Nexus to Atlantyda, Troja, Sezam, Arka Przymierza i Graal w jednym. Eldanie, potężna rasa prawie boskich istot, zniknęła z galaktyki prawie tysiąc lat temu. Pozostawili po sobie ruiny i tajemnicze artefakty rozsiane po wszelakich planetach oraz Mechari, roboty-sługi, które Eldanie stworzyli, by za ich pomocą badać galaktykę, odkrywać jej sekrety i komunikować się z jej mieszkańcami. Starożytni władcy kosmosu pozostawili po sobie jeszcze jedno - legendę Nexusa. Planety, która była ich największym osiągnięciem i arcydziełem, wielkim laboratorium, biblioteką i skarbnicą najbardziej zaawansowanych wynalazków, pełną tajemnic i cudów. Planety, której wszyscy szukali od setek lat. I w końcu znaleźli.
Everstar Grove
Ten najbardziej wysunięty na zachód półwysep jest tętniącą życiem, zieloną krainą, której każdy zakątek przenikają korzenie olbrzymiego dębu Elderroota. Naukowcom Wygnańców udało się przebudzić tę starożytną istotę z trwającego wieki snu i mają nadzieję, że pamiętający swoich twórców Eldan Elderroot będzie mógł odpowiedzieć na wiele ważnych pytań dotyczących Eldan i Nexusa. Szyki może im jednak pokrzyżować korpus ekspedycyjny Dominium, który z dobrze bronionego Fortu Firestorm zagraża całemu regionowi.
Celestion
Leżący na wschód od Everstar Grove Celestion to wielka puszcza, w której rosną tajemnicze, częściowo świadome drzewa embertrees. Choć nie jest to las tak mroczny i groźny, jak ten w Wilderrun, to i tutaj w cieniu wielkich drzew kryją się dziwne, groźne istoty. Nie powstrzymuje to jednak naukowców przed badaniem niesamowicie różnorodnej flory i fauny regionu. W tych badaniach przeszkodą są jednak imperialni Drakanie, którzy lądują w Celestionie by polować, zarówno na lokalne stworzenia, jak i na Wygnańców. W walce z łowcami cesarstwa pomagają łagodne i przyjazne zielone olbrzymy, tutejsi tubylcy, niezbyt rozgarnięci, ale w jakiś magiczny sposób związani z tą żywotną krainą.
Thayd
Leżący w sercu Alizaru Thayd jest czymś w rodzaju stolicy Wygnańców na Nexusie. Miasto nie powstało w planowy sposób, jak imperialne Illium, ale po prostu wyrosło na fundamentach starożytnych eldańskich ruin w chaotyczny, charakterystyczny dla Wygnańców sposób. To akademickie i wojskowe centrum kontynentu przypomina wielki kocioł, w którym nie tylko mieszają się style architektoniczne i różnorodne rasy, ale też wszystkie ideologie i wierzenia wolnych ludów Wygnańców. To pozostające w ciągłym ruchu, pękające w szwach i na dodatek zagrożone ciągłym atakami Dominium miejsce jest całkowitym przeciwieństwem zimnego, perfekcyjnego Illium.
Whitevale
Leżące na południe od stolicy Whitevale to spustoszone pole starożytnej bitwy, w której użyto dziwnej broni meteorologicznej. Ta lodowa kraina do dziś odczuwa skutki ataku żywiołów i podlega dziwnym perturbacjom pogodowym, wywoływanym przez znajdujące się tu machiny. Ta technologia przyciąga do Whitevale zarówno siły Wygnańców, jak i oddziały Dominium, które ścierają się ze sobą nieustannie w nowej, kto wie czy nie bardziej zaciętej bitwie.
Galeras
W tej leżącej na zachodnim skraju kontynentu krainie również trwa bitwa. Imperialny Karmazynowy Legion potężnym desantem zepchnął siły Wolnych Kompanii Nexusa do defensywy i zajął większą część regionu, zagrażając stolicy. W Galeras broni się jeszcze tylko ostatnia rubież osady Tempest Refuge, odciętej od zaopatrzenia i pozostawionej przez najemne wojska Wygnańców wycofane do obrony Thayd. Jedyną nadzieją na obronienie i odzyskanie tej krainy są nowi rekruci, ochotnicy przybywający tu szerokim strumieniem z orbitalnej bazy i stolicy.
Algoroc
Leżący na północy region Algoroc jest industrialnym sercem kontynentu. To tutaj z charakterystycznych czerwonych skał wydobywa się loftit, wysokoenergetyczny kryształ, który może być wykorzystany jako bardzo wydajne paliwo dowolnego zastosowania. Cenny kryształ sprowadził do Algoroc uczciwych górników i pionierów, ale także piratów i łowców niewolników, którzy rządzą w mieście bezprawia Tremor Ridge. Druga główna osada regionu, Gallow, jest kontrolowana przez siły Wygnańców i dużo spokojniejsza.
Northern Wilds
O tych chłodnych pustkowiach pokrywających północny skraj kontynentu nie można powiedzieć zbyt wiele oprócz tego, że to tutaj ląduje (lub rozbija się) większość przybywających na Nexusa statków Wygnańców i to tutaj zaczynają oni swoją przygodę na legendarnej planecie Eldan.
ISIGROL
Malgrave
Ta sucha, pustynna kraina położona na południowym krańcu kontynentu, kontrolowana jest przez liczne, bitne plemiona skrzydlatych Falkrinów, którzy nie godzą się na okupację swojej ziemi przez nowych przybyszy. W całym regionie ścierają się z nimi siły Wygnańców i Dominium, a także armie klonów imperialnej korporacji Protostar, która założyła tutaj wysuniętą bazę. Eldańskie ruiny Malgrave penetrowane są też jednocześnie przez dwie uzbrojone ekspedycje badawcze, wysłane przez obie strony w poszukiwaniu legendarnego artefaktu Elder Cube.
Grimvault
Tajemnicza skażona kraina, toczone przez dziwną, mutującą zarazę, pokrywają prawie całą resztę kontynentu. Zapuszczanie się w te tereny jest szalenie niebezpieczne, ale także równie niesamowicie zyskowne, bowiem w tej przeklętych krainach aż roi się od cennych znalezisk i eldańskich artefaktów.
Tydzień z Wildstar to wspólna akcja promocyjna firm CDP.pl i gram.pl.