Weekend z Allods Online - Statki astralne i Allody

Patryk Purczyński
2013/03/14 11:20
4
0

Weekend z Allods Online zaczynamy z grubej rury - od przybliżenia tego, co dostępne jest tylko dla wysokopoziomowych graczy, czyli statków astralnych.

Weekend z Allods Online - Statki astralne i Allody

Zanim jednak przystąpimy do właściwej analizy, kilka słów wyjaśnienia należy się kwestii samego Astralu, czyli pojęcia pojawiającego się już w nazwie przedmiotu niniejszego artykułu. Akcja Allods Online toczy się w Sarnaut, niegdyś harmonijnej krainie, której mieszkańcy wiedli spokojne życie. Wszystko zmieniło się w roku 4015 Starej Ery. Wówczas całe uniwersum zostało zalane przez tajemniczą, magiczną substancję, która podzieliła Sarnaut na tysiące kawałków. Nie byłoby w tym może nic strasznego, gdyby nie fakt, że pomiędzy tymi kawałkami lądu nie mógł przemieszczać się nikt prócz Wielkich Magów, dysponujących umiejętnością teleportacji. Społeczność Sarnaut została tym samym rozbita przez tajemniczą niszczycielską siłę. To właśnie ona nosi miano Astralu.

Nie jest do końca jasne, czy Astral to substancja wypełniająca wszechświat, czy może jest wszechświatem sama w sobie. Nie można również z pełną stanowczością stwierdzić, jak wygląda z zewnątrz - jest zbyt wielki by ktokolwiek wydostał się poza jego obręb - ale podejrzewa się, że przypomina wielką, unoszącą się chmurę. Absorbuje wszystko, co znajduje się w polu jego oddziaływania. Jest zarazem siłą twórczą i niszczycielską, według niektórych utrzymującą naturalny porządek rzeczy. Z czasem społeczność Sarnaut odkryła, jak można podróżować między powstałymi wyspami. Okazało się, że po Astralu można przemieszczać się statkami astralnymi.

Każdy gracz taki statek może sobie zbudować, ale żaden nie dokona tego od ręki. Sam proces jego konstruowania jest długotrwały (można go jednak przyspieszyć, o czym za chwilę), ale podstawowym warunkiem by cokolwiek w tej sprawie ruszyło jest rozwój swojej postaci do 35. poziomu. Dopiero wtedy potencjalni podróżnicy po Astralu mogą udać się do Herolda, u którego otrzymują pierwsze z serii zadań niezbędnych do zbudowania statku. Gracze muszą zbierać określone materiały, gromadzić złoto, wykonywać zadania i... liczyć na pomoc innych graczy, potencjalnych członków załogi statku astralnego. Aby sfinalizować proces budowy potrzebne są aż 33 realne dni. Dzięki wykonywaniu specjalnych zadań i heroicznych przygód można go jednak skrócić do zaledwie trzech dni.

Załogę współtworzyć może nawet sześciu graczy, spośród których każdy pełni inną funkcję. Statek astralny potrzebuje przede wszystkim kapitana, odpowiedzialnego za wszystkich pozostałych członków zespołu. Co ciekawe, kapitanem nie musi być wcale osoba, do której należy statek. Funkcję tę może pełnić dowolny użytkownik przez nią wyznaczony. Oprócz tego na pokładzie znajdują się: Sternik, Nawigator, Obserwator, Mechanik i Kanonier. Podróż przez Astral nie jest sprawą prostą i wyobrażenie o niej odbiega od przemieszczania się po Ziemi czy nawet przestrzeni kosmicznej. W wyprawach kluczową rolę odgrywa czynnik losowości - podróż tą samą drogą wcale nie musi doprowadzić do tego samego celu. Dlatego tak ważne jest zgranie całej załogi. Tylko przy współudziale wszystkich jej członków podróżowanie może zakończyć się sukcesem.

Statki astralne to także skomplikowana maszyneria. Koło sterowe pozwala ustalić kierunek podróży; silnik decyduje o prędkości, z jaką się poruszamy; turbina sprawia, że wznosimy się, opadamy lub utrzymujemy aktualną wysokość; astralny skaner wykrywa wrogie okręty, tunele czasoprzestrzenne i Allody (to pojęcie wyjaśnimy później), pozwala także skorygować lub zmienić wyznaczoną trasę; wizjer nawigatora pozwala wykryć okręty i potwory astralne znajdujące się w okolicy, zbiera też informacje o celu i informuje o statusie przyrządów na pokładzie; obsługiwane przez Kanonierów działa (Astralne Działa, Wydłużone Astralne Działa i Astralne Moździerze) służą rzecz jasna do ataku, a każdy wystrzał ma tu wielkie znaczenie - musi bowiem minąć aż 30 sekund, aż broń będzie gotowa do kolejnego wystrzału; Kompas Astralny pełni rolę swego rodzaju bazy danych i przydaje się zwłaszcza w sytuacjach, gdy gracz nie zajmuje akurat żadnej pozycji - można się dzięki niemu szybko dowiedzieć o sytuacji statku i czyhających nań zagrożeniach, a także uzyskać bardziej szczegółowe informacje, jak nazwa statku, punkty wytrzymałości Kadłuba, poziom mocy i nagrzania silnika, kąt kierunku, prędkość i wznoszenie się w m/s.

Sercem każdego statku astralnego jest jednak Astralny Reaktor Many. To on odpowiada za przemianę substancji astralnej w energię, niezbędną do zasilenia wszystkich urządzeń na statku, ale także za wytwarzanie tarcz i możliwość ostrzału wroga. Jeśli przestaje działać, na statku nie działa nic. Obecny na pokładzie Gobliński Zespół Mechaników w czasie awarii reaktora nie jest też w stanie naprawiać uszkodzonych części statku. Astralny Reaktor Many może ulec awarii w wyniku przeciążenia - gracze obserwują je za pomocą specjalnego wskaźnika. W żadnym momencie pracy reaktora przeciążenie nie powinno przekroczyć 1500 jednostek. Istnieje również ryzyko przegrzania przy nadmiernym manewrowaniu i otrzymywaniu obrażeń. Może to nawet doprowadzić do zranienia członków załogi.

Czas wyjaśnić, czym są wspomniane Allody. To wyspy, skrawki kontynentu, oddzielone od siebie w wyniku pojawienia się Astralu. Każdy Allod zawiera instancję i jest podzielony na sektory. Gracze mogą podróżować od jednego do drugiego właśnie dzięki statkom astralnym. Dopóki sobie takiego nie zbudują i nie znajdą się w załodze, nie mają szans na podbój innych zakątków świata Allods Online. Początkowo podróżują po bezpieczniejszych miejscach i walczą ze słabszymi przeciwnikami, a dopiero z czasem zapuszczają się coraz dalej, odkrywając nieznane dotąd miejsca w świecie gry. Wyprawy po nagrody i skarby są ekscytujące, ale nie mniejszych wrażeń potrafią dostarczyć powroty. Statki astralne mogą być bowiem grabione - oczywiście o ile załoga na to pozwoli. Podczas napaści pokład staje się areną do walk w trybie PvP. Członkowie załogi skupiają się wówczas na obronie skarbca, niezależnie od pełnionej wcześniej funkcji.

GramTV przedstawia:

Podczas podróży statki astralne ulegają rzecz jasna uszkodzeniom. Gdy są one bardzo poważne, załoga zostaje wysłana do Allodu stolicy swojej frakcji. Kapitan udaje się wówczas do zarządcy portu, gdzie przekierowuje statek do naprawy. Ma to oczywiście swoje konsekwencje, w postaci utraty łupów uzyskanych podczas podróży. Naprawa wymaga z kolei posiadania niezbędnych materiałów. Można je nabyć u postaci niezależnej. Gracz decyduje o stopniu naprawy i... pozostaje mu czekać na jej efekty. Tego czasu nie musi jednak spędzać bezczynnie. Może bowiem skorzystać z innego statku astralnego i wybrać się nim na kolejną podróż.

Jutro zajmiemy się rasami i klasami dostępnymi w Allods Online. Bądźcie z nami!

Weekend z Allods Online to akcja promocyjna firm gala-net.eu i gram.pl.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
14/03/2013 15:57

Ogólnie świat gry itp. bardzo mi się podoba.

Usunięty
Usunięty
14/03/2013 14:53

do usunięcia

Usunięty
Usunięty
14/03/2013 14:48

Może dzięki właśnie takiej akcji promocyjnej znajdzie się więcej osób chcących spróbować galaktycznego piractwa. Mocno mi to przypomnina film animowany "Planeta Skarbów" Tylko tu może być problem ze znalezieniem karnej załogi chętnej wspólpracować.




Trwa Wczytywanie