Tydzień z Runes of Magic - Strażnik i Druid

Michał Myszasty Nowicki
2011/06/20 19:00
2
0

Choć wielu nie jest w stanie sobie wyobrazić tego, że swe życie można całkowicie oddać i zawierzyć naturze, wśród Elfów wciąż znaleźć możemy bohaterów, których siła wynika z pełnej symbiozy z naturą. Do takich postaci zaliczają się właśnie Strażnicy, elitarni wojownicy Elfów i Drudzi, kapłani natury i ziemi, którzy czerpią swą wielką moc z otaczającego ich świata.

Choć wielu nie jest w stanie sobie wyobrazić tego, że swe życie można całkowicie oddać i zawierzyć naturze, wśród Elfów wciąż znaleźć możemy bohaterów, których siła wynika z pełnej symbiozy z naturą. Do takich postaci zaliczają się właśnie Strażnicy, elitarni wojownicy Elfów i Drudzi, kapłani natury i ziemi, którzy czerpią swą wielką moc z otaczającego ich świata.

STRAŻNIK

STRAŻNIK, Tydzień z Runes of Magic - Strażnik i Druid

PODSTAWOWE ATRYBUTY:

  • Siła: 14
  • Zręczność: 10
  • Wytrzymałość: 12
  • Inteligencja: 10
  • Mądrość: 10

Strażnicy, to najbardziej elitarne oddziały elfich wojowników. Pozornie słabsi od Wojowników, czy nawet Rycerzy, mają nad wszystkimi jedną, niepodważalną przewagę. Potrafią, dzięki swej niebywałej więzi z siłami natury, przyzwać jednego z kilku Chowańców, wspomagających ich w walce. Stworzenia te, niejednokrotnie wytrzymalsze, czy silniejsze od samego Strażnika, są w stanie przechylić szalę zwycięstwa na jego stronę w często wydawałoby się beznadziejnych sytuacjach.

Sprawia to, że Strażnicy są bardzo uniwersalną klasą, przy odpowiednim rozwoju postaci mogą sprawdzić się zarówno, jako tank, jak i postać atakująca. Dzięki pomocy zróżnicowanych pod względem możliwości Chowańców jest przygotowany na praktycznie każdą sytuację.

CHOWAŃCE:

  • Duch dębu – podstawowy Chowaniec, który dysponuje większą liczbą zycia i obrony, niż nasza postać. Doskonale nadaje się (nawet na wysokich poziomach) do tankowania, przyjmując na siebie ciosy wrogów. Niestety jest bardzo powolny.
  • Kryształ natury - wykonuje ataki magiczne oparte na inteligencji i ataku magicznym Strażnika, wykorzystując przy tym własną manę. Najmniej wytrzymały ze wszystkich.
  • Dębowy wędrowiec – jest Chowańcem nastawionym na zadawanie jak największych obrażeń fizycznych. Mniej wytrzymały niż Duch dębu, przewyższa go jednak wyraźnie pod względem liczby zadawanych obrażeń.
  • Centaur Chiron – łucznik, którego największa zaletą jest możliwość atakowania na dystans oraz bardzo wysoki dps. Jego podstawowe ataki nie są zbyt szybkie, jednak w przeciwieństwie do pozostałych nie musi się w tym celu zbyt często przemieszczać. Chyba najmniej uciążliwy do opanowania.

Jako rasowi wojownicy, Strażnicy mają dostęp do bardzo szerokiego spektrum wszelakiej broni. Ze względu na fakt, iż nie mogą używać tarcz, bardzo często sięgają po zadającą największe obrażenia bron dwuręczną.

STRAŻNIK: BROŃ

  • Miecz jednoręczny
  • Sztylet
  • Topór jednoręczny
  • Miecz dwuręczny
  • Laska dwuręczna
  • Topór dwuręczny

Pod względem dostępnego uzbrojenia ochronnego, Strażnicy niemalże w niczym nie ustępują Wojownikom, mając dostęp także do doskonale chroniących całe ciało zbroi kolczych. Jedynym wyjątkiem są tarcze, które uważają za bardziej przeszkadzające, niż pomagające w walce. Poza tym, w ich przypadku rolę tarczy może przecież pełnić wierny Chowaniec.

STRAŻNIK: ZBROJA

  • Szaty
  • Ubranie
  • Zbroja skórzana
  • Zbroja kolcza

Oczywiście podstawą taktyki każdego Strażnika jest umiejętne wykorzystanie któregoś z posiadanych Chowańców. Warto tu wszakże pamiętać o jednej, podstawowej zasadzie – statystyki naszych Chowańców zależą od naszych własnych i skalują się odpowiednio zawsze w chwili przyzwania. Dlatego warto zawsze dbać o wysokie wartości ataku (fizycznego lub magicznego) oraz odpowiedniej statystyki za niego odpowiadającej. Dlatego też zawsze należy przyzywać Chowańca po rzuceniu na siebie na przykład zwierzęcej siły oraz po ewentualnym zbuffowaniu przez inną postać z drużyny.

Z wartych uwagi umiejętności Strażnika warto tu również wymienić Tarczę cieni, która jest świetna zarówno w walce z bossami (daje niemalże 100% pewność pozbycia się przyzwanych milionów w pierwszym ataku), jak również stanowi bardzo skuteczną zaporę na wszelakich Łotrów. Na pierwszych kilkudziesięciu poziomach warto też inwestować w Kolczaste pnącze, które na początku jest prawdziwie morderczą zdolnością. No i nie można zapomnieć o najważniejszej, choć mocno zużywającej manę potędze ducha lasu, która jest najlepszych chyba, podstawowym atakiem Strażnika.

DRUID

DRUID, Tydzień z Runes of Magic - Strażnik i Druid

PODSTAWOWE ATRYBUTY:

  • Siła: 7
  • Zręczność: 10
  • Wytrzymałość: 11
  • Inteligencja: 13
  • Mądrość: 13

Najprościej chyba nazwać Druidów kapłanami natury. Ich potężna moc pochodzi bowiem z jeszcze silniejszej, niż w przypadku Strażników więzi łączącej ich z wszelkimi przejawami życia w Taborei. Dzięki temu potrafią nie tylko wypełniać siebie i swych sprzymierzeńców siłami witalnymi przywracającymi zdrowie, ale również skierować potężny gniew natury przeciwko swym wrogom.

GramTV przedstawia:

Sprawia to, że są jedną z najbardziej uniwersalnych klas w grze, która doskonale sprawdza się zarówno w roli medycznego wsparcia każdej drużyny, jak i – korzystając ze sprzyjającej koniunktury – zadawać wrogom potężne obrażenia. Dodatkowo ich umiejętności są niejeden raz w stanie przeciągnąć wrogą istotę na właściwą stronę i zmusić do walki po stronie Driuda. Leczenie, zadawanie obrażeń przez długi czas, kontrola przeciwników – czy trzeba czegoś więcej, co potwierdzi potęgę Driudów?

Etos Druidów i ich umiłowanie życia znacznie ograniczają dostępny dla tej klasy arsenał broni. Druidzi przysięgali nie przelewać niepotrzebnie krwi istot żywych, stąd też obecność jedynie broni obuchowych, nie powodujących krwawienia przeciwników.

DRUID: BROŃ

  • Różdżka
  • Broń obuchowa
  • Laska dwuręczna

Jako, że metalowe i cięższe zbroje w mniemaniu Druidów mogą odciąć ich od życiodajnego połączenia z siłami natury, korzystają oni jedynie z najlżejszych strojów. Nie jest to jednak dla nich żadnym problemem, przecież w chwili zagrożenia zawsze mogą poprosić duchy natury o napełnienie życiodajną energią. Jest to niejednokrotnie o wiele lepszy „pancerz”, niż najcięższa rycerska zbroja.

DRUID: ZBROJA

  • Szaty
  • Ubranie

W przypadku Driuda na początku warto skupić się na rozwoju ofensywnych zdolności postaci, po to, by jak najszybciej móc wykonywać kolejne zadania i poziomy doświadczenia. Warto tu zwrócić uwagę na takie umiejętności, jak zadająca duże obrażenia strzała ziemi i przywołanie burzy piaskowej z olbrzymim obszarem działania. Warto też rozwinąć zdolność przewodnictwa duchowego, która pozwala nam na przejmowanie nawet na kilka sekund wrogiego stworzenia.

Oczywiście nie mniej ważne są umiejętności leczące z odzyskaniem sił i przywróceniem życia na czele. Doskonale sprawdza się też przy wspieraniu tankujących postaci kwitnące życie. Fontanna Matki Ziemi pomoże nam z kolei połatać jakoś ekipę nadszarpniętą wszelakimi czarami i efektami obszarowymi.

Warto również pamiętać o zdolnościach, które w tym przypadku zwiększą nasze zdolności leczenia, takich, jak czyste leczenie, czy ziarno uleczenia. Generalnie warto inwestować we wszelkie umiejętności, które podnoszą nam Mądrość, zdolność leczenia a także posiadany zapas punktów mana.

Akcja promocyjna Tydzień z Runes of Magic jest organizowana wspólnie przez wydawcę gry, firmę Frogster, oraz portal gram.pl.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
20/06/2011 21:36
Dnia 20.06.2011 o 21:09, Tom_pl napisał:

Sponsornink i już !!!! strasznie teraz na świecie!!!!!!!

Życie toczy się wokół pieniędzy, nic na to nie poradzisz :)

Tom_pl
Gramowicz
20/06/2011 21:09

Sponsornink i już !!!! strasznie teraz na świecie!!!!!!!