Loot i sława!
Co istotne, w Space Punks mamy nie tylko wspomniane, klasyczne levele, ale także “fame”, czyli sławę. To dodatkowa wartość określająca poziom naszego wyposażenia. Warto na nią spoglądać, bowiem przed rozpoczęciem danego zadania na ekranie pojawia się informacja, czy poradzimy sobie z zaliczeniem misji. Jeśli po wybraniu rozmaitych elementów ekwipunku wyszło nam, że mam 15 fame’u, a quest zarezerwowany jest dla tych przedziału 14-16, to możemy śmiało ruszać do boju. Trzeba jednak mieć na uwadze również statystyki broni, gdyż niektóre są szybkostrzelne, a inne zadają potężne obrażenia, lecz działają znacznie wolniej.
Zadania w opisywanej grze nie są zbyt ambitne i bardzo dobrze. Space Punks to głównie jatka, więc nie ma tu miejsca na coś bardziej wymagającego. Niemniej niektóre elementy otoczenia aktywujemy, przechodząc krótką mini-gierkę. Nie jest to oczywiście nic z czym nie poradziłby sobie każdy gracz, ale przez chwilę trzeba zdjąć palec z wirtualnego spustu i odrobinę pomyśleć. To ciekawe urozmaicenie, ale czy potrzebne? Moim zdaniem tak, bo pozwala odrobinę odetchnąć od clue programu, czyli strzelania.
Bardzo ładnie i to na lata
Space Punks wykorzystuje technikę cel-shadingu, dzięki czemu także pod względem oprawy wizualnej budzi skojarzenia z przywołanym już Borderlands od studia Gearbox Software. Gra może nie wygląda fenomenalnie, ale doskonale rozumiem dlaczego polska firma zdecydowała się na taki styl graficzny. Nie zestarzeje się on zbyt szybko, a Space Punks ma być rozwijane przez dłuższy czas, więc nawet jeśli uruchomimy opisywaną grę za kilka lat, to nadal będzie prezentować się dobrze.
Czekam!
Przez około dziesięć godzin, które spędziłem ze Space Punks miałem nieustanne wrażenie, że obcuję z gotowym produktem, a przecież tytuł znajduje się we Wczesnym Dostępie. To dobry prognostyk na przyszłość, zwłaszcza że Flying Wild Hog wcześniej nie zajmowało się tworzeniem looter shooterów. A szkoda, bo powinno zrobić to już wcześniej, gdyż - jak widać po wczesnej wersji Space Punks - zna się na opracowywaniu tego typu produkcji. Dlatego też z niecierpliwością czekam na kolejne aktualizacje i premierę pełnej wersji. Jak już wspomniałem, będzie ona miała miejsce w 2022 roku zarówno na komputerach, jak i na konsolach.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!