Zgodnie z zapowiedziami, dziś omawiamy drugą nową klasę wprowadzoną do Runes of Magic przez najnowszą aktualizację - Chapter V. Zobaczmy, co Czempion ma do zaoferowania na polu bitwy.
Jak już wspominaliśmy wczoraj, Runes of Magic doczekało się jednej nowej rasy - są nią Krasnoludy Cienistej Kuźni. Tylko jej przysługują dwie nowe klasy: Czarnoksiężnik i Czempion. Pierwszy jest specjalistą w walce dystansowej. Dzięki rzucanym czarom, klątwom i posługiwaniu się mocami psychicznymi, potrafi zgładzić przeciwnika ze sporej odległości. Jest także cennym członkiem zespołu, dzięki szerokiemu wachlarzowi umiejętności wspierających kompanów. Czempion stanowi dla tej klasy przeciwwagę. Trudno go pokonać w bezpośredniej konfrontacji, gdyż wyprowadza silne ciosy, korzystając z mrocznej magii, a do tego jest bardzo szybki. W chwilach zagrożenia zamienia się w potężnego robota, który gwarantuje Czempionowi przetrwanie. Odpowiednikiem Fokusu, dostępnego u Czarnoksiężnika, jest w tej klasie Szał. Poniżej prezentujemy bogatą paletę manewrów, które przewidzieli dla niego twórcy gry.
Umiejętności specjalne - Czempion/Łotr
- Nienawistny Atak - wspomaga Cienisty Atak sprawiając, że umiejętność ta zadaje większe obrażenia, ale bez efektu Krwawienia. Wymagany poziom: 15
- Puls Cienia - zadaje znaczące obrażenia fizyczne od broni dzierżonej w głównej ręce. Wymagany poziom: 20
- Napęd Cienia - w trakcie trwania efektu Napędu Łańcuchowego resetuje czas oczekiwania na odnowienie Pulsu Cienia. Wymagany poziom: 25
- Wyczekanie - umiejętność defensywna, dzięki której postać gracza otrzymuje mniejsze obrażenia fizyczne, magiczne i obszarowe. Pierwszy atak po zakończeniu efektu jest ponadto silniejszy niż zwykle. Wymagany poziom: 30
- Wykonanie Wyroku - ulepsza Nieustraszony Cios (dodatkowo zwiększając jego siłę jeśli poziom zdrowia przeciwnika nie sięga 45 proc.) i znacząco skraca czas potrzebny na jego odnowienie. Wymagany poziom: 35
- Rzemiosło Runiczne - Szybkość - zwiększa poziom celności i skalę obrażeń zadawanych bronią pomocniczą. Wymagany poziom: 40
- Nadejście Klęski - umiejętność związana z Cienistym Krokiem - jego użycie gwarantuje zadanie większych krytycznych obrażeń fizycznych oraz zwiększenie szybkości zadania ataku fizycznego. Wymagany poziom: 45
- Nadejście Śmierci - odnawia punkty Szału i Energii. Działa natychmiastowo, a potem także w kilkusekundowych odstępach. Wymagany poziom: 50
Umiejętności specjalne - Czempion/Czarnoksiężnik
- Niekończący się Puls - pochłania 40 proc. punktów życia, by następnie oddawać je stopniowo w kilkusekundowych odstępach. Wszystko po to, by zwiększyć szybkość ataku fizycznego. Wymagany poziom: 15
- Runiczny Syfon - zadaje obrażenia fizyczne od broni dzierżonej w głównej ręce, obrażenia od mroku i odnawia poziom życia postaci. Wymagany poziom: 20
- Psychiczna Kuźnia - odnawia poziom Fokusu i zwiększa zasięg. Wymagany poziom: 25
- Uderzenie Mrocznej Energii - zadaje obrażenia fizyczne od broni dzierżonej w głównej ręce, a do tego daje szansę na zresetowanie czasu oczekiwania na ponowne użycie Runicznego Syfonu. Wymagany poziom: 30
- Nieposkromiony Duch - umiejętność często okazująca się tzw. ostatnią deską ratunku. Można jej użyć wyłącznie wtedy, gdy poziom życia postaci gracza jest niższy niż 65 proc. Wówczas trzykrotnie atakuje ona Mroczną Energią ze zdwojoną siłą, dodatkowo odnawiając poziom życia. Wymagany poziom: 35
- Runa Zbierania Serc - kolejna umiejętność resetująca czas na użycie Runicznego Syfonu. Oprócz tego zwiększa jeszcze obrażenia zadane przeciwnikowi przy jego następnym zastosowaniu. Wymagany poziom: 40
- Tajemnica Kuźni Dusz - dzięki tej umiejętności zwiększa się współczynnik Fizycznego Trafienia Krytycznego. Jeśli gracz skutecznie wyprowadzi tego typu atak, może również liczyć na czasowe zwiększenie mocy magii Mroku. Wymagany poziom: 45
- Pokaranie Mroczną Energią - co sekundę pochłania 3 proc. punktów życia, zwiększając w zamian siłę ataku fizycznego i magicznego. Wymagany poziom: 50
Umiejętności specjalne - Czempion/Wojownik
- Uderzenie Łukowe - zadaje obrażenia fizyczne od broni dzierżonej w głównej ręce. Gracz otrzyma dodatkowo punkty Szału, o ile cel jest w stanie Porażenia. Wymagany poziom: 15
- Gromadzenie Run - warto użyć tę umiejętność razem z Rozwścieczeniem - takie połączenie sprawia, że Szał generuje się szybciej. Wymagany poziom: 20
- Cięcie Mocy - dzięki tej umiejętności, gracz atakując cięciem nakłada na przeciwnika także efekt Porażenia. Wymagany poziom: 25
- Runa Determinacji - umiejętność defensywna, która zmniejsza otrzymywane obrażenia. Wymagany poziom: 30
- Oko za Oko - czasowo zwiększa wartość parowania. Jeśli będzie ono udane, da to szansę na zresetowanie Porażenia Prądem i Uderzenia Przypływu Energii. Wymagany poziom: 35
- Ulepszone Stłumienie - zadaje obrażenia fizyczne od broni dzierżonej w głównej ręce. Jeśli postać gracza ma więcej punktów życia niż przeciwnicy, udane trafienie spowoduje podniesienie współczynnika Fizycznego Trafienia Krytycznego. Wymagany poziom: 40
- Rzemiosło Runiczne - Szarża - umiejętność ta daje szansę na ogłuszenie przeciwnika po wyprowadzeniu Przeładowania Runicznego. Wymagany poziom: 45
- Tarcza Wzmocnienia - dzięki użyciu Runy Determinacji w Stanie Tarczy gracz może liczyć na zwiększoną odporność na obrażenia. Wymagany poziom: 50
Tydzień z Runes of Magic: Chapter V to akcja promocyjna współorganizowana przez firmę Frogster oraz serwis gram.pl