Co ciekawe, to nie pierwszy taki raport autorstwa NPD Group. Poprzedni, opublikowany na początku stycznia, mówił o kwocie znacznie mniejszej - 953 milionach dolarów. Skąd tak duża różnica? Otóż w nowych obliczeniach firma uwzględniła również opłaty za gry online (292 miliony dolarów), zyski ze sprzedaży wyłącznie przez sieć (za pośrednictwem platform typu Steam - 42 miliony), czy pieniądze z rozmaitych płatnych mini-gierek na stronach www (52 miliony).
Nowy raport z pewnością znacznie bardziej odpowiada rzeczywistości niż ten styczniowy. Zresztą przedstawiciele NPD Group mówili nawet na początku roku, że stosowany dotychczas system obliczania przychodów z gier PC jest przestarzały i prowadzi do nieprawdziwych konkluzji (liczby wskazywały na spadek sprzedaży, gracze zaś twierdzili, że rynek PC rozwija się doskonale). Nowe liczby faktycznie prezentują się znacznie korzystniej. Wprawdzie trochę jeszcze do rynku konsolowego brakuje (przychody ze sprzedaży gier na wszystkie platformy stacjonarne wyniosły 4,7 miliarda dolarów, zaś na handheldy 1,4 miliarda), ale nie jest też najgorzej.
Firma NPD Group opublikowała raport, dotyczący finansowego stanu rynku gier PC w USA. Według niego, tytuły na blaszaki przyniosły w zeszłym roku 1,4 miliarda dolarów przychodów.