Jak to jest przenosić prawdziwe odcinki specjalne na wirtualne szutry w EA Sports WRC? Przepytujemy Matthew Battisona z Codemasters!
Jakiś czas temu mogliście zapoznać się z moimi wrażeniami dotyczącymi sezonowego dodatku do gry EA Sports WRC, który wprowadza nie tylko nowe pojazdy z roku 2024, ale również dwa zupełnie nowe rajdy m.in. Orlen Rajdu Polski. Miałem okazję zadać kilka pytań Matthew Battisonowi – dyrektorowi kreatywnemu marki EA Sports WRC o to, jak wyglądał proces tworzenia DLC.
Wywiad z Matthew Battisonem z Codemasters
Michał “Muradin” Grabowski: Ile czasu zajęło stworzenie sezonowego DLC do EA Sports WRC? Czy musieliście czekać do właściwych rund Mistrzostw Świata ze względu na nowe rajdy?
Matthew Battison: Planowanie dodatku do sezonu 2024 rozpoczęliśmy zaraz po wydaniu EA SPORTS WRC. Przez cały rok zespół pracował nad tym, jednocześnie wydając nowe aktualizacje, takie jak zawartość VR i Rally Pass. Nasza ścisła współpraca z naszymi partnerami z WRC pozwoliła nam rozpocząć prace rozwojowe bez konieczności czekania na właściwe rozegranie nowych rund mistrzostw. Po opublikowaniu gry wróciliśmy, aby wprowadzić wszelkie poprawki, aby była jak najbardziej autentyczna.
Michał “Muradin” Grabowski: Jak wiemy Codemasters przywiązuje dużą wagę do odtwarzania torów i tras wyścigowych w swoich grach wyścigowych... ale jak to wyglądało w przypadku rajdów – czy możecie zdradzić naszym czytelnikom, jak wyglądał proces przeniesienia Rajdu Polski do EA Sports WRC?
Matthew Battison: Podejście do odtworzenia odcinków specjalnych z kultowego 80. rajdu Orlen, który triumfalnie powrócił do kalendarza WRC na 2024 rok, było bardzo skrupulatne. Ściśle współpracowaliśmy z WRC, aby zebrać materiały referencyjne, w tym mapy, zdjęcia i filmy z odcinków specjalnych. Te szeroko zakrojone badania stanowią filar naszego procesu twórczego. Nasz zespół projektantów poziomów dokładnie ocenia etapy, oddając istotę lokacji, jednocześnie dbając o to, aby rozgrywka sprawiała zarówno dużo frajdy z jazdy, ale i również była jak najbardziej możliwie autentyczna. Mamy to szczęście, że w naszym zespole projektowym jest kierowca rajdowy ERC (European Rally Championship – dop. red.), Jon Armstrong. Ścigając się w Polsce, Jon dzieli się z nami spostrzeżeniami z pierwszej ręki na temat tego, jak to jest ścigać się na tych drogach. Jego opinie były kluczem do upewnienia się, że odtworzyliśmy to środowisko w odpowiedni sposób i odwzorowaliśmy unikalną rozgrywkę, którą oferują polskie odcinki specjalne w EA Sports WRC.
Michał “Muradin” Grabowski: Jak bardzo proces tworzenia Rajdu Polski na silniku Unreal Engine 4 różnił się od polskich odcinków specjalnych w DiRT Rally 2.0 na silniku EGO? Jakie dodatkowe możliwości daje Ci nowy silnik graficzny?
Matthew Battison: Silnik Unreal Engine zapewnił naszym zespołom zajmującym się tworzeniem treści cały szereg narzędzi oraz łatwość w przepływie pracy, a także umożliwił nam zbudowanie ogromnych 30-kilometrowych tras i łącznie ponad 600 km unikalnych etapów w całej grze. Wiele się nauczyliśmy od czasu premiery gry i wierzymy, że Unreal pomógł nam osiągnąć wciągające wrażenia, które sobie wyobrażaliśmy tworząc EA Sports WRC.
Michał “Muradin” Grabowski: W ramach prezentacji nowości w dodatku sezonowym EA Sports WRC zaprezentowaliście m.in. proces nagrywania dźwięków nowych samochodów rajdowych. Czy możesz opisać krok po kroku proces z tym związany? Zakładam, że w przypadku aut związanych z WRC jest trochę inaczej niż w przypadku starszych aut.
GramTV przedstawia:
Matthew Battison: Aby zwiększyć podobieństwo i autentyczność naszych pojazdów w grze, musimy regularnie aktualizować zmiany związane z warstwą audio, aby podążać za adaptacjami samochodów WRC. Mamy bardzo zaangażowany, pełen pasji zespół audio, który jest w stanie nagrać w odpowiedni sposób jak najbardziej autentyczne dźwięki.
Proces zaczyna się od pozyskania samochodów w prawdziwym życiu. Do większości naszych potrzeb związanych z nagrywaniem w dużym stopniu wykorzystujemy mikrofony kontaktowe zainstalowane zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu, a także kilka dodatkowych mikrofonów wokół samochodu. Następnie prosimy kierowcę o zapoznanie się z planem, aby zdobyć wszystkie potrzebne nam materiały (np. przejazdy na konkretnych biegach, w określonych prędkościach). Następnie nasz zespół edytuje nagrania do wykorzystania w naszym zastrzeżonym systemie odtwarzania, aby umieścić je w grze.
W pierwszym pakiecie zawartości dodatku nagrano nowe dźwięki silnika Pumy Rally1 HYBRID, a pojazdy Hyundai i Toyota otrzymały aktualizację, aby zwiększyć realizm i dać graczom prawdziwe poczucie, jak to jest prowadzić te maszyny. Układ wydechowy, skrzynia biegów, turbosprężarka i dźwięk przy torze zostały przechwycone i odtworzone w grze.
Michał “Muradin” Grabowski: Aktualizacja sezonu nie ogranicza się do nowych rajdów i samochodów z sezonu 2024, ale wprowadza również zmiany w modelu jazdy. Czy możesz nam powiedzieć, jak wygląda dynamiczne prowadzenie w praktyce i jak wpływa na wrażenia z jazdy w porównaniu z tym, co widzieliśmy już w EA Sports WRC?
Matthew Battison: Wprowadzono pewne zmiany w prowadzeniu wraz z dodatkiem EA Sports WRC 24, aby dokładnie odwzorować pięć nowych pojazdów o wysokich osiągach na rok 2024. Na przykład samochody Rally1 w specyfikacji 2024 prezentują subtelne, ale znaczące różnice w stosunku do swoich wersji z 2023 roku. Oprócz aspektów wizualnych, które zmieniły się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu, modele jezdne zostały dopracowane, aby zaoferować zauważalną zmianę charakteru, zapewniając jednocześnie zachowanie autentyczności w świecie rzeczywistym.
Michał “Muradin” Grabowski: I na koniec – gdybyś miał wybrać jeden samochód i odcinek specjalny na jednym z rajdów, jaką kombinację byś wybrał?
Matthew Battison: Dużo bawiłem się nową zawartością dodatku i gdybym miał wybrać swoją idealną kombinację, to byłby prawdopodobnie ekscytujący etap Świętajno w Polsce w połączeniu z Toyotą GR Yaris Rally2. Świętano oferuje świetną mieszankę szybkich prostych, technicznych zakrętów i zmian nawierzchni, które wymagają precyzji i umiejętności. Responsywne prowadzenie i solidne osiągi sprawiają, że samochód idealnie pasuje do tego środowiska, pozwalając kierowcom naprawdę przetestować swoje granice.
Z-ca Redaktora Naczelnego Gram.pl. Wielbiciel wyścigów, bijatyk i tych gier, które zasadniczo nikogo. To ja zacząłem ruch #GrajciewYakuzę. Po godzinach fan muzyki niezależnej i kuchni koreańskiej.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!