Listopad stał pod znakiem gier nieoczywistych, mniej znanych, ale w kilku przypadkach zdecydowanie wartych sprawdzenia.
Pamiętacie podsumowanie październikowych, polskich premier gier? Napisałem wtedy, że to był dobry miesiąc. Na koniec tego artykułu zaznaczyłem też, że nie powinniśmy mieć wielkich oczekiwań po listopadzie. Nie chcę Was zniechęcać do dalszej lektury, ale rzeczywistość potwierdziła moją prognozę. Nie wyłączajcie jednak karty w przeglądarce. O kilku grach warto przeczytać parę słów.
Klasycznie mieliśmy bohatera miesiąca, który tym razem był wręcz pewniakiem. W listopadzie z wczesnego dostępu wyszło Sengoku Dynasty, które od dawna pokazywało spory potencjał. Mamy więc drugą produkcję z nieformalnej serii Dynasty, która odniosła sukces (pierwszą jest Medieval Dynasty). Szkoda tylko, że tym razem duża jego część trafi do kieszeni niemieckiego wydawcy, firmy Toplitz Productions.
Czy na coś jeszcze warto zwrócić uwagę? Obiecuję, że tak. Konkretne tytuły poznanie nieco niżej.
Dane sprzedażowe są szacunkowe, pochodzą z serwisu Gamalytic i dotyczą tylko Steama. Stan na 1.12.2024.
Sprawdź polskie premiery gier w innych miesiącach:
Najważniejsze polskie premiery gier w listopadzie 2024 roku
Sengoku Dynasty
Superkami
Największy hit tego miesiąca i dowód na to, że na rynku survivali nadal można osiągnąć sukces. Gra przenosi sprawdzone w Medieval Dynasty schematy do świata feudalnej Japonii. Pamiętajmy, że nie każdy taki ruch się udał (chociażby słabe Wild West Dynasty), a więc nie jest tak, że studio Superkami miało gotowca, którego nie dało się zepsuć. Specjalnie dla nas premierę gry skomentował prezes studia, Jan Cieślar.
Wersja 1.0 to dla nas podsumowanie ponad rocznego Early Accessu i ważny etap rozwoju gry. Planujemy kolejne aktualizacje, opisane na roadmapie na Steam, a także pracujemy nad wersjami konsolowymi. Sengoku Dynasty to typowy longseller i dotychczasowe wyniki sugerują, że gra sprzeda się w co najmniej milionie egzemplarzy.
Wiemy o problemach z optymalizacją zgłaszanych przez część graczy i intensywnie nad nimi pracujemy – poprawki pojawią się w najbliższej aktualizacji. Cieszy nas jednak, że większość opinii jest entuzjastyczna, a gracze spędzają w Sengoku Dynasty dziesiątki, setki, a nawet tysiące godzin, co motywuje nas do dalszego rozwoju projektu.
Oceny na Steam: 73% Sprzedaż na Steamie (tylko wersja 1.0): 500 tys. $ przychodu, 42 tys. kopii Sprzedaż na Steamie (razem): 5,7 mln $ przychodu, 243 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 9 161 Platformy: PC
Follow the meaning
HiKing Mind Studio
Perełka tego miesiąca i gra, którą zdecydowanie polecam każdemu. Zwłaszcza, że kosztuje raptem 17 zł. Follow the meaning to debiut niewielkiego zespołu HiKing Mind, który na start przygotował małą (przejście zajmuje około godziny) przygodówkę point&click, z bardzo uroczą oprawą wizualną i relaksującą rozgrywką. Do tego, jak na tę skalę, widać pewne zainteresowanie wśród graczy. Indie, które w kilka dni sprzedaje ponad 10 tysięcy kopii, nawet przy tej cenie, to całkiem spory sukces. Podziela go Marcin Malinowski, współtwórca gry, który skomentował dla nas premierę Follow the meaning.
Follow the Meaning to nasza pierwsza produkcja, a jako debiutanci dopiero poznajemy rynek. Tym bardziej cieszy nas, że gra w tydzień zdobyła już blisko 300 ocen, z czego około 92% to recenzje pozytywne. Taki wynik pozwala nam uznać nasz debiut za duży sukces. Dużą rolę w tym osiągnięciu odegrał nasz wydawca, Second Maze, który nie tylko pomógł w promocji gry, ale także w jej dopracowaniu. Jesteśmy wdzięczni za to wsparcie i z niecierpliwością patrzymy w przyszłość!
Oceny na Steam: 94% Sprzedaż na Steamie: 49 tys. $ przychodu, 14,7 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 276 Platformy: PC
W.A.N.D. Project
The Knights of Unity / Untold Tales
GramTV przedstawia:
Doświadczony wrocławski deweloper przygotował kolejną, mniejszą grę, łączącą strzelankę bullet hell z roguelike. Widać, że studio chciało podpiąć się pod popularność Vampire Survivors. Na razie jednak poprawy wymagają oceny na Steamie. Za wcześnie, aby coś mówić o sprzedaży, bo gra zadebiutowała raptem w piątek. O komentarz poprosiłem ekipę The Knights of Unity, która na rzeczywistość patrzy optymistycznie.
Cieszymy się na entuzjastyczny odbiór naszego najnowszego tytułu. Każda z naszych produkcji to ogrom pracy i energii naszego zespołu, więc wszystkie pozytywne review sprawiają, że po raz kolejny wiemy, że warto dalej robić to co kochamy i wypuszczać w świat. Przede wszystkim chcielibyśmy, żeby gra spodobała się graczom. Wierzymy, że takie podejście będzie rezonować ze społecznością. W.A.N.Da spotkała się również z bardzo ciepłym przyjęciem w krajach azjatyckich, co również jest dla nas powodem do dumy i radości!
Oceny na Steam: 68% Sprzedaż na Steamie: 14,4 tys. $ przychodu, 2 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 159 Platformy: PC, Switch
Underground Garage (wczesny dostęp)
BearedBrothers.games
Pamiętacie Storage Hunter Simulator, które niespodziewanie wykręca bardzo dobre liczby sprzedażowe? Ta gra ma wiele wspólnego Underground Garage. Pozostajemy we wczesnym dostępie i gatunku symulatorów. Nawet twórcy obu gier są ze sobą powiązani. Niestety gorzej jeśli spojrzymy na sukces sprzedażowy. Underground Garage próbuje pożenić Car Mechanic Simulator z klimatem Need For Speed Underground, ale na razie gracze wskazują na pewne problemy (wiele z nich zostało już jednak rozwiązanych). Sprzedaż nie jest dramatyczna, ale do Storage Hunter Simulator daleko. Sporo pracy przed deweloperem, ale jakiś potencjał w tym jest.
Oceny na Steam: 77% Sprzedaż na Steamie: 188 tys. $ przychodu, 11 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 334 Platformy: PC
Node Farm
ByerN
Kolejny indyk, tym razem podpinający się pod formułę znaną chociażby z Factorio. Tym razem tworzymy zautomatyzowane linie produkcyjne…. na farmie. Gra zbiera niezłe opinie, zwłaszcza że jest całkiem rozbudowana jak na małe indie w niskiej cenie. Jeśli więc lubicie tego typu produkcje, Node Farm bez wątpienia warto sprawdzić. Gra nawet nie sprzedaje się źle jak na tytuł niezależny bez żadnej promocji.
Oceny na Steam: 94% Sprzedaż na Steamie: 11 tys. $ przychodu, 970 kopii Peak graczy na Steamie: 69 Platformy: PC
Aquatic Store Simulator
Freemind / PlayWay
Po całkiem niezłej (jak na swoją skalę) premierze Aquarist studio Freemind chyba postanowiło zrobić mały recykling assetów i stworzyło grę Aquatic Store Simulator. Prowadzimy w niej własny sklep z akwariami. Prosty symulator łączący dobrze znane mechaniki, ale powstały w krótkim czasie i za małe pieniądze. To niestety widać. Niszowa tematyka na pewno też nie pomogła. Sprzedaż jest więc słaba, chociaż oceny na Steamie są raczej pozytywne.
Oceny na Steam: 77% Sprzedaż na Steamie: 27,5 tys. $ przychodu, 5,8 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 142 Platformy: PC
Space Architect
Albert Wiatr / PlayWay
Kolejna malutka gra z oferty PlayWay, chociaż tym razem nietypowa jak na portfolio znanej głównie z symulatorów spółki. Space Architect pozwala nam stworzyć własną stację kosmiczną. Dużo tutaj kombinowania, tabelek czy tworzenia automatyzacji. Więcej zarządzania i samodzielnego brudzenia sobie rąk. Niestety gra nie wzbudza zbyt dużego zainteresowania.
Oceny na Steam: 77% Sprzedaż na Steamie: 10 tys. $ przychodu, 2,4 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 101 Platformy: PC
Redaktor z ponad dziesięcioletnim stażem na Gram.pl. Zajmuję się głównie recenzjami i publicystyką. Od kilkunastu lat moją specjalizacją jest polski gamedev.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!