33 miliardy dolarów to suma przychodów, jakie przyniósł rok 2006 w przemyśle gier. Analitycy już teraz przewidują, że liczba ta wzrośnie o blisko 50% i będzie równa 47 miliardów do roku 2009. Prognozy te dotyczą przychodów ze sprzedaży gier (także sieciowych), konsol przenośnych i do użytku domowego.
Według przewidywań, silny wzrost zanotują wszystkie omawiane kategorie, w tym także gry PeCetowe. Do 2012 roku mają one generować przychody rzędu 13 miliardów dolarów. Znaczna część tego rozkwitu ma być udziałem sektora sieciowego, wliczając weń także opłaty za subskrypcje, reklamy oraz dystrybucję drogą on-line.Według najnowszych prognoz DFC Intelligence, wartość rynku gier do 2009 roku osiągnie 47 miliardów dolarów. Największą niepewność budzi forma poszczególnych konsol przeznaczonych do użytku domowego.