Nowości w Pokemon GO - Pokemon Go Fest 2020, Niantic Social i inne!

Nej Tryba
2020/06/15 15:01
0
3

Niantic dzieli się planami na dalszy rozwój Pokemon GO w czasach koronawirusa.

Sytuacja związana z pandemią na całym świecie znacząco wpłynęła na wiele sektorów. Gry – nastawione na budowanie społeczności – mogły na tym sporo stracić i mocno ucierpieć. W przypadku Pokemon Go twórcy postawili jednak na dostosowanie się do otaczającej rzeczywistości i popularna metoda na spędzanie czasu poza domem przeszła metamorfozę. Itemy, takie jak incense, dostały wydłużony czas działania, zasięg do pokestopów i gymów znacznie się poszerzył i, co najciekawsze, można było rajdować zdalnie. Ale to nie wszystkie zmiany jakie czekają na graczy.

Nowości w Pokemon GO - Pokemon Go Fest 2020, Niantic Social i inne!

CZAS COVIDA


Cały czas trwają dyskusje w zespole Niantic o tym, co zostawić w grze na kolejne lata. Twórcy gry oceniają aktualnie wpływ rozszerzenia działania incensa z 30 minut na 60 minut. Sprawdzany jest również balans gry. Ostatnie trzy miesiące pokazały, że gracze nie odpuścili pokemonów, a społeczność była zaangażowana inaczej niż zwykle. W ciągu 90 dni wysłano 90 MILIARDÓW prezentów! Były doskonałym narzędziem, by nie czuć osamotnienia i „rozstania” z grą. Liczba prezentów świadczy o 11-procentowym zwiększeniu zaangażowania graczy właśnie w wysyłanie sobie giftów. W wielu krajach nie zabroniono spacerowania – liczba przechodzonych kilometrów w ciągu 3 miesięcy to 28 bilionów. Twórcy oceniają to jako spełnienie założenia, że gra wpływa na psychiczną i fizyczną poprawę zdrowia.

POKEMON GO FEST 2020


Po wielkich sukcesach wydarzeń w Dortmundzie, Chicago czy Yokohamie gracze oczekiwali eventu w nowym miejscu, na podobnych zasadach. Najważniejsze było spotkanie z tysiącami osób o podobnych zainteresowaniach i łapanie pokemonów, dzięki specjalnie zakupionym biletom. John Hanke przytoczył twitterowy post jednego z graczy. Dotyczył tego, że jego dzieci zdecydowanie wolą wybrać się na Pokemon Go Fest niż do Disneylandu. Dzięki zmianom setki tysięcy innych użytkowników będzie miało szansę uczestniczyć w specjalnym evencie, ale nie będzie to jednak spotkanie w realu.

Pokemon Go Fest 2020 nie ma wyznaczonego miejsca i każdy, kto kupi specjalny bilet za 14,99 dolarów będzie miał szansę zdobywać nagrody!

Poza brakiem ograniczeń do jednego dnia i przestrzeni nie ma też limitu graczy, którzy będą mogli wspólnie działać. Sprzedaż biletów ruszy 15 czerwca o 15:00 czasu polskiego, a sam Go Fest potrwa dwa dni 25 i 26 lipca. Dziesięciogodzinne (od 10:00 do 20:00 lokalnego czasu) szaleństwo będzie dostępne dla każdego.

Z dniem zakupów biletów ruszą dodatkowe zadania od profesora Willowa, w którym podział drużyn będzie miał bardzo duże znaczenie w trakcie zabawy. Każdy team otrzyma swoje frakcyjne, globalne zadania. Jakie? Dowiemy się w social mediach Niantica. Na razie wiadomo, że zadania będą trwały przez trzy tygodnie a ich fabularna kumulacja odbędzie się 26 czerwca. Nie wiadomo też jaka będzie główna nagroda dla każdego z graczy, ale chyba dawno nie mieliśmy mitycznego pokemona w pokedeksie, prawda?Podobnie, jak podczas poprzednich eventów, biomy dla pokemonów będą specjalnie ustawione. Nie będą to jednak konkretne tereny a po prostu podział godzinowy. Wirtualna rotacja sprawi, że będziemy mogli łapać pokemony ogniste, wodne, trawiaste, walczące i będzie także godzina nazwana „friendship” – to kolejna niespodzianka od Niantica. Podczas dziesięciogodzinnych zmian do złapania pojawi się 75 pokemonów, a co istotne – większość z nich jest już zaimplementowana w grze.

Dla graczy przygotowany został również Global Challenge – wspólne wykonywanie pomniejszych zadań wpłynie na wykonanie jednej, dużej misji. Zadania, które będziemy musieli wykonać to np. „złap ognistego pokemona”. Część z nich będzie łatwiej wykonać podczas godzinnych zmian, ale będą także takie, na których nie będą miały wpływu konkretne questy np. „wyślij prezent”. Jeśli graczom uda się wykonać zadania, uruchomią kolejne bonusy.

GramTV przedstawia:

Widzieliście już naklejki? Będzie można ich zdobyć więcej! Niantic zapowiedział, że zostały przygotowane specjalne odznaki i wlepy, a wisienką na torcie mają być udostępnione gifty w formie „print and play”. No któż by nie chciał dostać takiego prezentu w realu?

Nie braknie także unikatowych koszulek. Od 15 czerwca będzie je można zakupić w przez sieć w Pokémon Center w Japonii i Stanach Zjednoczonych.

WSPARCIE LOKALNYCH BIZNESÓW


Niantic chce wesprzeć biznesy, które zostały dotknięte pandemią i pomóc im w promowaniu lokalu. W jaki sposób? Wszystko będzie zależało od graczy. Tysiąc placówek biznesowych zamieni się w pokestop lub gym a zgłoszenia takich miejsc dokonają trenerzy działający w terenie. Od 15 czerwca zostanie uruchomiona możliwość nominowania biznesów, które zdaniem zgłaszających, potrzebują wsparcia. Lokalne działalności będą miały szansę zachęcić do odwiedzania np. poprzez organizowanie rajdów. Najlepsze nominacje zostaną zintegrowane z grą, otrzymają dostęp do panelu, w którym będą mogły zgłosić rajd i zaprosić graczy na konkretną godzinę. Na razie wiadomo, że wśród wyznaczonych do zgłoszenia biznesów miejsc znalazły się Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Japonia i Meksyk. Czy będzie ich więcej? Nie wiadomo. W Polsce z takiej pomocy z pewnością skorzystałyby małe kawiarnie i punkty gastronomiczne.

NIANTIC SOCIAL


Na ten moment dość enigmatyczne pojęcie i niewiele wiemy na temat wprowadzanej funkcji, ale wszystko wskazuje na to, że będziemy mogli zobaczyć znajomych w grze, którzy są online. Co więcej – będziemy także widzieli ich level oraz ile przeszli kilometrów. Czyżby koniec szybszego wykluwania jajek?

Zapowiedziano także otwarcie strony internetowej, która pozwoli graczom kontaktować się w twórcami gry. W związku z tym, że Pokemon Go Fest zmienia formę a zarząd nie spotka się z fanami w realu – będzie można porozmawiać w sieci. Strona pozwoli także na dzielenie się wspomnieniami i odczuciami na temat tegorocznego eventu. Choć COVID jest wyjątkowym przeciwnikiem – Niantic nie planuje zaprzestać organizowania eventów, które zachęcają do wyjścia z domu. Gra od początku ma założenie, by budować community i tak też pozostanie. Być może zebrany od graczy feedback pozwoli na wprowadzanie zmian zgodnie z oczekiwaniami graczy.

Na to liczymy!

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!