W dzisiejszej odsłonie znajdziecie mody do m.in. Dooma, S.T.A.L.K.E.R-a i Fallouta 4.
W dzisiejszej odsłonie znajdziecie mody do m.in. Dooma, S.T.A.L.K.E.R-a i Fallouta 4.
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.
Dzisiejsze zestawienie zaczynamy od aktualizacji mod, który zyskał niemałą popularność wśród pecetowych graczy w Dark Souls. Jeśli chcieliście zagrać w pierwszą część popularnej serii od studia From Software, ale nie po drodze Wam z kontrolerem, to najnowsza wersja moda jest odpowiedzią na Wasze modły. W wersji 1.4 poprawiono masę błędów, które przekradły się do poprzednich odsłon modyfikacji, a także dodano szereg opcji, które czynią z pierwszej odsłony Dark Souls pełnoprawny tytuł pecetowy, przynajmniej jeśli bierzemy pod uwagę konfigurowalność sterowania w grze. Od teraz możemy sterować grą w zupełnie niestandardowy sposób, a podstawowe konfiguracje zostały zmienione na nieco bardziej intuicyjne. Poza tym możemy ręcznie wybierać cele, na których zablokujemy kamerę i przełączać się pomiędzy nimi. Jeśli stroniliście od Dark Souls przez kiepskie sterowanie na PC, to z omawianą modyfikacją możecie śmiało zasiadać do gry, nie oglądając się na dodatkowy kontroler.
Gry uczą nas, że w świecie zniszczonym wojną atomową nie ma miejsca na idylliczne widoki i piękne krajobrazu. Szarobury świat pokryty pyłem, pełen pustyń i stepów, z niewielką domieszką osamotnionej i miejscami zmutowanej roślinności. Okazuje się, że nie zawsze musi tak być. Dzięki najnowszej modyfikacji do Fallouta 4 możemy zmienić otaczające nas środowisko nie do poznania, a co najbardziej absurdalne, wszystko to zrobimy przy użyciu podręcznej strzelby. Mod Beautifier pozwala nam w ekspresowym tempie sadzić drzew, krzewy czy pokrywać pustynne tereny zieloną trawą. Wystarczy wybrać odpowiedni typ "amunicji", wycelować i voilà — zieleń wylewa się z ekranu monitora. Cały proces może jest mozolny, ale efekt będzie wart zachodu.
W dzisiejszym zestawieniu nie mogło zabraknąć pozycji szczególnie interesującej dla wielbicieli klasycznych FPS-ów. Modder o pseudonimie Kontra_Kommando postanowił połączyć dynamikę Dooma z tematyką wydanej w 1996 roku gry Alien Trilogy. W grze pojawiły się inspirowane filmową serią motywy, a także masa nowych tekstur, animacji i mnóstwo krwi. Nie zabraknie też przeciwników zaczerpniętych z produkcji studia Probe Entertainment. Całość jest dopiero w fazie wczesnej bety, ale już teraz można pobrać modyfikację i ją wypróbować. Możliwości moda możecie ocenić na załączonym materiale.
Jakiś czas temu na rynek trafiła druga odsłona serii Halo Wars. Jeśli pomimo tego wciąż zagrywacie się w pierwszą część cyklu RTS-ów., to z pewnością zainteresuje Was mod użytkownika kryjącego się za chwytliwym pseudonimem bbc6rgf57ytty5yx. Modyfikacja podnosi limit populacji dla każdej z dostępnych frakcji do poziomu 500. Przy okazji siły UNSC mogą rekrutować maksymalnie sześciu Spartan, a dla równowagi Przymierze może korzystać z trzech dowódców. Jednocześnie modder lekko usprawnił kamerę w grze i możemy przybliżać ją jeszcze bardziej, żeby uczestniczyć w działaniach naszych wojsk, ale też odsuwać się na większy dystans, żeby mieć lepszy widok na przebieg starć z przeciwnikami. Instalacja jest bardzo prosta, ale warto się z nią zapoznać, zanim sięgniecie po modyfikację.
Zestawienie zamyka fabularna modyfikacja do trzeciej odsłony S.T.A.L.K.E.R-a. Za sprawą moda przenosimy się w czasie do wydarzeń, które miały miejsce przed akcją trylogii. W toku rozgrywki spotkamy postacie ze wszystkich części trylogii i czeka na nas całkowicie nowa kampania fabularna i kilka większych zadań pobocznych. W ramach moda jego twórca postanowił przywołać najlepsze rozwiązania z każdej części cyklu. W efekcie możemy zobaczyć tam sporo elementów z Cienia Czarnobyla, a także szereg nowych mechanik, które są autorskimi pomysłami twórcy moda jak np. zestawy uzbrojenia czy system artefaktów. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że modyfikację wydano w wersji samodzielnej, więc może być uruchomiona bez swojego pierwowzoru.
To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który w pełni poświęcony był modyfikacjom do Fallouta 4, Turok 2: Seeds of Evil Remastered, Wiedźmina 2. Zajrzyjcie koniecznie.