Po nudnym maju w czerwcu wysyp polskich premier z jednym nowym, całkiem sporym hitem.
Pozostałe polskie premiery czerwca
My Horse: Bonded Spirits
Games Incubator
Jeszcze jedna czerwcowa premiera od fabryki budżetówek, czyli Games Incubator. Tym razem poświęcona koniom. Starsi fani polskich gier pewnie pamiętają słynne My Horse & Me od Tate Interactive, które w czasach Xboksa 360 słynęło z banalnego calaka. My Horse: Binded Spirits trudno nazwać duchowym następcą tej produkcji, ale pewne podobieństwa widać. Również w tym, że żadna z tych produkcji hitem artystycznym nie jest.
Data premiery: 19 czerwca Oceny na Steam: 50% Sprzedaż na Steamie: 50 tys. $ przychodu, 4,2 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 403
Snow Plowing Simulator (wczesny dostęp)
Freemind
Kolejny symulator, który chce obudować z pozoru nudne zajęcie w przyjemność z rozgrywki. Tym razem padło na odśnieżanie. Za grą stoi Freemind, który podobnie jak wcześniej wspomniany Games Incubator stawia na wiele gier z bardzo niskim budżetem. Z Snow Plowing Simulator na razie wielkich sukcesów nie mają, bo gra cieszy się mizernym zainteresowaniem. Tyle tylko, że to wczesny dostęp. Nie będę jednak udawać, że później może być dużo lepiej.
Data premiery: 19 czerwca Oceny na Steam: 64% Sprzedaż na Steamie: 36 tys. $ przychodu, 5 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 125
Pool Cleaning Simulator
Rubens Games, Freemind
Pozostajemy przy Freemind i temacie budżetowego symulatora we wczesnym dostępie. Tę drogę w czerwcu przeszło Pool Cleaning Simulator, w którym czyścimy baseny. Ponownie też zainteresowanie grą jest małe. Na tym jednak polega inwestowanie w takie budżetówki - raz na jakiś czas coś chwyci. Tym razem nie udało się.
Data premiery: 5 czerwca Oceny na Steam: 66% Sprzedaż wczesnego dostępu na Steamie: 132 tys. $ przychodu, 13 tys. kopii Sprzedaż pełnej wersji na Steamie: 23 tys. $ przychodu, 2,5 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 196
Be My Horde (wczesny dostęp)
Polished Games
Teraz coś zupełnie innego. Be My Horde to mały indyk, który na pierwszy rzut oka nie wygląda specjalnie interesująco. W rzeczywistości jest to jednak produkcja, która chce skorzystać z popularności Vampire Survivors. Na razie mówimy o wczesnym dostępie. Nie da się jednak ukryć, że o powtórzenie popularności produkcji poncle na razie nic nie wskazuje. Steamowe oceny graczy są jednak pozytywne. Warto więc rzucić okiem.
GramTV przedstawia:
Data premiery: 5 czerwca Oceny na Steam: 86% Sprzedaż na Steamie: 17 tys. $ przychodu, 4,7 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 157
Forest Ranger Simulator
Freemind
Jeszcze jeden symulator od Freemind, który też ostatnio wyszedł z wczesnego dostępu. Niestety Forest Ranger poradził sobie najsłabiej. Najwidoczniej bycie leśnym stróżem nie jest aż tak atrakcyjne. Przyznam, że nawet podoba mi się klimat tej gry, ale jednak brakuje jej jakości.
Data premiery: 19 czerwca Oceny na Steam: 49% Sprzedaż wczesnego dostępu na Steamie: 33 tys. $ przychodu, 4,6 tys. kopii Sprzedaż pełnej wersji na Steamie: 1 tys. % przychodu, 200 kopii Peak graczy na Steamie: 103
Cooking Simulator: Sushi DLC
Big Cheese Studio
W czerwcu mieliśmy jedno duże DLC, które warto wyróżnić. Dodatek z sushi trafił do Cooking Simulator, jednego z najpopularniejszych polskich przedstawicieli gatunku. Studio Big Cheese ostatnio miało sporo problemów organizacyjnych, które skończyły się zmianą prezesa. To dosyć ważne wydarzenie, bo mówimy o bardzo dochodowym deweloperze. DLC Sushi miało być okazją do obicia się. Niestety oceny są tragiczne i nie zmieniają sytuacji studia. Kolejną okazją do poprawy będzie długo wyczekiwany sequel.
Data premiery: 13 czerwca Oceny na Steam: 27%
Blockbuster Inc.
Ancient Forge
Na koniec zostawiłem grę z całkiem przyzwoitą sprzedażą (czego nie można powiedzieć o ocenach). Blockbuster Inc. to duchowy następca kultowego The Movies. Wspominam o tej produkcji na samym końcu z innego powodu. Gra powstała w małym greckim zespole. Umieszczam ją tutaj ze względu na krajowego wydawcę, twórców między innymi The Tenants. Potraktujcie to jako ciekawostkę.
Data premiery: 6 czerwca Oceny na Steam: 50% Sprzedaż na Steamie: 177 tys. $ przychodu, 8,4 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 1 003
Redaktor z ponad dziesięcioletnim stażem na Gram.pl. Zajmuję się głównie recenzjami i publicystyką. Od kilkunastu lat moją specjalizacją jest polski gamedev.