Havok to prawdopodobnie najbardziej znany wśród graczy silnik fizyki i animacji. O jego wszechstronności może świadczyć fakt, że jest on obecnie używany nie tylko na PC, X360 czy PS3, ale także na Wii. Naturalnie twórcy tej aplikacji stale go rozwijają, czego efektem jest już jej 5 iteracja.
Havok Physics 5 znacząco podnosi wydajność pamięci i CPU oraz dodaje w wersji na Wii obsługę Visual Debuggera. Z kolei Animation 5 zawiera nową opcję optymalizacji procesów, dzięki której ilość generowanej zawartości i wymaganej do tworzenia animacji pamięci udało się zmniejszyć o 25% względem wcześniejszych edycji silnika.
"Dzięki naszej pomocy developerzy mogą tworzyć fajniejsze i realistyczniejsze gry. Havok 5 jest przyjmowany bardzo dobrze przez naszych klientów i jest już wykorzystywany w kilku produkcjach z najwyższej półki. Havok stał się miejscem, gdzie można załatwić wszelkie obliczenia dla każdej z platform, zapewniając profesjonalne rozwiązania dla przemysłu" - powiedział David O’Meara, prezes firmy Havok.
Możliwości tego silnika gracze będą poznać już przy okazji Stranglehold i Star Wars: The Force Unleashed. O jakości otrzymywanych za jego sprawą efektów może świadczyć wypowiedź Michaela Weilbachera z Midway: "Massive Destruction (system całkowitej demolki otoczenia) w Stranglehold bez Havoka byłby tym, co FPS bez pistoletów".