Weekend z Allods Online - rasy i klasy postaci

Patryk Pietrzak
2013/03/15 11:15
1
0

Drugi dzień weekendu z Allods Online zgodnie z zapowiedziami przeznaczamy na przedstawienie ras i klas dostępnych w grze. Jest z czego wybierać!

Weekend z Allods Online - rasy i klasy postaci

Rasy

Kanianie

Kanianie to mieszkańcy krainy Kania, piewcy demokracji i wolności wszystkich obywateli. Żyją w małych społecznościach, miłują naturę - zanim nadszedł Wielki Kataklizm osadzali się głównie w malowniczych miejscach, by móc nieustannie podziwiać cuda przyrody. Charakteryzuje ich tężyzna fizyczna. Dla obrony wyznawanych przez siebie wartości gotowi są poświęcić życie. Ich arcywrogami są Xadaganianie, należący - podobnie jak oni sami - do rasy ludzkiej. Różnią się jednak zasadniczo tym, że uznają władzę jednego tyrana, podczas gdy w Kanii rządzi Rada Deputowanych. Kanianie uznają ich przez to za zagrożenie dla wolności i dążą do ich całkowitego wyeliminowania.

Xadaganianie

Machina wojenna - tak najkrócej można by opisać tę rasę. Xadaganianie doskonale sprawdzają się w boju, szkoląc się w tym kierunku każdego dnia. Żyją w wielkich skupiskach, budują miasta, a industrializacja tylko napędza ich militarne działania. Są agresywni, oddani wspólnemu celowi jakim jest racja stanu i dążą do zlikwidowania Kanian. Uważają bowiem, że tylko ich ustrój polityczny jest w stanie zaprowadzić ład w całym królestwie, zaś rządy Rady Deputowanych są dla niego ogromnym zagrożeniem. Domagają się równych praw dla wszystkich obywateli.

Elfy

Znajomość tajników magii i setki, a nawet tysiące lat doświadczeń to największe atuty Elfów. Są najstarszą ze wszystkich ras występujących w Sarnaut, jako pierwsze stworzyły Państwo. Z uwagi na podział na gatunki formują się w Rodzinach - dużych społecznościach pozbawionych więzów krwi. O kwestiach politycznych decydują podczas tzw. Wielkiego Balu. Najbardziej wpływowe rodziny debatują wówczas o losach rasy. Po Wielkim Kataklizmie ostało się ich raptem osiem, a ich spotkania zaczęto nazywać Balem Ośmiu Rodzin. Po ataku Xadaganian i Okrów na jeden z Allodów, Elfy zdecydowały się utworzyć Ligę, do której w pierwszej kolejności zaprosiły Kanian. Rasy, Weekend z Allods Online - rasy i klasy postaci

Orkowie

Nikt zapewne nie będzie zaskoczony faktem, że Orkowie to niszczycielska siła zrównująca z ziemią wszystko, co stanie jej na drodze. Siłą muszą jednak nadrabiać poważne niedostatki w rzemiośle i magii. Nie mają też umiejętności organizacji, co wydatnie przeszkadza im w zdobyciu władzy w świecie Sarnaut. Żyją głównie na stepach, zazwyczaj w jednym miejscu osiedlają się na krótko, nie budując trwałych struktur. Orkowie kochają brak skrępowania, każdy z nich walczy o własną wolność i troszczy się przede wszystkim o siebie samego. Po Wielkim Kataklizmie rasa ta została narażona na poważne niebezpieczeństwo i jedynym dla niej ratunkiem okazało się przystąpienie do Imperium. To oznaczało sojusz z Xadaganianami.

Gibberlingi

Gibberlingi to niewielkie, niekiedy lekceważone, ale wciąż groźne, stworzenia, którym zależy przede wszystkim na nieskrępowanej eksploracji świata. Nie mają planów podboju uniwersum, ich nadrzędnym celem od dawien dawna jest przetrwanie. Do ich zalet można zaliczyć spryt, upór i umiejętność przewidywania przyszłości. Są żeglarzami, znakomicie radzą sobie w wodzie, ale potrafią też skutecznie działać na polu bitwy. Żyją w grupkach - zwłaszcza rodzeństwa są niemal nierozłączne. Warto również pamiętać, że to właśnie Gibberling odkrył możliwość podróżowania po Astralu za pomocą statków astralnych, które szczegółowo opisywaliśmy w pierwszym dniu weekendu z Allods Online.

Powstańcy

Nazwa rasy wywodzi się z tego, że jej przedstawiciele zostali na nowo powołani do życia po wcześniejszym wyginięciu. Po reinkarnacji zyskali nawet nieśmiertelność. Niegdyś byli sługami Xadagan, pracując w ich kopalniach. Teraz są pełnoprawnymi członkami Imperium i dysponują pokaźną flotą statków astralnych i licznymi stacjami many. Powstańcy niekiedy stają się obiektem żartów ze strony przedstawicieli innych ras - są nazywani Zombie i innymi prześmiewczymi określeniami - ale mimo to cieszą się powszechnym szacunkiem. Ubytki w ich ciałach uzupełniane są przez elementy mechaniczne.

Klasy

Zanim przejdziemy do analizy poszczególnych klas, zwanych inaczej profesjami, kilka uwag ogólnych. Rasy podzielone są na dwie frakcje: Liga (Kanianie, Elfy, Gibberlingi) oraz Imperium (Xadaganie, Orkowie, Powstańcy). W grze istnieje dziewięć klas, jednak nie każda dostępna jest dla wszystkich ras - w większości przypadków w każdej z nich mogą specjalizować się cztery rasy (po dwie z każdej frakcji). Dwie klasy przynależą zaś jedynie do trzech ras. Najszersze opcje rozwoju mają Xadaganianie, którzy nie mają dostępu tylko do jednej profesji. Najbardziej ograniczeni pod tym względem są zaś Powstańcy i Gibberlingi (po cztery klasy). Przedstawiciel określonej rasy decydując się na daną klasę zyskuje jedną umiejętność specjalną.

Wojownik

Mogą nim być Gibberlingi (Awanturnik), Kanianie (Mistrz Walk), Xadaganianie (Żołnierz) i Orkowie (Brutal). W zależności od rasy, wojownicy przyjmują inną broń - krótkie bądź długie miecze, topory, włócznie. Zawsze jest to jednak oręż służący do bezpośredniej walki. Takie postacie są motorem napędowym na polu walki. Słabo władają magią, ale są nieocenieni w kwestii obrony sojuszników przed naporem nieprzyjaciela.

Paladyn

GramTV przedstawia:

Mogą nimi być Elfy (Templariusz), Kanianie (Rycerz), Xadaganianie (Asesor) i Orkowie (Egzekutor). Swoje poczynania na polu bitwy wspomagają umiejętnościami nadprzyrodzonymi. Są członkami Kościoła, nazywa się ich Świętymi Wojownikami. Potrafią wytwarzać magiczne bariery i negować wymierzone w nich ciosy, a nawet uzdrawiać sojuszników.

Zwiadowca

Mogą nimi być Gibberlingi (Psotnik), Kanianie (Tropiciel), Xadaganianie (Szpieg) i Orkowie (Rozbójnik). Są zwinni, zręczni, wytrwali w pogoni za ofiarą, a jednocześnie potrafią niezauważenie przemknąć za plecami wroga. Zadają spore obrażenia i są uniwersalni: sprawdzają się zarówno w walce na dystans, jak i w starciach bezpośrednich. Klasy, Weekend z Allods Online - rasy i klasy postaci

Uzdrowiciel

Mogą nimi być Elfy (Kapłan), Kanianie (Kleryk), Xadaganianie (Inkwizytor) i Powstańcy (Heretyk). Jak wskazuje nazwa specjalności, Uzdrowiciele zajmują się przede wszystkim leczeniem, choć potrafią też skutecznie brać udział w starciach bezpośrednich. Najlepiej wyszkoleni radzą sobie z utrzymaniem przy życiu całych grup sojuszników. Niezastąpieni zarówno w trakcie walki, jak i po jej zakończeniu, gdy trzeba opatrzyć rannych wojowników.

Strażnik

Mogą nimi być Gibberlingi (Opiekun), Kanianie (Druid) i Orkowie (Szaman). Jest to zatem pierwsza z dwóch klas, dostępna tylko dla trzech ras. Strażnicy, podobnie jak uzdrowiciele, pełnią przede wszystkim rolę wspomagającą - potrafią bowiem leczyć innych, ale także wzmacniać ich ataki za pomocą czarów i mikstur. Osiągnęli jedność z naturą, dzięki czemu mogą np. przywoływać zwierzęta.

Mag

Mogą nimi być Elfy (Arcymag), Kanianie (Czarodziej), Xadaganianie (Specjalista) i Powstańcy (Guślarz). Jak nietrudno zgadnąć, magowie posługują się przede wszystkim czarami ofensywnymi, korzystając z rozmaitych żywiołów. Należą do elity i na placu boju są nieocenieni. Dlatego wymagają szczególnej ochrony ze strony pozostałych jednostek bojowych.

Przywoływacz

Mogą nimi być Elfy (Demonolog), Xadaganianie (Profanator) i Powstańcy (Reanimator). To druga i zarazem ostatnia klasa, w której specjalizować się mogą tylko trzy rasy. Przywoływacze to klasa niewygodna dla przeciwnika, u którego może wywołać chorobę, śmiertelnie go zatruć i przywołać nieumarłych. Mogą nawet sprawić, że wysysane z wroga życie będzie przechodzić na sojuszników.

Psionik

Mogą nimi być Elfy (Mistyk), Gibberlingi (Prorok), Xadaganianie (Mentalista) i Powstańcy (Okultysta). Ich moc jest szczególna - potrafią bowiem kontrolować umysły przeciwników, omamić ich i odebrać siłę. Ta niezwykła umiejętność sprawia, że są postrzegani jako bardzo potężni i groźni wojownicy, którzy mogą zaważyć o losie bitwy.

Bard

Mogą nimi być Elfy (Minstrel), Kanianie (Trubadur), Xadaganianie (Dobosz) i Orkowie (Skald). To kolejna klasa, pełniąca głównie rolę wspomagającą. Leczą sojuszników, próbują uzyskać kontrolę nad przeciwnikami i osłabić ich. Mają też inne zdolności, jak negowanie efektów magii czy skupianie uwagi na sobie by dać sojusznikom czas na przegrupowanie.

Jutro ostatni dzień weekendu z Allods Online. Przyjrzymy się w nim mechanizmom Śmierci i Reinkarnacji.

Weekend z Allods Online to akcja promocyjna firm gala-net.eu i gram.pl.

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
15/03/2013 12:02

Spora część tych screenów na pierwszy rzut oka wygląda, jakby pochodziły z WoWa. Uderzające podobieństwo zarówno w stylu jak i jakości. Pewnie większość graczy stwierdzi, że to niezbyt imponujący wynik jak na A.D. 2013.