Recenzja gry Death Stranding na PC. Tak udanego portu chyba jeszcze nie było

Adam "Harpen" Berlik
2020/07/17 08:30
7
0

Pochodziliśmy, dostarczyliśmy masę paczek i zachwyciliśmy się widoczkami. Death Stranding na PC to must have. Nawet jeśli graliście na PS4.

Co jeszcze nowego?

Oczywiście pod względem fabuły i mechaniki rozgrywki Death Stranding na PC i PlayStation 4 to ta sama gra, niemniej edycja PC zawiera kilka mniej lub bardziej istotnych nowości w porównaniu do wydania konsolowego. Pojawiło się oczywiście wsparcie rozdzielczości 4K i monitorów ultrapanoramicznych, a oprócz tego dodano obsługę technologii DLLS 2.0 zarezerwowanej wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych GeForce RTX. Dzięki niej za sprawą sztucznej inteligencji możemy cieszyć się lepszą jakością obrazu i większą liczbą FPS-ów.

Wspomniałem już, że Death Stranding to symulator robienia tapet na pulpit i nie ma w tym przesady, bo twórcy oddali do naszej dyspozycji bardzo rozbudowany tryb fotograficzny. Usatysfakcjonowani będą nie tylko miłośnicy robienia selfie, ale także fani… kultowego Half-Life’a. W grze pojawiła się bowiem dodatkowa zawartość inspirowana serią autorstwa Valve Software. Mowa głównie o przedmiotach kosmetycznych, choć nie tylko, ale nie psujmy nikomu niespodzianki.

Graj na czym chcesz i jak chcesz!

Death Stranding to gra ewidentnie zaprojektowana pod kątem gamepada i na nim, podobnie zresztą jak w inne trzecioosobowe przygodówki akcji, gra mi się najlepiej. Wiem jednak, że spora liczba graczy pecetowych preferuje zgoła odmienne podejście do tematu, dlatego śpieszę donieść, że zabawa przy wykorzystaniu klawiatury i myszy jest jak najbardziej możliwa. To wcale nie było takie oczywiste, bo przykładowo taki Nioh na PC początkowo nie oferował wsparcia myszki, a granie na samej klawiaturze… No cóż, sami wiecie, prawda?

GramTV przedstawia:

Wracając jednak do dzieła Kojima Productions warto dodać, że rozgrywka w Death Stranding na klawiaturze i myszce jest naprawdę komfortowa. Sporym ułatwieniem jest to, że możemy (na kontrolerze również!) przypisać poszczególne akcje do wybranych przycisków. To bardzo dobra informacja dla tych, którym nie odpowiada domyślny układ sterowania i wolą dostosować je do własnych preferencji.

Jaka piękna apokalipsa!

Death Stranding na PC trudno cokolwiek zarzucić. Powiedzieć, że to świetnie wykonana konwersja, to nic nie powiedzieć. Inne firmy powinny brać przykład z Kojima Productions, które dołożyło wszelkich starań, by dzieło studia prezentowało się na komputerach osobistych jeszcze lepiej niż w pierwotnej wersji na PlayStation 4. Skoro już udało się przenieść grę „na blaszaki”, gdzie osiągnięto 60 klatek na sekundę, a nawet dużo więcej, to niewykluczone, że w przyszłym roku zagramy w Death Stranding na PlayStation 5. Co prawda nic nie zostało jeszcze ogłoszone, ale zapowiedź takiego wydania wydaje się jedynie kwestią czasu. Teraz jednak nie pozostaje nam nic innego, jak zachwycić się pecetową wersją gry.

Strona 2/2
9,0
Miało być świetnie, a wyszło... jeszcze lepiej!
Plusy
  • fenomenalna oprawa graficzna (jeszcze lepsza niż na PS4 Pro)
  • stabilne 60 klatek na sekundę (możliwość odblokowania framerate'u do nawet 240 FPS)
  • wsparcie rozdzielczości 4K i ekranów ultrapanoramicznych
  • sporo kosmetycznych dodatków (także dla fanów Half-Life'a)
  • komfortowa rozgrywka zarówno na padzie, jak i na klawiaturze i myszce
Minusy
  • dla niektórych zbyt wysoka cena - 249 złotych w dniu premiery
Komentarze
7
DJQuicksilver
Gramowicz
26/07/2020 17:35
HiddenNick napisał:

Właśnie w tym miejscu należało by skomentować to:stabilne 60 klatek na sekundę (możliwość odblokowania framerate'u do nawet 240 FPS)

W świecie PC nie może być mowy o czymś takim jak gwarancja stabilności liczby klatek na sekundę. Poza tym na PC ciężko się gra jeśli gra działa wolniej niż 60 fps. Na konsolach jest nieco inaczej. 

Mac z Red Canyon napisał:

Muszę w końcu zainwestować w nowy komputer dla tej giery 😁

Zgadzam sie. Malo tego na pc jezeli ograniczysz liczbe klatek to gra ewentualne spadki bedzie liczyc od tego ograniczonego pulapu w doł. wiec lepiej tego nie robic. 

HiddenNick
Gramowicz
22/07/2020 09:19
Mac z Red Canyon napisał:

Muszę w końcu zainwestować w nowy komputer dla tej giery 😁

Właśnie w tym miejscu należało by skomentować to:stabilne 60 klatek na sekundę (możliwość odblokowania framerate'u do nawet 240 FPS)

W świecie PC nie może być mowy o czymś takim jak gwarancja stabilności liczby klatek na sekundę. Poza tym na PC ciężko się gra jeśli gra działa wolniej niż 60 fps. Na konsolach jest nieco inaczej. 

Mac z Red Canyon napisał:

​Ty jesteś najgorszy XD 

Jasnoniebieski napisał:

Najgorsza gra w jaką grałem.

Ej, bez takich wyjazdów, bo będziemy się gniewać ;) 




Trwa Wczytywanie