Total War: Warhammer III – już graliśmy, dwiema frakcjami

Łukasz M. Wiśniewski (Lucas the Great)
2022/01/19 20:00
0
0

Rozegraliśmy początek kampanii jako Wielki Kataj i Chaos Niepodzielny.

Spis Treści

Tym razem zdalny pokaz przewidywał aż osiem godzin rozgrywki, choć ograniczonej odgórnie do pięćdziesiątej tury. Całość poprzedziła prezentacja nowych elementów rozgrywki i frakcji, po wszystkim zaś miałem jeszcze okazję porozmawiać z Jimem Whitstonem (Lead Battle Designer) i Markiem Sinclairem (Lead Campaign Designer) z Creative Assembly. Przygotowałem też sporo zrzutów ekranu, świadomy, że wykorzystać będę mógł jedynie osiem, ale… utraciłem je jak jakiś żółtodziób. Otóż rozgrywka odbywała się za pomocą specjalnej wersji Total War: Warhammer III wystawionej na platformie Steam, która po grze była dezaktywowana, poproszono też nas o ręczne usunięcie plików z dysku, co uczyniłem, w ostatniej chwili, po zatwierdzeniu trwałego wykasowania całości, zdając sobie sprawę, że zapisy zrzutów ekranu znajdują się wewnątrz tej struktury… Cóż, stąd nie zobaczycie obrazków z polskiej wersji i z mojej rozgrywki, tylko oficjalne materiały (poza poniższym, zrobionym poprzez nakładkę Nvidia).

Total War: Warhammer III – już graliśmy, dwiema frakcjami

GramTV przedstawia:

Total War: Warhammer III to ostatnia część trylogii, która w studiu Creative Assembly tworzona jest w zasadzie od dekady, bo pierwszą grę ogłoszono ponad siedem lat temu, a przecież prace musiały trwać znacznie dłużej. Zapytany o to, jak to wyglądało na początku, Jim Whitston powiedział: Już na samym początku zorientowaliśmy się, że tego, co firma Games Workshop stworzyła na potrzeby Warhammer Fantasy Battle, jest tak dużo, do tego tak pogłębionego, jeśli idzie o historię świata, że w ramach pojedynczej gry nie damy rady oddać tego tak dobrze, jak byśmy chcieli. Dlatego bardzo szybko zdecydowaliśmy się podzielić to na trzy samodzielne gry, każda ze swoim pakietem DLC i FLC. Trzecia odsłona jest najbardziej rozbudowana, zarówno pod względem grywalnych ras dostępnych na starcie, rozmiaru mapy kampanii, jak i liczby nowych mechanik, unikatowych dla każdej frakcji.

Startowy pakiet ras w grze Total War: Warhammer III to armie czterech Bogów Chaosu (dowodzone przez wielkie demony Tzeentcha, Nurgla, Slaanesha i Korne’a), specjalna frakcja Chaosu Niepodzielnego z demonicznym księciem na czele, Wielki Kataj, Kislev i – dostępne dla osób zamawiających grę przed premierą – królestwa Ogrów. Tak, będzie można zagrać Tłustymi, armią, która pojawiała się sporadycznie w niektórych edycjach oryginalnego Warhammer Fantasy Battle. Ponownie oddam głos Jimowi Whitstonowi: Ogry świetnie łączą elementy grimdark z poczuciem humoru, więc zdecydowanie chcieliśmy dołączyć je do naszej gry, zwłaszcza że mieliśmy mnóstwo zabawy z nimi w bitewniaku. Staraliśmy się wykorzystać ich specyfikę – tak jak ich nazwałeś, „Tłuści” są pochłonięci obsesją jedzenia, kochają mięso, więc to jest ich główny cel w kampanii i ich linia fabularna. Chcieliby spróbować mięsa z ciała umierającego Boga-Niedźwiedzia… Ponieważ miałem okazję toczyć z nimi bitwy w czasie rozgrywania kampanii, muszę przyznać, że są świetnie zaprojektowani. Ekipa z Creative Assembly doskonale wykorzystała pomysły z figurek i podręczników, tworząc niesamowity miks stylistyczny Ogrów, od wyglądu kozackiego po piracki. Oczywiście armia uzupełniona jest tradycyjnym mięsem armatnim, czyli gnoblarami, widziałem też stada szablastozębnych kitków.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!