Jak rozpocząć pojedynek? Dlaczego żywioły są tak ważne? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym poradniku.
Jak rozpocząć pojedynek? Dlaczego żywioły są tak ważne? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w naszym poradniku.
Earthcore: Shattered Elements jest dostępne w App Store. Tytuł ma w niedługim czasie zadebiutować również na mobilnych urządzeniach z Androidem, jednak twórcy nie potwierdzili, kiedy dokładnie to nastąpi.
Aby zainstalować grę, należy wejść do App Store. Tam wyszukać Earthcore: Shattered Elements i kliknąć ikonę pobierania, później ikonę instalacji. Tytuł ten jest dostępny do pobrania za darmo. Później wystarczy włączyć grę i cieszyć się rozgrywką. Pamiętajcie jednak, że Earthcore jest kompatybilne z iOS 7.0 lub nowszym, więc warto przed instalacją upewnić się czy mamy właściwą wersję systemu. Link do gry w App Store znajdziecie poniżej:
Zanim rozpoczniemy grę należy wykonać dwie ważne rzeczy – wybrać imię dla swojego bohatera i frakcję. W grze istnieją trzy frakcje:
Podczas pierwszych pojedynków poprowadzi nas samouczek. To on poinformuje nas o podstawowych zasadach gry, jak używać umiejętności kart, jak rozpocząć pojedynek itp. Ale po kolei. Zasady pojedynku są nieco zawiłe – rozpoczynamy rozgrywkę z czterema kartami w ręce. Każdy z pojedynków podzielony jest na 7 rund. Pojedynek zazwyczaj finalizujemy w kilku ruchach, jeśli jednak będziemy często remisować, może okazać się, że batalia zakończy się dopiero po wyłożeniu ostatniej karty z talii. W trybie dla pojedynczego gracza nie ma ograniczeń czasowych, jednak w trybie multiplayer, kiedy gramy przeciwko żywemu graczowi musimy się zmieścić w danym przedziale czasowym. Jeśli czas się skończy, z naszej talii wybrana zostaje losowo jedna z kart i wyłożona na stół za nas.
Zanim rozpoczniemy rozgrywkę gra pokazuje nam wszystkie cztery karty, jakie otrzymujemy na początku rozgrywki. Jeśli karty te nam nie pasują (mamy karty jedynie jednego żywiołu, nowe karty są słabe albo nie mają żadnych zdolności) możemy je wymienić. Wystarczy po prostu pociągnąć te karty, które nam nie pasują do góry. Karty te zostaną wymienione na inne z talii losowo. Karty mogą być wymienione jedynie raz, więc należy zawsze sprawdzić czy na początku rozgrywki nam one odpowiadają. Często więc bywa tak, że karty, które otrzymujemy po wymianie są w zasadzie gorsze niż przed nią. Gra losuje również kto pierwszy wyciągnie pierwszą kartę – my czy nasz przeciwnik. Dzieje się to na zasadzie rzutu monetą. Jeśli te warunki zostały spełnione, możemy kliknąć w przycisk „Graj”.
Stół do gry jest najważniejszą częścią gry. Jego elementy to:
Pojedynek rozpoczyna ten, którego pierwszego wylosowała gra. Karty wykładamy pojedynczo. Jeśli zaczynamy, wykładamy jedną z czterech kart znajdujących się w naszej ręce na jedno z wybranych przez siebie pól na dolnej części planszy. Ta strefa przypisana jest bowiem graczowi. Górna partia planszy należy do naszego przeciwnika. Później następuje tura naszego oponenta. Nie może on jednak położyć swojej pierwszej karty naprzeciwko naszej pierwszej karty, którą właśnie wystawiliśmy - musi być to inne miejsce. W pierwszej rundzie zaczynający rozgrywkę nie może też skorzystać ze swoich zdolności. Na końcu pojedynku aktywuje się za to dodatkowa szansa na użycie zdolności. Jeśli wyłożyliśmy wszystkie karty na trzy pola i użyliśmy dodatkowo zdolności, możemy zakończyć rundę przyciskiem. Wtedy rozegra się bitwa pomiędzy kartami. Bitwa rozgrywa się zawsze od lewej do prawej strony.
Działa tu przede wszystkim wspomniana wcześniej, kluczowa zasada, podobna do tej, którą obserwujemy w podwórkowej grze „kamień, nożyce, papier”. Tutaj Ziemia pochłania Wodę, Woda gasi Ogień, a Ogień trawi Ziemię. Jeśli zatem przeciwnik położy kartę Wody naprzeciwko naszej karty Ognia, zada nam obrażenia. Obrażenia są równe punktom Ryzyka, które posiada na sobie karta. Karta może mieć więcej punktów Ryzyka niż karta naszego przeciwnika. Nie jest to jednak ważne. Kluczowa jest tu zasada odnosząca się do żywiołów. Jeśli naprzeciw siebie znajdą się karty o tym samym żywiole (bez względu na ilość punktów ryzyka, jakie posiadają), remisują one. Oznacza to, że zostają one na planszy, ale są odwrócone, a ich punkty ryzyka zostaną dodane do następnej rundy. Pośrodku planszy znajduje się również specjalne pole, które podwaja ilość zadawanych obrażeń. Tutaj też odbywa się jednak losowanie. Jeśli zatem gracz rozpoczyna rozgrywkę, to przeciwnik może wykorzystać to pole do zadania podwójnej ilości obrażeń. Należy jednak uważać. Jeśli bowiem karta zostanie skontrowana, podwójną ilość obrażeń otrzymamy my. Karta, która wygrała pojedynek wraca do puli czterech kart znajdujących się w naszej ręce i możemy ją w następnej turze użyć ponownie. Pojedynek kończy się po 7 rundzie lub po utracie wszystkich punktów życia przez jednego z przeciwników.
Podczas rozgrywki możemy użyć również zdolności kart. Nie każda z kart posiada zdolność. Są jednak i takie, które możemy ulepszyć i dodać im do trzech zdolności. Takie karty są kartami Herosów. Mamy kilka rodzajów zdolności:
Aby użyć zdolności manualnej należy wcisnąć kartę, następnie wcisnąć przycisk używania zdolności. Często przy takich kartach musimy dodatkowo wybrać kartę swoją lub kartę przeciwnika na którą ma być rzucony czar. Robimy tak poprzez dotknięcie tej karty. Karty, które możemy wybrać zawsze są podświetlone.
Arena to miejsce, gdzie możemy rozgrywać bitwy pomiędzy innymi graczami. Pokonując kolejnych przeciwników zdobywamy punkty, dzięki którym możemy znaleźć się wyżej w rankingu. Gra sama wybiera dla gracza przeciwnika zgodnie z jego ilością punktów, które zdobył podczas rozgrywek online. Pojedynki mogą być rozgrywane pomiędzy obcymi sobie graczami lub znajomymi. Aby dodać znajomego do listy należy przejść do działu Znajomi i tam zaprosić go z pomocą przycisku Zaproś.
Przygoda to inaczej kampania dla pojedynczego gracza. W tym dziale możliwe jest pozyskiwanie i wykonywanie misji. Za każdą pojedynczą misję otrzymujemy osobne nagrody, którymi są złote monety i karty. Aby następna misja została odblokowana, musimy najpierw skończyć poprzednią. W grze znajduje się 5 ksiąg, a każda z nich posiada osobny zestaw misji. Przegrana poziomu również dostarczy nam złota, ale oczywiście dużo mniejszą ilość niż wygrana bitwa. Tutaj można swobodnie poćwiczyć swoje umiejętności przed udaniem się na Arenę.
Tawerna jest miejscem, gdzie możemy ukończyć różne misje oraz zadania. Eventy są jednak czasowe, więc warto tam od czasu do czasu zajrzeć, by nie przegapić jakiegoś wydarzenia. Zadania natomiast to po prostu osiągnięcia. Za ich otrzymanie zdobywamy diamenty. Istnieje tutaj również ciekawa opcja, która przyciąga naszych znajomych do gry. Jeśli bowiem w dziale Podopieczni zaprosimy naszego znajomego, będziemy otrzymywali dodatkowe nagrody, kiedy któryś z nich zdobędzie kolejny poziom doświadczenia.
W Zbrojowni możemy zdobyć Boostery, czyli dodatkowe pakiety kart. Karty te nie są jednak znane i zostają ujawnione dopiero po ich zakupie. Pakiety te możemy zakupić głównie za złoto zdobywane w grze, ale również za diamenty.
Możemy zmienić w Zbrojowni również awatar, jednak ten uzależniony jest od bitew, które wygraliśmy podczas rozgrywki. Aby odblokować kolejny zestaw awatarów musimy zatem wygrać określoną liczbę pojedynków. Możemy tutaj również zmienić frakcję. Frakcję zmieniamy poprzez pojedyncze kliknięcie we flagę danej frakcji, która nas interesuje, a później w przycisk Dołącz.
W Klaserze znajdziemy informacje na temat naszych kart, które aktualnie znajdują się w talii i te, które niedawno zakupiliśmy, odrzuciliśmy z talii lub dostaliśmy je w ramach rozgrywki. Tutaj możemy ulepszać swoją talię kart. Robimy to odrzucając w do góry karty, które nas nie interesują z dołu planszy do górnej jej części. Te, które chcemy wsadzić do talii przeciągamy natomiast z góry ekranu w dół. Dopuszczalna ilość kart w talii może się zmieniać. Pośrodku ekranu znajdziemy również informacje na temat tego, ile kart Ognia, Wody i Ziemi znajduje się w naszym zestawie. Możemy również wyczyścić talię, zmienić jej nazwę. Jeśli nie radzimy sobie z ustawianiem odpowiedniej ilości kart, możemy zaufać grze i wcisnąć przycisk Auto. W ten sposób karty odpasują się do talii automatycznie.
W dziele Trening natomiast możemy stworzyć Herosa. W tym celu przeciągamy w dół ekranu interesującą nas kartę Herosa oraz karty zwykłe z umiejętnościami, które możemy dodać. Później wciskamy przycisk Trenuj i możemy cieszyć się nową kartą. W dziale Loteria natomiast możemy wylosować nagrodę dodatkową.