O tym, że Polacy potrafią robić dobre gry i że robią ich coraz więcej wszyscy wiemy. A jako że rodacy nie zwalniają tempa, specjalnie dla Was wybraliśmy najciekawsze produkcje, o których być może nie słyszeliście, a którym z pewnością warto poświęcić uwagę.
Adventurer
Śląskie studio The Farm 51, znane z produkcji takich gier jak NecroVisioN czy Painkiller Hell & Damnation, obecnie pracuje nad Adventurer, pierwszoosobową strzelanką z akcją umiejscowioną w latach 30. ubiegłego wieku w klimacie filmów z Indianą Jonesem. Skojarzenia z tym poszukiwaczem przygód nie są zresztą bezpodstawne - w Adventurer będziemy walczyć z żołnierzami III Rzeszy oraz nieumartymi w tropikalnej scenerii południowoamerykańskiej dżungli. I choć Adventurer ma być rasowym, dynamicznym FPS-em, twórcy zapewniają, że nie zabraknie eksploracji bogatego w historyczne detale świata gry oraz rozwiązywania prostych zagadek. Zresztą, Myszasty miał już okazję widzieć Adventurer w akcji i opisać swoje wrażenia zdradzając więcej szczegółów na temat tej produkcji. Gra ma zaplanowaną premierę na marzec 2013 roku i ukaże się na PC oraz Xboksie 360, choć niewykluczone, że trafi również na PlayStation 3 i Wii U.
Urban Trial Freestyle
Warszawskie studio Tate Multimedia zaskoczyło nas swym najnowszym projektem. Znane wcześniej głównie z gier przeznaczonych dla młodych adeptów elektronicznej rozrywki w postaci serii Kangurek Kao czy My Horse and Me 2, postanowiło bajkowe środowisko zamienić na miejskie zaułki, którymi będziemy przemierzać na trialowym motocyklu wykonując efektowne tricki. Urban Trial Freestyle zapewni zręcznościowy charakter rozgrywki, w którym będziemy pokonywać kolejne trasy wykorzystując do tego niemal każdy element otoczenia, popisując się przy tym swymi kaskaderskimi zdolnościami. Gra oferować ma bogatą w szczegóły oprawę graficzną oraz mnóstwo wyzwań, z akcentem położonym na aspekty społecznościowe. Kiedy zatem zaczniemy wykręcać jak najlepsze wyniki by znaleźć się na szczycie drabinki? Premiera Urban Trial Freestyle zaplanowana jest na pierwszy kwartał 2013 roku. Gra ukaże się w cyfrowej dystrybucji na PlayStation 3, PlayStation Vita oraz Nintendo 3DS.
Grimlands
Jeśli lubicie klimaty post-apo oraz gry MMO, szczególną uwagę powinniście poświęcić najnowszemu projektowi krakowskiego studia Drago Entertainment. Grimlands to bowiem połączenie trzecio osobowej strzelanki z elementami MMORPG, którego akcja rozgrywa się na skażonych terenach południowo zachodnich Stanów Zjednoczonych. Co wyróżnia grę? Przede wszystkim bardzo duży, otwarty świat, rozbudowany system craftowania i modyfikacji przedmiotów oraz nastawienie na rozwój konkretnych umiejętności używanych podczas gry zamiast tradycyjnego zdobywania punktów doświadczenia. Podczas tegorocznego Pyrkonu miałem okazję porozmawiać z twórcami Grimlands, czego efektem był obszerny wywiad, z którego dowiecie się więcej na temat tej produkcji. Co prawda wówczas zapewniano, że finalna wersja Grimlands ujrzy światło dzienne latem tego roku, jednak prace przeciągają się i obecnie gra znajduje się w fazie zamkniętych beta testów, do których możecie zapisać się na oficjalnej stronie internetowej.
Wrzesień '39 (Fall Weiss)
Wastelands Interactive słynie głównie z być może niszowych, ale uznanych strategii turowych. Taką też grą będzie Fall Weiss (w Polsce znana pod tytułem Wrzesień '39), która powinna zaspokoić wszystkich miłośników historii oraz heksów. Akcja Września '39 przeniesie nas do początków II Wojny Światowej, gdzie będziemy świadkami zarówno napaści hitlerowskich Niemiec, jak i zdradzieckiego ataku Sowietów na Polskę. Gra jednak pozwoli odmienić historyczne losy naszej ojczyzny dowodząc między innymi jednostkami Ułanów, Stukasów czy Panzerów. Twórcy zapowiadają, że do dyspozycji oddadzą nam ponad 700 wiernie odwzorowanych historycznych jednostek, a sama mapa Polski i okolic z tamtego okresu ma mieć powierzchnię niemal 20 tysięcy heksów. Obecnie Wrzesień '39 jest w fazie beta, data premiery nie jest jeszcze znana.
BRUCE, The Game
Intrygująco zapowiada się debiutancka gra katowickiego studia Tabasco Interactive. BRUCE, The Game estetyką nawiązuje do stylów Art Deco i Art Nouveau, atmosferą do kina noir, zaś część inspiracji wzięta została z cyber-punkowej gry Blade Runner. W takiej oto specyficznej mieszance została osadzona akcja platformówki, w której historia opowiadana jest na kartach komiksu, a rozgrywka skupia się na eliminacji licznych przeciwników w różnorodnych sceneriach ponurego miasta. Żeby było ciekawiej, porządek możemy zaprowadzać nie tylko prąc naprzód, ale i atakując z zaskoczenia korzystając z osłon czy cichego zabijania. Mocny klimat BRUCE, The Game mają podkreślać finishery w znanym z Maxa Payne'a trybie bullet time oraz egzekucje w trybie czerni i bieli, w którym tylko krew zachowuje swój naturalny kolor. Gra ma zaplanowaną premierę w wersji na PC na drugi kwartał 2013 roku, natomiast edycje na konsole PlayStation 3 i Xbox 360 mają ukazać się w późniejszym terminie.
Afterfall: Pearl of the Wasteland
Mimo ostatnich kłopotów Nicolas Games, twórcy Afterfall Insanity ujawnili niedawno, że pracują nad nową grą w znanym już graczom uniwersum. Afterfall: Pearl of the Wasteland nie będzie jednak typowym sequelem, choć zapewne pojawią się pewne odniesienia do oryginału. Wedle zapisków z facebookowego profilu Afterfall: Pearl of the Wasteland akcja najnowszej produkcji Nicolas Games rozgrywać się będzie w 2075 roku, w świecie spustoszonym przez wojnę, w którym mieszkańcy dawnej Republiki próbują odbudować utraconą cywilizację. Szykuje się nam zatem kolejna gra w klimacie post-apo, o której Tomasz Majka, prezes Nicolasa mówi, że ma zapewnić nie tylko rozrywkę, ale i opowiedzieć interesującą historię. Afterfall: Pearl of the Wasteland obecnie jest w bardzo wczesnej fazie produkcji, nie znamy więc konkretnych szczegółów na jej temat, ani tym bardziej nawet przybliżonej daty premiery.
Rambo The Video Game
GramTV przedstawia:
Kto zna klasykę kina akcji, ten po samym tytule powinien domyślić się nad czym obecnie pracuje krakowskie studio Teyon. Rambo The Video Game rzuci nas w wir wydarzeń znanych z Rambo: Pierwsza krew, Rambo: Pierwsza krew II i Rambo III. Wcielając się w tytułowego Johna Rambo, z perspektywy pierwszej osoby i z niemal nieograniczonym zasobem amunicji będziemy brać udział w filmowych wydarzeniach. Jak na współczesnego FPS-a przystało, poza totalną destrukcją zyskamy możliwość korzystania z osłon oraz cichego zabijania nożem. Rambo The Video Game premierę zaplanowaną ma na PC, Xboxa 360 i PlayStation 3. Kiedy? Twórdzy twierdzą, że już wkrótce...
Gloria Victis
Black Eye Games, polskie studio złożone między innymi z ludzi pracujących wcześniej przy Wiedźminie czy Neverwinter Nights obecnie skupia się na produkcji Gloria Victis, MMORPG rozgrywającego się w średniowieczu. Inspirowane takimi tytułami jak Gothic czy Baldur’s Gate, Gloria Victis zabierze nas w mroczne wieki, gdzie magia była czymś elitarnym i tajemniczym, a bez miecza strach było wyjść z domu. Zróżnicowany system walki, historyczne uzbrojenie, dojrzała, nieliniowa fabuła, gildie, otwarte PvP czy bezklasowy rozwój postaci to tylko niektóre z czynników, które mają wyróżnić Gloria Victis na tle konkurencji. Black Eye Games zorganizowało nawet zbiórkę pieniędzy na Kickstarterze na rozwój gry i choć do osiągnięcia zakładanego celu wciąż daleko, to twórcy nie zamierzają się poddawać. Jak twierdzą, akcja ta dała im pozytywnego kopa do dalszego działania, a przy okazji udało im się pozyskać strategicznych partnerów - projekt zatem ma się dobrze. Data premiery pełnej wersji Gloria Victis nie jest jeszcze znana.
Project Hell
Project Hell to kodowa nazwa hack'n'slasha FPP tworzonego przez mały wewnętrzny zespół we wrocławskim studiu Techlandu. Osadzona w mrocznym świecie fantasy gra ma być czymś pomiędzy pierwszym Diablo a Quake'iem. Jak mówią sami twórcy, możemy spodziewać się siekania mieczem, rąbania toporem i rzucania czarów na hordy przeciwników. Jednym z pierwszych ujawnionych jest Nekromanta, który powstał we współpracy z graczami zaangażowanymi w dyskusję na oficjalnym blogu gry. Project Hell powstaje na silniku wykorzystanym przy produkcji Dead Island, do którego mody tworzył MZM - pomysłodawca "Projektu Piekło". Platformy oraz data premiery nie są jeszcze znane.
Sacrilegium
Reality Pump po ciepłym przyjęciu Two Worlds 2 postanowiło udoskonalić silnik graficzny i porzucić klimat fantasy na rzecz survival horroru z akcją osadzoną we współczesności. Sacrilegium opowiadać będzie historię Alex - pięknej, młodej dziewczyny, która wraz ze znajomymi rzuca się w wir, nie do końca pojętych dla percepcji normalnego człowieka wydarzeń. Nieprzewidywalne sytuacje nie tylko zmuszą naszą bohaterkę do podróży od San Francisco po europejską prowincję, ale także do walki o przetrwanie z nadprzyrodzonymi zjawiskami i monstrami. Jednym z nich będzie Moroi, sylwetką przypominające wampira, lecz znacznie od tych istot silniejsze. Twórcy zapewniają, że Sacrilegium nie będzie kolejną kalką utartych konwencji. Ma za to być wciągającą i trzymającą w napięciu przygodową grą akcji. Czy im się to uda? Przekonają się o tym posiadacze PC, PlayStation 3 i Xboxa 360 w drugim kwartale 2013 roku.