z myślą o ciągłym atakowaniu, każda chwila zwłoki czy wahania może oznaczać w najłagodniejszym przypadku wygaśniecie cennego szału bojowego, znacznie zwiększającego możliwości wielu jednostek. Jeśli jednak cenicie sobie szybkie przejmowanie inicjatywy i dynamiczną walkę, pozostańcie w kręgu ognia. Pozostałych zapraszamy na jutrzejszą prezentację, w której przedstawimy wam antagonistyczną wobec dziś poznanej siłę – potęgę lodowej armii mrozu.

Komentarze
9
Usunięty
Usunięty
27/03/2009 12:26

Mam preorder tej gry, ale nie dostałem obiecanego swamp drake''a. Gdzie się o to upomnieć?

Usunięty
Usunięty
27/03/2009 06:22

szkoda ze tylko tyle kart opisano ;/ powinny byc przynajmniej po 3 na strone textu :]

Usunięty
Usunięty
27/03/2009 01:41

Czy w polsce cena za 2250 BF points to też 20 euro ?




Trwa Wczytywanie