Horizon: Call of the Mountain
O grze
Horizon: Call of the Mountain to poboczna odsłona cyklu RPG-ów akcji, która została opracowana przez studia Guerrilla Games (autorzy głównych części serii) wraz z ekipą Firesprite na zlecenie Sony Interactive Entertainment. Gra powstała z myślą o posiadaczach gogli wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR 2 kompatybilnych wyłącznie z konsolą PlayStation 5.
W związku z powyższym mamy tutaj do czynienia ze spin-offem popularnego cyklu, w skład którego wchodzą gry Horizon: Zero Dawn i Horizon: Forbidden West. Za sprawą Horizon: Call of the Mountain ponownie trafiamy do świata będącego nietypowym połączeniem nowoczesnych technologii i starożytnych rozwiązań, gdzie eksplorując rozmaite lokacje będziemy musieli stawić czoła rozmaitym maszynom.
Horizon: Call of the Mountain, w przeciwieństwie do Horizon: Zero Dawn i Horizon: Forbidden West, gdzie wydarzenia obserwowaliśmy z perspektywy trzeciej osoby, pozwala wyłącznie na rozgrywkę w trybie FPP (z oczu kierowanej przez nas postaci). Jest to oczywiście zrozumiałe, wszak otrzymujemy produkcję przeznaczoną do zabawy w VR. Podczas rozgrywki możemy np. płynąć łódką, strzelać do wrogów z łuku czy też dostać się do pozornie niedostępnych miejsc, wspinając się po linie.
Warto dodać, że Horizon: Call of the Mountain może pochwalić się w pełni trójwymiarową, niezwykle dopracowaną i szczegółową oprawą graficzną.