Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Adam "Harpen" Berlik
2011/01/21 09:00
2
0

Zapowiedziany w lutym ubiegłego roku Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier pojawi się na sklepowych półkach za kilka miesięcy. Zatem najwyższy czas, by zebrać wszystkie dotychczas ujawnione informacje na temat tej produkcji w jednym miejscu.

Zapowiedziany w lutym ubiegłego roku Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier pojawi się na sklepowych półkach za kilka miesięcy. Zatem najwyższy czas, by zebrać wszystkie dotychczas ujawnione informacje na temat tej produkcji w jednym miejscu.

Jaki jest Ghost Recon, każdy widzi

Jaki jest Ghost Recon, każdy widzi, Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Ewolucja serii Ghost Recon, której kolejne odsłony w zamierzchłych czasach były taktycznymi grami akcji (nierzadko bardzo wymagającymi), a obecnie są jedynie niezbyt skomplikowanymi zręcznościówkami sprawiła, że gracze podzielili się na dwa obozy. Jedni znienawidzili Ubisoft za to, co zrobił z ich ukochanym cyklem, drudzy przyjęli to do wiadomości i przymknęli oko, gdyż jakby nie było, firma cały czas dostarcza produkcje wysokiej jakości. A że z poprzedniczkami łączy je tylko nazwa, cóż, można zacytować klasyka „teraz już takich gier nie robią”. Zapowiadany w niniejszym materiale Future Soldier nie będzie, niestety, powrotem do korzeni, lecz kolejnym, niezbyt wymagającym shooterem. Mimo to, jeśli twórcy spełnią przedpremierowe obietnice, otrzymamy kawał solidnego kodu.

Żołnierz Przyszłości

Żołnierz Przyszłości, Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Gra Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier została wyposażona w niezwykle wymowny podtytuł. Oto bowiem dane nam będzie wcielić się w postać żołnierza, do dyspozycji którego zostaną oddane najbardziej nowoczesne rodzaje broni, a właściwie ich prototypy – masowa produkcja rozpocznie się dopiero za kilkanaście lat. Nie możemy jednak działać w pojedynkę, gdyż z góry skazalibyśmy się na porażkę. Dlatego też towarzyszyć nam ma, a jakżeby inaczej, oddział Duchów. Naszym kompanom wydawać będziemy odpowiednie rozkazy, a to, czy pomyślnie ukończymy daną misję, zależeć ma wyłącznie od nas. Musimy być jednak świadomi, że jesteśmy lepsi od innych – dowództwo wybrało właśnie nas twierdząc, że nikt inny nie poradziłby sobie z wykonaniem tego zadania.

Zostań Kozakiem

Zostań Kozakiem, Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Głównym bohaterem Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier został rekrut o pseudonimie Kozak, na temat pozostałych wojaków na razie nic nie wiadomo, poza tym, że będą chodzącymi maszynami do zabijania. Autorzy przygotowują kampanię dla pojedynczego gracza składającą się z kilkunastu misji zapewniających dwanaście godzin zabawy. Przejdziemy ją samemu lub w kooperacji. W trakcie rozgrywki stawimy czoła rosyjskim ultranacjonalistom, którzy obalili urząd prezydenta i postanowili zaatakować Norwegów. Naszym zadaniem jest ujarzmienie ich planu i przywrócenie porządku. Dokonamy tego w jedyny możliwy sposób – wykorzystując rozwiązania siłowe.

Nowy sposób narracji

Nowy sposób narracji, Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Jak każdy wie, fabuła w tego typu produkcjach nie jest najważniejsza. Ubisoft nie zdecydował się więc na zaprezentowanie rozbudowanej i poruszającej historii, ale postanowił zaimplementować element, dzięki któremu zainteresujemy się opowieścią bardziej niż zazwyczaj. Oto bowiem poszczególne wydarzenia w Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier będą przedstawiane z perspektywy osób biorących w nich udział – zazwyczaj będą nimi cywile, których dotknęła dana katastrofa. Trzeba przyznać, że pomysł godny podziwu i naśladowania przez innych twórców.

GramTV przedstawia:

Wspomnieliśmy już, że jako dowódca oddziału Duchów w Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier będziemy mieli do dyspozycji drużynę. W jej skład wejdą: szturmowiec, snajper oraz inżynier. Jak nietrudno się domyślić, każdy członek zespołu będzie miał do wykonania określone zadanie, ale…. nie do końca tak, jak w innych grach. Twórcy zrezygnowali z konkretnych specjalizacji (owszem, ktoś zajmie się likwidowaniem celów oddalonych o kilkadziesiąt metrów, inny walką w zwarciu etc). Ale trzeba wiedzieć, że oprócz tego wszyscy nasi żołnierze są, jak mówią sami twórcy, F-16 na nogach. Czyli dzięki temu, że są uzbrojeni po zęby, mają predyspozycje ku temu, by zrównać z ziemią to, co należy do wojsk nieprzyjaciela i akurat stanęło im na drodze.

Warto także sprecyzować, co dokładnie rozumiemy pod pojęciem prototypów, które będą na wyposażeniu naszego oddziału. Jeśli chodzi o rodzaje broni, to każdy członek załogi otrzyma karabin wielofunkcyjny MRB (połączenie broni automatycznej z amunicją 5,56 mm i strzelby gładkolufowej), a pozostałe giwery i gadżety będą uzależnione od tego, czym dokładnie się zajmuje dany żołnierz. Ponadto dostępny będzie egzoszkielet pozwalający na przenoszenie większej ilości uzbrojenia (taki trochę nadczłowiek, można by rzec), a także ułatwiający przemieszczanie się po terenie (skakanie, ślizganie się itp.). Otrzymamy także system łączności Cross-Com, dzięki któremu skontaktujemy się z innymi żołnierzami wchodzącymi w skład naszej drużyny. Skorzystamy również z kamuflażu, dzięki któremu będziemy niewidoczni dla wrogów.

Autentyczność to podstawa

Autentyczność to podstawa, Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Autorzy gry Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier stawiają na autentyczność. Objawiać się ma ona w dwóch kwestiach. Po pierwsze do prac nad grą zaangażowano całe grono specjalistów, w tym nie tylko konsultantów, ale także prawdziwych żołnierzy. Pomagają oni w produkcji po to, by bardziej obeznany gracz nie stwierdził, że twórcy poszli po linii najmniejszego oporu i prezentują mu kwestie mijające się z prawdą (jak np. sposób rozgrywania misji, rodzaj wyposażenia, radzenie sobie w różnych sytuacjach etc). Pozostali zaś z pewnością poczują się tak, jak członkowie oddziału do zadań specjalnych. Druga sprawa to wygląd gry – autorzy postanowili, że skorzystają z technologii motion-capture, a swoją uwagę najbardziej skupią na walce wręcz. Ta ma być ponoć niezwykle efektowna i, rzecz jasna, zarazem efektywna.

Multiplayer

Multiplayer, Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Oprócz trybu dla pojedynczego gracza w Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier nie zabraknie także możliwości zabawy dla wielu użytkowników. Konkretniej w rozgrywce będą mogły wziąć udział dwie ośmioosobowe drużyny. Sam multiplayer ma być rankingowy, co oznacza, że wygrywanie kolejnych meczów pozwoli na odblokowanie dostępu do nowych przedmiotów. Warto jeszcze raz przypomnieć, że dostępna będzie także kooperacja w kampanii. W chwili obecnej niestety nic więcej nie wiadomo na temat tej opcji – pozostaje mieć nadzieję, że Ubisoft nie odkrył jeszcze wszystkich kart. W przeciwnym razie multi okaże się niezwykle ubogi, a tego byśmy nie chcieli.

Podsumowanie

Podsumowanie, Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier - zapowiedź

Za produkcję Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier odpowiada paryski oddział Ubisoftu. Pierwotnie ich dzieło miało trafić do sklepów pod koniec ubiegłego roku, lecz ostatecznie zdecydowano się opóźnić termin wydania na 2011. Na razie musimy czekać, aż francuski gigant ujawni choćby przybliżoną datę premiery. Ta zostanie poprzedzona betatestami, które zostaną zorganizowane wyłącznie z myślą o konsoli Xbox 360 (gra trafi również na PlayStation 3, PC, PlayStation Portable, Wii oraz DS-a). Liczymy, że dodatkowy czas zostanie odpowiednio spożytkowany przez producentów i do naszych rąk trafi świetny tytuł, a ewentualne błędy uda się wyeliminować przed wprowadzeniem gry do sprzedaży. Trzymamy kciuki.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
21/01/2011 22:26

Na razie jeszcze za mało o tym wiadomo, ale brzmi zachęcająco :)

HiddenNick
Gramowicz
21/01/2011 12:04

Dziwne są te wasze zapowiedzi, bo piszecie o grach o których nic nowego nie wiadomo od dłuższego czasu.