Dzielni obrońcy Republiki. To właśnie im poświęcony będzie dzisiejszy tekst. Po stronie demokratycznego ładu stoją nie tylko odwieczni strażnicy pokoju w Galaktyce, czyli władający Mocą, zdyscyplinowani Jedi. Nawet oni nie utrzymaliby porządku, gdyby nie legiony żołnierzy, wśród których największą sławą cieszą się republikańscy szturmowcy. Co jednak najbardziej zadziwiające, w obliczu znacznie poważniejszego zagrożenia o wolność i Republikę zaczynają walczyć także ci, którzy wcześniej działali na jej szkodę – na przykład balansujący wciąż na granicy prawa przemytnicy...
Jedi Knight
Rycerze Jedi, to zbrojne ramię Republiki. Od ponad 20 000 lat to właśnie oni zawsze stają w pierwszym szeregu, gdy pokój i ład demokratycznego świata są w jakikolwiek sposób zagrożone. Negocjacje i rozmowy zazwyczaj wolą pozostawiać innym, ich domeną jest działanie. Oczywiście w imieniu Republiki i z zachowaniem wszelakich zasad zakonu Jedi.
Rycerz Jedi, to klasa dla osób, które nie boją się bezpośredniej konfrontacji. Najlepiej sprawdzają się w walce wręcz, w bliskim kontakcie, używając Mocy głównie do wzmacniania swoich ataków, czy tez ochrony. Stąd też polecam ją graczom, którzy w czasie gry chcą naprawdę często pomachać sobie „latarką” i nie boją się walki twarzą w twarz z przeciwnikiem.
Guardian, to dość uniwersalna klasa zaawansowana, mająca jednak lekki odchył w stronę tanka, co zawdzięcza głównie specjalizacji Defense, skupionej na obronie postaci oraz jej sprzymierzeńców oraz możliwości używania ciężkich elementów pancerzy. Vigilance z kolei zwiększa możliwości ofensywne podczas walki pojedynczym mieczem świetlnym.
Wspólną specjalizacją jest Focus, czyli zaawansowane umiejętności operowania podczas walki mocą oraz formą walki Shii-Cho.
Sentinel jest z kolei typową postacią melee DPS, mogącą posługiwać się dwoma mieczami świetlnymi jednocześnie. Obydwie unikalne specjalizacje skupiają się przede wszystkim na walce, wprowadzając dwie nowe formy. I tak dzięki Watchman nauczymy się formy Juyo przydatnej przy dłuższych starciach, zaś Combat wprowadzi nas w arkana Ataru, czyli formy skupiającej się na szybkiej likwidacji przeciwnika.
Jedi Consular
Konsulowie Jedi, to osoby władające zarówno Mocą, jak i korzystające równie często ze swoich umiejętności dyplomatycznych. To właśnie oni zazwyczaj wysyłani są jako pierwsi, by bez rozlewu krwi, za pomocą pertraktacji, wynegocjować warunki zadowalające wszystkie strony. Nie oznacza to wszakże, że są bezbronni. Skupieni na własnych umysłach, są jednymi z największych mistrzów wykorzystywania Mocy, która dla nich stanowi broń często potężniejszą, niż miecz świetlny.
Trudno jednoznacznie zdefiniować tę klasę, gdyż jest jedną z najbardziej uniwersalnych w grze. Najprościej byłoby chyba określić ich, jako wszechstronne wsparcie z możliwością pełnienia roli zarówno tanka, jak i postaci DPS (melee i range) oraz leczącej. W zasadzie niemalże dla każdego, w zależności od preferencji grającego.
Sage jest klasą zaawansowaną nastwioną głównie na działanie w drugiej linii. Pierwsza z najważniejszych specjalizacji, to Telekinetics, czyli możliwość używania dzięki Mocy telekinezy w celu zniszczenia, osłabienia, czy spowolnienia przeciwników. Z kolei Seer, to typowa specjalizacja wsparcia, skupiona na ochronie sojuszników i ich leczeniu.
Obydwie klasy zaawansowane łączy Balance, która skupia się głównie na wzmacnianiu ataków obydwu klas.
Wybierając Shadow otrzymamy za sprawą Kinetic Combat możliwość posługiwania się podwójnym mieczem świetlnym w celu obrony zarówno nas samych, jak i otaczających nas sprzymierzeńców. Z kolei Infiltration, to szereg umiejętności pozwalających ukryć się przed wzrokiem przeciwnika oraz zaatakować go w dogodnym miejscu i z najlepszej pozycji.
Trooper
Żołnierze Republiki, to sól tej ziemi. Często bezimienni bohaterowie, którzy zawsze są tam, gdzie pokój i wolność są w jakikolwiek sposób zagrożone. Choć wydawałoby się, że nie mają żadnych szans w walce z potężnymi Sithami, stają do niej dzielnie, wiedząc, że to właśnie oni są murem, który broni ideałów Republiki. Za te ideały walczą i giną, a wielu z nich okrywa się sławą, pamiętaną przez pokolenia.
Trooper jest klasą nastawioną przede wszystkim na walkę, choć myliłby się ten, kto sądzi, że jedynie zasięgową. Dzięki sporemu spektrum różnych specjalizacji, żołnierze są w stanie pełnić w drużynach zarówno rolę ranged DPS, jak i głównego tanka, czy nawet healera. To mocna klasa, bez problemu dotrzymująca pola tym posługującym się Mocą.
Commando jest klasa zawansowaną skupiającą się na dzięki specjalizacji Gunnery na silnych atakach zasięgowych z wykorzystaniem najcięższej dostępnej w grze broni, czyli dział blasterowych. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by Trooper był głównym healerem drużyny, co zawdzięcza z kolei specjalizacji Combat Medic.
Obydwie klasy zaawansowane łączy Assault Specialist, czyli umiejętności związane z wykorzystywaniem granatów i ładunków wybuchowych.
Druga klasa zaawansowana, to pełniący rolę tanka Vanguard, czyli postać skupiająca się dzięki Shield Specialist na ochronie własnej oraz sprzymierzeńców z wykorzystaniem przenośnych generatorów pola. Klasa ta może też dzięki Tactics całkiem skutecznie radzić sobie z przeciwnikami w walce w zwarciu.
Smuggler
Jedna z najciekawszych i najbardziej barwnych grup w Galaktyce. Szmuglerzy w znakomitej większości nie musieli się długo zastanawiać, po której stronie konfliktu stanąć. O ile w światach rządzonych przez Republikę groziło im zazwyczaj najwyżej więzienie, czy konfiskata statku lub towaru, o tyle szybko przekonali się, że nieobliczalni Sithowie stanowią dużo poważniejsze zagrożenie dla ich „interesów”. Wielu z nich zaczęło więc sprzedawać mniej lub bardziej oficjalnie swoje usługi Republice, a ich niezwykła wiedza i umiejętności okazały się niejednokrotnie niezwykle przydatne. Oczywiście nie za darmo...
Szmuglerzy są bardzo specyficzną i niełatwą do opanowania klasą. W zasadzie skupiają się przede wszystkim na walce zasięgowej lub na średni dystans, będąc klasa ewidentnie nastawiona na wysoki DPS. Czasami mogą pełnić też rolę wspomagającego healera. Trudność zabawy polega głównie na konieczności korzystania z systemu osłon, nietypowego dla gier MMORPG i uzależnienia wielu skilli właśnie od pozostawiania za osłoną.
Siłą Gunslingera są dwa pistolety blasterowe i szybkość. Specjalizacja Sharpshooter skupia się właśnie na szybkich, mocnych i precyzyjnych atakach z ich pomocą, czyniąc ze szmuglera postać o jednym z najwyższych DPS w grze. Umiejętności te można wspierać specjalizacją Saboteur, rozwijającą techniki korzystania z materiałów wybuchowych i granatów.
Obydwie klasy łączy Dirty Fighting, czyli spory zasób wszelakich brudnych sztuczek, przydatnych zwłaszcza w zwarciu, czy po zaskoczeniu przez przeciwnika.
Z kolei Scroundel opiera swą taktykę przede wszystkim na niezauważonym podejściu do przeciwnika, wypaleniu mu w plecy i zniknięciu, nim ten zorientuje się przez kogo został zaatakowany (Scrapper). Klasa ta potrafi wszakże zadbać także o zdrowie zarówno swoje, jak i sprzymierzeńców, to zaś dzięki specjalizacji Sawbones.
Tekst powstał w ramach akcji promocyjnej EA Polska i gram.pl