Tydzień z Dead Island Riptide - broń oraz crafting

Paweł Pochowski
2013/04/26 11:30

Piąty dzień tygodnia z Dead Island Riptide poświęcamy systemowi craftingu oraz dostępnemu w grze orężu. Przekonajcie się, co może powstać z połączenia taśmy izolacyjnej, drutu, baterii, złomu oraz klucza francuskiego.

Tydzień z Dead Island Riptide - broń oraz crafting

Sytuacja, w której biegnie w naszą stronę żądne krwi zombie stawia nas w sytuacji, którą można by uznać za niezwykle skomplikowaną. I niezbyt komfortową. Jej jedyne właściwe rozwiązanie - o ile w danej chwili nie mielibyśmy możliwości zastosowania starej, chińskiej techniki walki uciekaido - to walnięcie zombie w łeb czymkolwiek, co znajduje się akurat blisko nas i jest jakakolwiek szansa na to, że choćby chwilowo ostudziłoby zapał umarlaka do rzucania się w naszym kierunku. Na szczęście gra to nie życie, a w Dead Island Riptide, podobnie jak i w części pierwszej, znajdziemy kilka chwil na odpowiednie zaplanowanie swoich działań względem zabieranych na "akcję" instrumentów zadających obrażenia. Broni, znaczy się.

Jednym z najfajniejszych elementów gier traktujących o walce z hordami żywych trupów jest duża dowolność względem używanego oręża. Bardzo często w kryzysowych sytuacjach naszą bronią zostaje to, co jest akurat najbliżej. Podobny zabieg zastosowano w Dead Island i w dużej mierze to właśnie on przyczynił się do sukcesu gry. Siekiery, młotki, drewniane deski, pistolety, łopaty czy samochód - nie liczył się sposób, a osiągnięcie celu. A ten był prosty, obronić się przed krwiożerczym tłumem szwędaczy. Liczebność broni naprawdę robiła wrażenie, ale co było najważniejsze to fakt, że każdą z nich mogliśmy poddać modyfikacji.

Wszystkie z dostępnych w Dead Island Riptide broni opisane są poprzez następujące parametry:

  • ONS - obrażenia na sekundę - podstawowy parametr do porównywania dwóch broni, prezentuje wielkość zadawanych obrażeń oraz szybkość z jaką używamy danego narzędzia
  • Obrażenia - konkretna ilość zadawanych obrażeń (w ujęciu maksymalnym)
  • Siła - pokazuje ile nasz bohater musi włożyć siły w zadanie ciosu. Innymi słowy obrazuje jak bardzo będzie się kurczył paszek naszej wytrzymałości walcząc tą bronią
  • Prędkość - prędkość zadawania ciosów
  • Wytrzymałość - prędkość z jaką broń poddawana będzie procesowi degradacji

Dodatkowo każda ze znajdywanych przez nas broni podzielona jest według parametru jakości. Najsłabsze i najczęściej występujące są zwykłe bronie stopnia białego. Następnie, według kolorów, występują bronie stopnia: zielonego, niebieskiego, fioletowego oraz pomarańczowego. Z kolei słabsze od broni typu białego są bronie "szare".

W każdej sytuacji musimy pamiętać o tym, że bronie najzwyczajniej w świecie się psują. Mniej niż w poprzedniej części serii, ale jednak. A mocno zepsuta broń nie zadaje odpowiedniej ilości obrażeń, za to doprowadzenie jej do stanu używalności może uderzyć nas po kieszeni kwotą kilkuset dolarów. Jest to także niezbędne w przypadku, gdy pragniemy dany oręż poddać modyfikacji. Do tego celu musi znajdować się on w stanie idealnym. Dlatego też ważne jest, by nasze "narzędzia masowej zagłady" naprawiać tak często, jak to tylko możliwe. Na szczęście w porównaniu do poprzedniej części - w Riptide warsztatów, w których możemy tego dokonać, jest znacznie więcej. Dodatkowo, jeżeli mamy taką możliwość oraz ochotę, można w drzewku umiejętności zainwestować w punkty zmniejszające koszty naprawy broni. Dzięki temu będzie ona doprowadzona do idealnego stanu taniej, a nam zostanie więcej miedziaków w kieszeni.

Ważne jest, żeby już od samego początku wybrać postać, która najlepiej oddaje nasz ulubiony sposób walki. John spisze się idealnie dla wszystkich lubujących się w walce wręcz. Purna to kobietka z celnym okiem, jak nikt radzi sobie z pistoletami oraz karabinami. Sam najlepiej czuje się dzierżąc w dłoniach wszelkiego rodzaju młotki oraz inne bronie obuchowe. Xian jest ekspertem od wszelkich rzeczy zakończonych ostrzem, natomiast Logan - od wszystkiego, czym opłaca się w zombiaka rzucić. Dostosowanie bohatera do preferowanego stylu zabawy jest ważne przede wszystkim dlatego, że ten jeden konkretny typ broni, którego używamy na "eksperckim" poziomie, otrzymuje bonus zmniejszający ilość siły, którą trzeba włożyć w zadanie ciosu. Dzięki temu walka nią jest po prostu efektywniejsza.

W Riptide znajdziemy dużą część broni znanych już z poprzedniej części serii. Ale żeby nie było zbyt powtarzalnie Techland zadbał także o dodanie kilku nowych narzędzi. Są to między innymi: gwoździownica, pistolet na flary, berło, szpony (!), kij golfowy, saperka, noże do rzucania, a także karabin snajperski. Oprócz tego w grze znajdziemy także nowe rodzaje bomb, a także zupełną nowość - niezwykle przydatną podczas obrony naszych siedzib - miny. Co więcej, w Riptide znajdziemy także więcej broni palnej oraz amunicji niż w pierwszym Dead Island.

Wraz z rozwojem naszej postaci rozwijają się także nasi przeciwnicy, z czasem potrzebujemy więc coraz lepszych i efektywniejszych narzędzi walki. Zanim zdecydujemy się korzystanie z craftingu istnieje jeszcze opcja ulepszania uzbrojenia. Ponosimy za to pewną opłatę, ale nasz oręż jest skuteczniejszy w walce i zadaje więcej obrażeń.

GramTV przedstawia:

Podczas eksplorowania kolejnych miejscówek możemy zabierać z sobą pełno dziwnych na pierwszy rzut oka rzeczy. Od drutów, przez klej, złom, zapalniczki, pasy, gwoździe, mydło oraz wybielacze. Zbierajmy ich tyle, ile tylko możemy - to właśnie one, w połączeniu z odpowiednim narzędziem bazowym, wykorzystywane są w procesie craftingu. Żeby jednak móc do niego przystąpić musimy posiadać plany potrzebne do wykonania danej broni specjalnej. Skąd je brać? Są co najmniej dwa sposoby. Pierwszy z nich to uważne rozglądanie się w eksplorowanych miejscach. Czym dalej jesteśmy w grze, tym w ciekawszych i trudniejszych do odwiedzenia miejscach możemy znaleźć przepisy na wartościowsze bronie. Drugim sposobem jest otrzymanie planów od ocalałych znajdujących się w naszym obozie. Część z nich chętnie podzieli się posiadanymi przepisami, o ile tylko przyniesiemy im w zamian kilka potrzebnych rzeczy. W taki sposób możemy wejść w posiadanie planów chociażby Kafara - wystarczy wyposażyć Harlow w trzy kawałki złomu. Prawda, że proste?

A teraz kilka przykładów broni, którą możemy wykonać sami w Dead Island Riptide. Nie powstały na bazie żadnych rzadkich do znalezienia planów - wprost przeciwnie. To raczej kilka ciekawych podstawowych broni, które każdy gracze może wykonać w miarę szybko po rozpoczęciu zabawy. Nie chcemy bowiem zdradzać najciekawszych planów, gdyż część z nich jest naprawdę niezłym zaskoczeniem i warto odkryć je samodzielnie.

Zagwozdka

Jedna z najprostszych i podstawowych, ale jakże i niezwykle efektownych broni do stworzenia. Przepis na nią, to nie żadna "zagwozdka" a zdecydowanie jedno proste działanie - naszpikowanie broni podstawowej kilkoma porządnie zaostrzonymi gwoździami. Efekt? Iście przybijający. Zagwozdka jest o tyle fajną bronią do stworzenia, że wykonamy ją na naprawdę wielu podstawach. Można "oprzeć ją" o tłuczek do mięsa, maczugę, kij bejsbolowy, kawałek deski, a nawet kastet. Jedynym potrzebnym materiałem są gwoździe. Ponadto zagwozdka ładnie prezentuje się wizualnie, a wśród wrogów sieje prawdziwy postrach.

Błyskawica

Kolejna prosta i efektowna w użyciu broń, którą możemy stworzyć w oparciu o wiele przedmiotów. Nada się zarówno klucz francuski, jak i młotek, metalowa pałka, pałka policyjna oraz przeróżne odmiany kijów. Dzięki dodaniu do nich taśmy izolacyjnej, drutu, baterii oraz złomu otrzymujemy modyfikację zatytułowaną błyskawica, która zamienia zwykłe tępe narzędzie w broń obuchową, a ponadto razi zombie prądem dzięki czemu "paskudy odskakują jak po zderzeniu pociagiem". To jest to!

Płynny ogień

A teraz coś dla wszystkich domorosłych pirotechników, którzy już od dzieciństwa za nic mieli sobie ostrzeżenia dorosłych o tym, by nie bawienić się ogniem. Modyfikacja płynny ogień jest zabawą dla dużych chłopców. Można przeprowadzić ją na bazie wielu narzędzi (m.in. kanabo, tępa pała, maczuga, tonfa, ciężka pałka czy kij bejsbolowy), a do wykonania modyfikacji potrzeba wielu części - zapalniczki, stalowe pręty, zaciski, pasy, baterie oraz trochę złomu. Ale warto się pomęczyć ze znalezieniem tych składników, gdyż otrzymujemy broń naprawdę niezwykłą, która obrażenia zadaje obszarowo. Nie dość, że nasi przeciwni dostają po głowie czymś ciężkim, to ponadto zostają jeszcze podpaleni ogniem. Żywy ogień dla żywych trupów, Who Do You Voodoo, bitch!

Żmija

Tym razem modyfikacja, która jest niezwykle "przyjemna" w zastosowaniu. Może nie dla zombie, gdyż posiada pewne przykre konsekwencje, ale już dla nas jak najbardziej. Otóż żmija, jak wskazuje sama nazwa, nie tylko zadaje zombie obrażenia od ciosów, ale dodatkowo zatruwa ich jadem. Aby wykonać żmiję musimy posiadać broń sieczną (dopuszczalne są wszelkie siekiery, maczety, sierpy, katany, wakizashi, noże oraz jeszcze więcej) i połączyć ją z oleanderem oraz wybielaczem. Następnie pozostaje już tylko podziwiać efekty. Podobnie do niej działa modyfikacja broni kobra.

Tydzień z Dead Island Riptide to akcja promocyjna firm Techland i gram.pl.

Komentarze
12
Usunięty
Usunięty
05/07/2013 12:51

Wie ktoś, gdzie wpisać kod Survivor Pack DLC i Fashion Victim DLC na konsoli PS3? Prosiłbym o szybką odpowiedź.

Usunięty
Usunięty
03/05/2013 18:26

> pytanie nie na temat - wie ktoś może, gdzie mam wpisać kod Survivor Pack DLC i Fashion> Victim DLC?Na Steam wejdź w dodaj grę i wpisz kod

Usunięty
Usunięty
26/04/2013 14:38

W Steamie kliknij zakładkę "Gry", później "Aktywacja produktu w Steam" i tam wpisz kody.




Trwa Wczytywanie