Global Gaming League to organizacja pod szyldem której sieciowe pojedynki toczy miesiąc w miesiąc ok. 9,2 miliona użytkowników. 80% z nich - jak wynika z badań demograficznych - ma 17-24 lat, a właśnie w tym wieku odbywa się rekrutacja do armii amerykańskiej. Aby zwiększyć zainteresowanie wojskiem wśród młodych Amerykanów, US Army przeznaczy 2 miliony dolarów na Global Gaming League.
W zamian za fundusze, amerykańskie siły zbrojne proponują utworzenie "National Gaming Arena", do której zostaną zaproszeni Amerykanie w wieku poborowym. Użytkownicy będą rywalizować ze sobą w piętnastu różnych grach, a najlepsi zmierzą się ze sobą w znanym sieciowym symulatorze wojskowym - America's Army. Dla zwycięzców przewidziane będą ciekawe nagrody.Armia amerykańska zawarła umowę sponsorską z Global Gaming League, na mocy której zacznie łożyć środki finansowe na rozgrywki spod znaku GGL. US Army liczy w zamian na przypływ świeżej krwi do amerykańskiego wojska.