Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Mateusz Mucharzewski
2022/07/16 10:00
3
0

Gier na licencji jest całe mnóstwo i ciągle ich przybywa. Nadal jednak zostają IP, które idealnie pasują do świata elektronicznej rozrywki.

Squid Game

Kończymy dosyć młodą marką, która w zeszłym roku podbiła świat niebanalnym pomysłem i realizacją. Jak zrobić z tego grę? Nie widzę w tym potencjału na produkcję dla jednego gracza. Skorzystałbym z koncepcji gier, w których bierze udział duża grupa osób. Myślę więc, że Squid Game może być świetnym materiałem na tytuł wieloosobowy, w którym kilkudziesięciu graczy rywalizuje w nietypowych konkurencjach. Jest w tym ogromny potencjał na grę imprezową lub sieciową. Siła marki przyciągnęłaby też wielu widzów. Pytanie tylko ile krwawych dyscyplin trzeba byłoby wymyślić, aby rozgrywka nie stała się zbyt monotonna.

Squid Game, Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Synowie Anarchii

Popularny serial o gangu motocyklistów to tak dobry materiał na grę, że aż trudno uwierzyć dlaczego nikt wcześniej tego nie zrobił. Już nawet nie chodzi o samą licencję, a koncepcję grupy przestępczej skupionej wokół miłości do motocykli, ze swoimi kultowymi kurtkami i masą akcji. Wyobrażam sobie nie za duże miasto (podobnie jak serialowe Charming), gangi i misje skupione na strzelaninach, walce wręcz, pościgach, narkotykach i porachunkach między gangami. W czasach ogromnego deficytu GTA bardzo potrzebujemy grę chociaż odrobinę zbliżoną klimatem do produkcji Rockstar Games. Mieliśmy już zresztą małą próbkę tego klimatu w GTA IV: The Lost and Damned. Pytanie czy ktoś zdecyduje się zrobić kolejny krok i stworzyć z tego pełnoprawną grę.

Synowie Anarchii, Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Sprawdź też nasze wcześniejsze rankingi:

- 10 mechanik, które powinny zniknąć z gier
- 10 martwych marek, które powinny wrócić
- 10 najważniejszych przejść i fuzji w historii branży
- 10 najlepszych gier najlepszego roku w historii
- 10 skasowanych gier, których najbardziej szkoda

GramTV przedstawia:

Strona 4/4
Komentarze
3
Kresegoth
Gramowicz
18/07/2022 11:00
dariuszp napisał:

Oszukać przeznaczenie to słaby koncept bo całość filmu polegała na tym by zobaczyć JAK ktoś zginął a nie CZY zginął. Więc gra z wyborami w tym klimacie to słaby pomysł. Bardziej bym widział to jako grę logiczną. Jesteś w jakiś obszarze i musisz uciec. I twoim zadaniem jest domyśleć się co z obiektów na mapie może Cię zabić i jak i uniknąć tego.

Ogniem i mieczem - wydaje mi się że to jest fantastyczny pomysł. Dodatkowo była by to ogromna gradka dla dzieciaków żeby poznać historię z lektury. 

Synowie Anarchii - takie poważne GTA gdzie przynależymy do grupy to był by fajny pomysł. 

Ogniem i mieczem chwytano się chyba ze 3 razy, ale za każdym chodziło o odwzorowanie czasu akcji, realiów historycznych, a nie wydarzeń z książkowymi bohaterami. Przez co nie sądzę, żeby ktoś chciał do tego wracać.

dariuszp
Gramowicz
18/07/2022 09:27

Oszukać przeznaczenie to słaby koncept bo całość filmu polegała na tym by zobaczyć JAK ktoś zginął a nie CZY zginął. Więc gra z wyborami w tym klimacie to słaby pomysł. Bardziej bym widział to jako grę logiczną. Jesteś w jakiś obszarze i musisz uciec. I twoim zadaniem jest domyśleć się co z obiektów na mapie może Cię zabić i jak i uniknąć tego.

Ogniem i mieczem - wydaje mi się że to jest fantastyczny pomysł. Dodatkowo była by to ogromna gradka dla dzieciaków żeby poznać historię z lektury. 

Synowie Anarchii - takie poważne GTA gdzie przynależymy do grupy to był by fajny pomysł. 

Kresegoth
Gramowicz
16/07/2022 10:32

Thorgal. "Aż dziwne, że do tej pory nikt nie zrobił użytku z tej marki." No do licha, ktoś tu ma sklerozę lub nie odrobił pracy domowej: Thorgal Klątwa Odyna / Curse of Atlantis: Thorgal's Quest. Przygodówka wydana w 2002 roku. Fakt, nie powalała absolutnie niczym, ale twierdzenie, że nikt nie zrobił użytku z marki pozostaje kłamstwem.




Trwa Wczytywanie