Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Mateusz Mucharzewski
2022/07/16 10:00
3
0

Gier na licencji jest całe mnóstwo i ciągle ich przybywa. Nadal jednak zostają IP, które idealnie pasują do świata elektronicznej rozrywki.

The Ring

W swoim czasie horror The Ring wywołał spore poruszenie i do teraz odgrywa ważną rolę w popkulturze. Aż trudno uwierzyć, że nikt nie sięgnął po to dzisiaj, w czasach w których wirtualnych horrorów powstaje tak dużo. W końcu swoje gry otrzymały takie marki jak Blair Witch Project, Evil Dead, Piątek, trzynastego czy Teksańska masakra piła mechaniczną. Myślę, że taki Bloober Team mógłby zrobić z The Ring świetną i przerażającą produkcję, która wyciśnie tyle ile się da z filmowego konceptu. Zresztą dobrych fachowców od tego gatunku jest na świecie tylu, że marką niekoniecznie musi zajmować się krakowskie studio. Dla IP może to być okazja do przypomnienia się starszym odbiorcom i zaprezentowania młodszym, którzy mogą już nie wiedzieć czym jest The Ring.

The Ring, Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Batgirl

W tym rankingu koniecznie musiała się pojawić jakaś komiksowa marka od DC lub Marvela. Większość herosów dostało już swoją grę, niektórzy nawet bardzo dobrą. Nie zostało więc wiele do wyboru. Batgirl wydaje się więc świetnym rozwiązaniem. W przeszłości była ona bohaterką tylko DLC do Batman: Arkham Knight. Powodów, dla których jest to dobry wybór jest kilka. Przede wszystkim Warner Bros. Interactive często korzysta ze swoich komiksowych IP (obecnie powstaje chociażby Wonder Woman), a na wszystkim co związane z Batmanem robi się największy interes. Wykorzystanie Batgirl pozwoli więc pozostać w tym świecie. To też okazja do stworzenia dużej gry z kobietą w roli głównej, co w branży nie dzieje się zbyt często.

Batgirl, Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Ogniem i mieczem

No to teraz pojechałem, prawda? A może jednak nie? Twórczość Henryka Sienkiewicza może nam się kojarzyć z ciężkostrawnymi lekturami szkolnymi, ale nie bez powodu autor jest laureatem literackiego Nobla. W Ogniem i mieczem są ciekawe postacie, unikatowy z perspektywy gier świat i nieco akcji. O tym, że może to się udać udowadnia polskie Hellish Quart, które jest zdecydowanie najbliżej tego co napisał Henryk Sienkiewicz. Jednocześnie warto zauważyć, że polskie studia od kilku lat regularnie sięgają po twórczość rodzimych pisarzy. Dlaczego więc nie skorzystać z klasyki?

Hellish Quart
Hellish Quart

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
Kresegoth
Gramowicz
18/07/2022 11:00
dariuszp napisał:

Oszukać przeznaczenie to słaby koncept bo całość filmu polegała na tym by zobaczyć JAK ktoś zginął a nie CZY zginął. Więc gra z wyborami w tym klimacie to słaby pomysł. Bardziej bym widział to jako grę logiczną. Jesteś w jakiś obszarze i musisz uciec. I twoim zadaniem jest domyśleć się co z obiektów na mapie może Cię zabić i jak i uniknąć tego.

Ogniem i mieczem - wydaje mi się że to jest fantastyczny pomysł. Dodatkowo była by to ogromna gradka dla dzieciaków żeby poznać historię z lektury. 

Synowie Anarchii - takie poważne GTA gdzie przynależymy do grupy to był by fajny pomysł. 

Ogniem i mieczem chwytano się chyba ze 3 razy, ale za każdym chodziło o odwzorowanie czasu akcji, realiów historycznych, a nie wydarzeń z książkowymi bohaterami. Przez co nie sądzę, żeby ktoś chciał do tego wracać.

dariuszp
Gramowicz
18/07/2022 09:27

Oszukać przeznaczenie to słaby koncept bo całość filmu polegała na tym by zobaczyć JAK ktoś zginął a nie CZY zginął. Więc gra z wyborami w tym klimacie to słaby pomysł. Bardziej bym widział to jako grę logiczną. Jesteś w jakiś obszarze i musisz uciec. I twoim zadaniem jest domyśleć się co z obiektów na mapie może Cię zabić i jak i uniknąć tego.

Ogniem i mieczem - wydaje mi się że to jest fantastyczny pomysł. Dodatkowo była by to ogromna gradka dla dzieciaków żeby poznać historię z lektury. 

Synowie Anarchii - takie poważne GTA gdzie przynależymy do grupy to był by fajny pomysł. 

Kresegoth
Gramowicz
16/07/2022 10:32

Thorgal. "Aż dziwne, że do tej pory nikt nie zrobił użytku z tej marki." No do licha, ktoś tu ma sklerozę lub nie odrobił pracy domowej: Thorgal Klątwa Odyna / Curse of Atlantis: Thorgal's Quest. Przygodówka wydana w 2002 roku. Fakt, nie powalała absolutnie niczym, ale twierdzenie, że nikt nie zrobił użytku z marki pozostaje kłamstwem.




Trwa Wczytywanie