2 miliardy dolarów gier sieciowych

Domek
2006/03/10 17:39

Według raportu, dopiero co opublikowanego przez firmę analityczną DFC Intelligence, suma przychodów z gier online wyniosła w zeszłym roku 2 miliardy dolarów. I choć lwią część tego przypisać należy rynkom azjatyckim, to zachód coraz bardziej się do nich zbliża.

Raport DFC zwraca uwagę na duży udział hitu Blizzarda w tych doskonałych wynikach. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie przychody z World of Warcraft zdecydowanie przewyższyły te z innych gier online i doprowadziły do znacznego powiększenia rynku. Zresztą, wystarczy zauważyć, iż od premiery w listopadzie 2004 WoW nie schodzi z listy trzech najchętniej kupowanych w Stanach gier (listę opracowuje konkurencyjna dla DFC Intelligence firma NPD Group).

Stany Stanami, ciągle jednak największe pieniądze twórcom gier online przynoszą rynki azjatyckie (ponad 50% światowych przychodów z tych tytułów). A tam doskonale poczyna sobie NCsoft, wydawca City of Heroes, Lineage czy Guild Wars. Koreańskiej firmie produkcje te przyniosły w zeszłym roku ponad 300 milionów dolarów. Zresztą coraz lepiej idzie jej również na zachodzie - chociażby wspomniane produkcje znane są doskonale także poza Azją i zdobywają w USA i Europie coraz liczniejsze grono zwolenników. 2 miliardy dolarów gier sieciowych

Zaś jeżeli chodzi jeszcze o samą dominację Azji w ilości graczy online, to z czasem ma ona maleć. Według analityków DFC w 2011 roku Stany Zjednoczone będą już generowały większe przychody z gier sieciowych, zaś cały rynek wart będzie aż 6,8 miliarda dolarów. I jakże się tu dziwić, że ostatnimi czasy każdy chce tworzyć MMORPG-i...

GramTV przedstawia:

Komentarze
35
Usunięty
Usunięty
12/03/2006 20:33

hehehe 2 miliardy......ej ludziska robimy giere??:D

Usunięty
Usunięty
12/03/2006 11:43

Witam wszystkich.z netem w Polsce jak jest wszyscy wiemy. poriwnywac rowniez nie ma co bo roznice sadla wiekszosci z nas oczywiste. 2 lata temu w USA mialem 2MB/sek i to juz dla mnie bylo cos. WorldOfWarcraft wszedl na rynek cos kolo 25listopada. tydzien po tym stworzylem pierwsza postac na Khadgar''ze [US Server].od tamtego czasu obserwuje sytuacje na wszystkich serverach ktore "widze" w mojej wersjo WoW''a tj. US i Oceania i tempo w jakim to wzrasta jest ogromne. Blizzard ciagle stawia nowe serwery. wprowadza ograniczenia aby nowi uzytkownicy nie mogli strzawac postaci na "starych" zaludnionych do granic serwerach. w weekendy musze czasem czekac po 30-45min w kolejce do servera przy czym moj nie jest w tym wzgledzie wyjatkiem.gram z ludzimi w wieku 30-50. wielu z nich to malzonkowie czy narzeczeni ktorzy mieszkaja razem i tak spedzaja czas zamiast isc na "dancing" LOL. ich karty kredytowe sa podliczane co pol roku i nie wydaje mi sie zeby chceli z tego zrezygnowac. wiec Blizzard musi teraz robic wszystko by tych ludzi ktorych juz pozyskal dalej zatrzymac w grze. no i robi to. na jesieni ma wejsc ExpansionPAck na ktory wszyscy moi znajomi i prawie cala Guildia juz sa zapisani w ramach PreOrder - wiec znowu kasa i chec oplacania serwera. pozastajac OffLine traci sie range z PvP np. wiec przepada masa czasu by na nowo to odzyskac a co za tym idzie pozyskac nowe uzbrojenie etc.pisze o WoW jako przykladzie na robienie pieniedzy w sieci bo tylko z tym mam osobiste doswiadczenie i potrafie na tej podstawie przewidziec ze zwykle gry nadal beda na rynku ale do robienia pieniedzy to one sie nie beda nadawaly za bardzo. wiezi ludzkie przenoszone do MMORPG sa zbyt silne i latwo uzalezniaja. nowa postac - nowe zycie, anonimowosc etc. tu juz sie zaczyna psychologiczna strategia jaka stosuja producenci WoW''a.moze odbieglem miejscami od tematu ale podsumowujac te moje wypociny to bardzo latwo mozna policzyc sobie miesieczne zasilenie konta Blizzarda tylko i wylacznie z samych oplat abonamentowych za uzywanie serwerow:2.500.000 kont [zaokraglajac] x $15/m-c = .....$37.500.000wiec te 2mld dolarow beda sie powoli pomnazaly z roku na rok.takie jest moje zdanie na ten temat.pozdrawiam wszystkich. i dzieki za czas.

Usunięty
Usunięty
12/03/2006 01:28

niedlugo zacznie sie liczycy tylko gra sieciowa.. upadna wszystkie inne singiel playery szkoda tylko ze ciagle mamy marnego NETa chyba ze ktos spora kase wywali ;/ w Japoni czy w Korei jak ktos ma pingi powyzej 7 ms to moze zaskarzyc dostawce internetu, a prz ytym placi grosze za pozadne lacze w stosunku do zarobkow... ach zeby u nas tak bylo :) Ciekaw jestem kiedy bedzie tak, ze sciagniecie z internetu pliku wazacego 1 terabjat potrwa 30 min ;P marzenia hehe




Trwa Wczytywanie